Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 23:56
  #1
Medlem
von.Jekwels avatar
Ska införskaffa byxgalgar och vet att det finns tre olika sorters byxgalgar:
  1. den med två träblock som klämmer fast byxorna
  2. den med en rak stång att vika byxorna över i Savile Row-stil
  3. den med två metallklämmor som man hänger byxorna i

Vilken av dessa tre anser du är bäst, och varför?
Citera
2018-10-08, 00:04
  #2
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Ska införskaffa byxgalgar och vet att det finns tre olika sorters byxgalgar:
  1. den med två träblock som klämmer fast byxorna
  2. den med en rak stång att vika byxorna över i Savile Row-stil
  3. den med två metallklämmor som man hänger byxorna i

Vilken av dessa tre anser du är bäst, och varför?
Nummer 1 för träblocken lämnar inga märken på byxorna och låter dom sträckas ut. De nya med svart plast detalj som på bilden, går dock till slut sönder. Framförallt om man klämmer in två byxor i samma galge. På loppis kan man hitta i rejäla metall delar.
Sämst är metallklämmorna som dessutom är svåra att sätta fast tycker jag.
Citera
2018-10-08, 00:10
  #3
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Nummer 1 för träblocken lämnar inga märken på byxorna och låter dom sträckas ut. De nya med svart plast detalj som på bilden, går dock till slut sönder. Framförallt om man klämmer in två byxor i samma galge. På loppis kan man hitta i rejäla metall delar.
Sämst är metallklämmorna som dessutom är svåra att sätta fast tycker jag.
Stort tack för svaret

Blir intressant att höra vad andra har att säga om detta. Om de håller med eller inte.
Citera
2018-10-08, 10:11
  #4
Medlem
von.Jekwels avatar
Lägger till en fundering. Vilken konstruktion är bäst på att bevara släta byxor och pressveck? Känns spontant som att lösning 2 borde vara bäst i det avseendet?
Citera
2018-10-16, 17:55
  #5
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Min röst går till 3, 1 brukar brallorna ramla ur efter ett tag pga dålig kvalité på galgarna, särskillt de på hotellen!
Citera
2018-10-16, 21:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Ska införskaffa byxgalgar och vet att det finns tre olika sorters byxgalgar:
  1. den med två träblock som klämmer fast byxorna
  2. den med en rak stång att vika byxorna över i Savile Row-stil
  3. den med två metallklämmor som man hänger byxorna i

Vilken av dessa tre anser du är bäst, och varför?

Alternativ 1 alla dar i veckan.

Alt 2 funkar perfekt om du har så pass mkt plats att de inte stöter i varandra och således kan hänga fritt så att de inte "halkar ner".

Alt 3 nej. Bara nej.
Citera
2018-10-16, 21:38
  #7
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Ska införskaffa byxgalgar och vet att det finns tre olika sorters byxgalgar:
  1. den med två träblock som klämmer fast byxorna
  2. den med en rak stång att vika byxorna över i Savile Row-stil
  3. den med två metallklämmor som man hänger byxorna i

Vilken av dessa tre anser du är bäst, och varför?

Jag föredrar nr 2, så länge "stången" är täckt med typ sammets-liknande material så den håller byxorna på plats.
Citera
2018-10-21, 17:09
  #8
Medlem
St.Smiths avatar
Angående galge 1: brukar ni vika byxorna på mitten (dvs. på längden) innan ni hänger upp dem? Upplever ni att pressvecken håller sig, eller blir byxorna skrynkliga av galgen?
Citera
2018-10-22, 06:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.Smith
Angående galge 1: brukar ni vika byxorna på mitten (dvs. på längden) innan ni hänger upp dem? Upplever ni att pressvecken håller sig, eller blir byxorna skrynkliga av galgen?

Alltid. Nej.
Citera
2018-10-23, 16:24
  #10
Medlem
Timedealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Smith
Angående galge 1: brukar ni vika byxorna på mitten (dvs. på längden) innan ni hänger upp dem? Upplever ni att pressvecken håller sig, eller blir byxorna skrynkliga av galgen?

Varje gång. Nej.
Citera
2018-11-05, 20:35
  #11
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Nummer 1 för träblocken lämnar inga märken på byxorna och låter dom sträckas ut. De nya med svart plast detalj som på bilden, går dock till slut sönder. Framförallt om man klämmer in två byxor i samma galge. På loppis kan man hitta i rejäla metall delar.
Sämst är metallklämmorna som dessutom är svåra att sätta fast tycker jag.

Tack för alla svar! Jag kommer att köpa galge nr 1 (en sån med två träblock som klämmer fast byxorna) och försöka leta rätt på sådana som inte har plastdetaljer som "spänne" så att galgarna håller länge. Tack för tipset, @VitMan40Plus.



Citat:
Ursprungligen postat av lesdoug
Alltid. Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Timedealer
Varje gång. Nej.

Jag hade tänkt att hänga byxorna upp och ner utan att vika dem men kanske det är bättre att vika dem först? Är det var ni rekommenderar alltså? Även om man har plats att hänga dem upp och ner i full längd?
Citera
2018-11-06, 00:14
  #12
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Tack för alla svar! Jag kommer att köpa galge nr 1 (en sån med två träblock som klämmer fast byxorna) och försöka leta rätt på sådana som inte har plastdetaljer som "spänne" så att galgarna håller länge. Tack för tipset, @VitMan40Plus.







Jag hade tänkt att hänga byxorna upp och ner utan att vika dem men kanske det är bättre att vika dem först? Är det var ni rekommenderar alltså? Även om man har plats att hänga dem upp och ner i full längd?
Lycka till! Hur nånga tänker du köpa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback