Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-12, 20:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sorry! Tog det sista skrivna som också var bra.

Har du upplevt att det känns trångt? Om man hamnar i mitten vet man hur korts flygningar inom Europa är. Riktigt obekvämt! Är det samma i 8 timmar får man ju lite fnatt till slut

Haha, ingen fara.

Jag har haft tur de gånger jag flugit till NYC. Senaste gången på hemresan så åkte jag Norwegian och jag satt då i yttersta sätet i mitten. Jag e ganska lång och flygvärdinnan såg att jag satt rätt obekvämt och la ena benet i gången utsträckt så då frågade hon om jag ville flytta till en annan plats längre fram i mittenraden där alla platser utom en var upptagen. Jag tackade givetvis ja.

Gällande SAS så är de trångt ja, och de blir obekvämt.

Jag flög nyligen i Europa, 3h och hamnade innerst. Det var riktigt obekvämt även om jag sov mestadels av resan.

Jag är inte så picky av mig dock, och jag biter ihop men jag måste nog omvärdera mitt beslut. Jag skulle spara pengarna och lägga de på saker i NYC istället - men ja, det är trångt och obekvämt och därför skulle jag nog rekommendera dig att köra SAS plus. Om du vill kan jag kolla med en bekant som jobbat inom SAS och ofta flyger till USA med dem i SAS plus. Jag kan kolla om det är värt det och vad man får kontra ekonomi klass.

Hör av dig om de är av intresse. Hon kan nog ge en ganska utförlig analys då hon jobbat för de också.

Edit: Däremot håller jag med föregående talare också, priset för Go känns ju sådär. Jag hade hållit ut i 8 timmar, men jag sover varje flygresa... men allt beror ju på vad du föredrar... varför inte satsa på att få en bra seating istället i yttersta stolen?

Det finns för- och nackdelar. Svår fråga haha.
__________________
Senast redigerad av v.giroux 2018-10-12 kl. 20:26.
Citera
2018-10-16, 17:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Haha, ingen fara.

Jag har haft tur de gånger jag flugit till NYC. Senaste gången på hemresan så åkte jag Norwegian och jag satt då i yttersta sätet i mitten. Jag e ganska lång och flygvärdinnan såg att jag satt rätt obekvämt och la ena benet i gången utsträckt så då frågade hon om jag ville flytta till en annan plats längre fram i mittenraden där alla platser utom en var upptagen. Jag tackade givetvis ja.

Gällande SAS så är de trångt ja, och de blir obekvämt.

Jag flög nyligen i Europa, 3h och hamnade innerst. Det var riktigt obekvämt även om jag sov mestadels av resan.

Jag är inte så picky av mig dock, och jag biter ihop men jag måste nog omvärdera mitt beslut. Jag skulle spara pengarna och lägga de på saker i NYC istället - men ja, det är trångt och obekvämt och därför skulle jag nog rekommendera dig att köra SAS plus. Om du vill kan jag kolla med en bekant som jobbat inom SAS och ofta flyger till USA med dem i SAS plus. Jag kan kolla om det är värt det och vad man får kontra ekonomi klass.

Hör av dig om de är av intresse. Hon kan nog ge en ganska utförlig analys då hon jobbat för de också.

Edit: Däremot håller jag med föregående talare också, priset för Go känns ju sådär. Jag hade hållit ut i 8 timmar, men jag sover varje flygresa... men allt beror ju på vad du föredrar... varför inte satsa på att få en bra seating istället i yttersta stolen?

Det finns för- och nackdelar. Svår fråga haha.

Verkligen tack för att du skulle ta dig tid att fråga ! väldigt uppskattat.
Dock verkar det luta åt att vi kör på en SAS go biljett helt enkelt och siktar på att lägga bud på business så får man se.
Annars har man 10 laxar till en annan resa. Vi står nog ut och som du beskriver känns det ändå väldigt värt på ett sätt att bara ta en Go biljett.
Citera
2018-10-16, 18:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Verkligen tack för att du skulle ta dig tid att fråga ! väldigt uppskattat.
Dock verkar det luta åt att vi kör på en SAS go biljett helt enkelt och siktar på att lägga bud på business så får man se.
Annars har man 10 laxar till en annan resa. Vi står nog ut och som du beskriver känns det ändå väldigt värt på ett sätt att bara ta en Go biljett.

Snyggt! Rätt val, bara lägga pengarna på annat som är mer värt i slutändan!
Citera
2018-10-16, 18:22
  #16
Medlem
Eller så kan du köpa en stol på rad 30 i GO då får du bra med benplats. Brukar kosta 499kr och kan vara värt det om man har långa ben men ändå vill flyga budget.
Citera
2018-11-02, 16:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Eller så kan du köpa en stol på rad 30 i GO då får du bra med benplats. Brukar kosta 499kr och kan vara värt det om man har långa ben men ändå vill flyga budget.

Köpte 2 ekonomibiljetter för 5000 kr totalt.
Känner ändå mer värt på nå sätt.

Mer hotellet som rånar en men så får det vara haha.
Citera
2018-11-15, 23:35
  #18
Medlem
TröttSvensks avatar
Plus är inte värt 10 000 extra...
Jag flyger visserligen mest Business men jag bokar i god tid och köper SAS saver biljetter, de är prisvärda.
Lugnt i Plus, ja det är väl samma som i ekonomi, jag har råkat ut för slödder och gapande barn i alla tre klasserna...
Citera
2018-11-17, 07:23
  #19
Medlem
cyber_zekes avatar
Någon speciell anledning varför du flyger just SAS? Själv flyger vi gärna till LA, och då tar vi oftast Norwegian. Vanlig ekonomi dit, men lägger till runt 4000kr per stol för bättre platser när vi flyger hem. Det 4000 tycker jag är prisvärda.
Citera
2018-11-17, 10:35
  #20
Medlem
smoerreboms avatar
Som jag ser det ska man vara förmögen för att det ska vara värt att lägga stålar på business. Premium economy är bara bullshit, det är pengar för en halvmesyr.

Visst det suger att flyga coach över världshaven men det är bortkastad tid oavsett vilket. Det handlar bara om viljestyrka att kunna härda ut det där. Lägg hellre pengar på en nackkudde och hitta rutiner som gör att du kan somna. Äta ordentligt innan flight, tvätta sig o borsta tänderna, öronproppar etc. Välj bort dåliga flygbolag med obekväma säten och dålig mat.

Har man så mkt stålar att det kvittar om en semester kostar 30 eller 50k kan man ta business men inte annars, skulle säga att man har minst hundra ggr mer i kapital, fem mille alltså plus en fast inkomst som är stabil.

Det handlar bara om ett knappt dygns lidande och de där enorma prisskillnaderna kan man i så fall hellre lägga på hotell i så fall om man nu måste spendera på lyx men hellre på resmålet.
Citera
2018-11-27, 21:03
  #21
Medlem
Goldmanns avatar
Alltid. SAS plus är definitivt värt pengarna. Bättre säten, mat o service. SAS apklass är riktigt dåligt utanför europa. Vill man ta en risk så uppgraderar man vid incheckningen. Det brukar vara billigare. Jag flyger ca 6 transkontinentala flygningar årligen och tar plus alltid vad det än är för bolag. Det är mycket mer prisvärt än business. Det senare är bara bra om man flyger asien/sydamerika över natten för då kan man ligga helt utsträckt.
Citera
2018-11-27, 21:08
  #22
Medlem
carlpetersen73s avatar
Helt klart ovärt. Och är det en relativt tom flight kan man ta andra säten att breda ut sig på.
Citera
2018-12-16, 22:05
  #23
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Helt klart ovärt. Och är det en relativt tom flight kan man ta andra säten att breda ut sig på.

Åker till NYC minst en gång/år och det har alltid varit knökfullt på planen?? När åker du och kan bre ut dej?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2983146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback