Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-08, 01:20
  #1
Medlem
"Artisten"/queerdominikanen Johan Mijail har slagit genom med sin bizarra och äckliga konstprojekt om anus.

Denne unga hen (född ca. 1989) har gjort sig känd genom sin performance "Amor Vegetal" (Grönsakskärlek) där hen stoppar grönsaker i upp och nedvänd ställning i anus framför publik. Andra ämnen hen gillar att tala om är vodoo och racism i Dominikanska republiken.

Men vad tycker om hens performance? Skulle den accepteras i Sverige och skulle hen kunna få kulturbidrag i Sverige eller är shower "för mycket"?

Här är länken.

Personligen tycker jag inte om hens äckliga show och tycker hen borde satsa på att plugga eller arbeta med något annan än att vika ut sig.
Citera
2018-10-08, 06:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
"Artisten"/queerdominikanen Johan Mijail har slagit genom med sin bizarra och äckliga konstprojekt om anus.

Denne unga hen (född ca. 1989) har gjort sig känd genom sin performance "Amor Vegetal" (Grönsakskärlek) där hen stoppar grönsaker i upp och nedvänd ställning i anus framför publik. Andra ämnen hen gillar att tala om är vodoo och racism i Dominikanska republiken.

Men vad tycker om hens performance? Skulle den accepteras i Sverige och skulle hen kunna få kulturbidrag i Sverige eller är shower "för mycket"?

Här är länken.

Personligen tycker jag inte om hens äckliga show och tycker hen borde satsa på att plugga eller arbeta med något annan än att vika ut sig.

http://www.eldesconcierto.cl/wp-cont...-1-790x444.jpg
Det är alltså kultur att besudla floran?
Skulle inte förvåna mig det minsta om detta skulle gå hem i Sverige, för ju sjukare och mer avvikande ju mer ställer sig folk och applåderar och tycker om. Eller gillar ska det väl vara idag.
Och kan man låta en hund svälta ihjäl och kalla det konst så antar jag väl att även detta är okej som konst.
Killen lider av psykisk sjukdom och är översexuell, han är pervers, han borde gömmas undan någonstans.
Citera
2018-10-08, 10:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
"Artisten"/queerdominikanen Johan Mijail har slagit genom med sin bizarra och äckliga konstprojekt om anus.

Denne unga hen (född ca. 1989) har gjort sig känd genom sin performance "Amor Vegetal" (Grönsakskärlek) där hen stoppar grönsaker i upp och nedvänd ställning i anus framför publik. Andra ämnen hen gillar att tala om är vodoo och racism i Dominikanska republiken.

Men vad tycker om hens performance? Skulle den accepteras i Sverige och skulle hen kunna få kulturbidrag i Sverige eller är shower "för mycket"?

Här är länken.

Personligen tycker jag inte om hens äckliga show och tycker hen borde satsa på att plugga eller arbeta med något annan än att vika ut sig.

Varför bryr du dig. Folk får väl stoppa upp vad de vill var de vill.

Eller är du smygis...
Citera
2018-10-08, 11:02
  #4
Avstängd
TantRossins avatar
Jag förstår till fullo 'konstnärens' problem, eftersom konsten redan dog i slut 60 talet med Andy Warhol som sista man på vakten. Finns absolut ingenting i denna världen och skapa konst för. Mest "konst" idag befinner sig i dator spel och inte som olja målningar till vägupphäng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback