Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-08, 10:44
  #1
Medlem
Mitt nuvarande isp går ut och måste byta leverantör, jag behöver er hjälp snarast möjligt med att berätta om A3 fibernät och hur den fungerar, bor i stockholm och är ansluten till Zitus stadsnät.

Jag behövde googla för att hitta deras telefon nummer för kundsupport.. ska det verkligen vara så svårt och lägga upp det tydligt på hemsidan eller försöker de undvika kunder:/
Mailade de och de svarade efter 2 dagar... med några stavfel hmm undrar vilka de har anställt egentligen.

Men hur funkar deras fiber och hur stabil är den? jag fundera på skaffa 250mbit eller högre... de har erbjudande om halva priset första 6 månader.
__________________
Senast redigerad av RR- 2018-10-08 kl. 10:49.
Citera
2018-10-08, 10:50
  #2
Medlem
Ichwills avatar
Bahnhof, Bredband 2 eller Ownit hade jag valt om du har tillgång till dessa.
Citera
2018-10-08, 11:17
  #3
Medlem
jag vill helst inte betala mer än 200kr för 500mibt tex vilket de har just nu...
Sen bryr man sig inte så mycket om avlyssning samt utlämning av uppgifter då jag använder vpn vid nedladdning tex.
Citera
2018-10-08, 11:23
  #4
Medlem
kimdah2002s avatar
A3 suger getpung dom har ingen ordning på varken fakturering, priser eller in/utkoppling av tjänsten.
Deras kundsupport är om möjligt den sämsta i Sverige, helt omöjliga att komma i kontakt med och om man får ett svar så är det helt obegripligt så man undrar om dom ens kan läsa.

Jag skulle sky dom som pesten och välja något annan...
Citera
2018-10-08, 12:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
A3 suger getpung dom har ingen ordning på varken fakturering, priser eller in/utkoppling av tjänsten.
Deras kundsupport är om möjligt den sämsta i Sverige, helt omöjliga att komma i kontakt med och om man får ett svar så är det helt obegripligt så man undrar om dom ens kan läsa.

Jag skulle sky dom som pesten och välja något annan...
okej låter tråkigt att du har det så tufft med de... bor du i stockholm och i så fall vilken stadsnät tillhör du ?
Det kanske inte är lika illa i stockholm som du beskriver?
Citera
2018-10-08, 14:20
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
okej låter tråkigt att du har det så tufft med de... bor du i stockholm och i så fall vilken stadsnät tillhör du ?
Det kanske inte är lika illa i stockholm som du beskriver?
Stadsnätet spelar nog ingen roll A3/T3/Alltele som är samma bolag är bedrövliga att ha att göra med.

Omöjligt att få vettig support, skickar ut felaktiga fakturor och när man skall säga upp ett abonnemang är dom svåra att nå och följer inte de avtal om bindningstider och uppsägningstider som avtalats via stadsnätet utan man hänvisar då till de som står på A3 hemsida.

Så om dom utlovar en sak i stadsnätet är det inte säkert det är det du får i slutändan då kopplingen mellan stadsnätet och A3 är värdelös man skulle tro att det är deras support som sköter det...

Nej som sagt, välj någon annan... Been there, done that, never again!
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-10-08 kl. 14:22.
Citera
2018-10-08, 18:49
  #7
Medlem
Använd inte A3 vad du än gör, det är ett gäng luffare som skiter i allt vad kundservice är. Hade problem med dom i en månad och dom löste fortfarande inte mitt problem med bredbandet. Jag bytte till Bahnhof.
Citera
2018-10-08, 22:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Stadsnätet spelar nog ingen roll A3/T3/Alltele som är samma bolag är bedrövliga att ha att göra med.

Omöjligt att få vettig support, skickar ut felaktiga fakturor och när man skall säga upp ett abonnemang är dom svåra att nå och följer inte de avtal om bindningstider och uppsägningstider som avtalats via stadsnätet utan man hänvisar då till de som står på A3 hemsida.

Så om dom utlovar en sak i stadsnätet är det inte säkert det är det du får i slutändan då kopplingen mellan stadsnätet och A3 är värdelös man skulle tro att det är deras support som sköter det...

Nej som sagt, välj någon annan... Been there, done that, never again!
jaa vad ska man säga... hur länge sen var du kund hos de föresten och hur länge stannade du ?
jag får ångest redan från din berättelse hehe men har som sagt 14 dagars ångerrätt så märker jag det minsta lilla problem kommer jag dra...
har dock ringt de idag och killen var jätte trevlig samt hjälpsam.. så vi får se hur det kommer gå nu.
https://imgur.com/a/G2VvBk5
Citera
2018-10-08, 22:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseus
Använd inte A3 vad du än gör, det är ett gäng luffare som skiter i allt vad kundservice är. Hade problem med dom i en månad och dom löste fortfarande inte mitt problem med bredbandet. Jag bytte till Bahnhof.
va tråkigt.. hur länge var du kund hos de föresten och i vilken stadsnät etc?
Citera
2019-04-30, 16:10
  #10
Medlem
SmutsigSockas avatar
Har haft Många olika leverantörer i flera olika städer. Aldrig haft och göra med en så dålig ISP som A3.

Betalade för en 250/250-lina.
Det var sällan jag fick mätresultat över 100/100, försökte få bukt med det problemet flertalet gånger.
Antingen skyllde dom på min utrustning eller stadsnätet.

Till slut nergraderade jag mig till 100/100 för att jag ändå inte fick ut mer än så, den processen var inte heller helt enkel.

Nu för ett tag sedan fick jag möjlighet att teckna bredband hos Bahnhof på min adress, något jag inte haft tidigare på min adress.

En dag innan mitt avtal ska löpa ut enligt överenskommelse så stänger dom av internetet, men avslutar inte tjänsten hos stadsnätet.

Så jag är utan internet en dag innan det är sagt, Bahnhof lyckas inte ansluta mig på grund av att A3 inte avslutat sin/min uppkoppling hos stadsnätet.

Som någon nämnt tidigare så har dom i princip gömt sitt telefonnummer för kundtjänst på hemsidan, när man väl kommer fram till dom så är kundtjänsten horribel och dom skyller ifrån sig och säger att Bahnhof gör fel etc.

Det slutar med att jag får ringa dom 6 gånger, prata med olika personer varenda gång. Till slut lyckas dom avsluta min tjänst hos stadsnätet, något som var omöjligt några timmar tidigare enligt en annan operatör.

Kommer aldrig någonsin teckna någonting hos A3 igen.
Utöver detta så var dom dyrare än bahnhof.

När jag väl lyckats få mitt bredband från bahnhof att fungera så får jag mätresultat på nästintill 250/250, flera gånger om med olika hemsidor (bredbandskillen, speed test, etc). Något som jag aldrig kom i närheten av med A3.

Att säga upp avtalet med A3 var inte heller en enkel sak, dom accepterar exempelvis inte fullmakter etc.

Så, nu har jag ventilerat lite. Piss-A3
Citera
2019-05-07, 23:48
  #11
Medlem
Emlows avatar
Enligt bekanta som har/haft med A3 att göra är de aningen röriga just nu.
De har, relativt nyligen, genomgått en sammanslagning av det Umeålokala bolaget T3 och AllTele.

Vad jag har hört så var deras separat levererade tjänster betydligt mer fungerande.
Citera
2019-09-18, 20:03
  #12
Medlem
Jag har vart en nöjd kund hos T3/A3 väldigt länge.. men just nu så är deras uppkoppling kass. Sen en månad tillbaka har jag och hela landet som det verkat, haft minst 2st drifstörningar per vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback