Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 22:51
  #1
Medlem
japanskbruds avatar
Brutalt trött på skiten från klasse, biltema och kjell
Vill ha en termometer som mäter rätt och inte är långsam nu ..

är Armatherm märket på termometrar alla kockar dillar om när dom tjatar om "gula klassikern" ?
Har fått för mig det är mest seriöst ...

Är Greisinger kina-mongon som har snott deras produktnamn? t ex har båda gula termometrar som heter GTH 1150 ..eller är det tvärt om .. extremt förvirrad

Armatherm säljs aldrig inklusive moms .. så jag utgår från att det är lite bättre

Greisinger är "prosumer"-skräp? Lika svindyra som Armatherm, men säljs inte av butiker som riktar sig till resturanger ,labbmiljö osv..

Vilket är kopian och det riktiga, Hjärnblödning......
Vilken duger? Kul om man kan byta probe ibland, och dom går att kalibrera
Citera
2018-10-08, 00:24
  #2
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Brutalt trött på skiten från klasse, biltema och kjell
Vill ha en termometer som mäter rätt och inte är långsam nu ..

är Armatherm märket på termometrar alla kockar dillar om när dom tjatar om "gula klassikern" ?
Har fått för mig det är mest seriöst ...

Är Greisinger kina-mongon som har snott deras produktnamn? t ex har båda gula termometrar som heter GTH 1150 ..eller är det tvärt om .. extremt förvirrad

Armatherm säljs aldrig inklusive moms .. så jag utgår från att det är lite bättre

Greisinger är "prosumer"-skräp? Lika svindyra som Armatherm, men säljs inte av butiker som riktar sig till resturanger ,labbmiljö osv..

Vilket är kopian och det riktiga, Hjärnblödning......
Vilken duger? Kul om man kan byta probe ibland, och dom går att kalibrera

Här har de massor med olika

https://bagarenochkocken.se/koksredskap/termometrar/
Citera
2018-10-08, 20:15
  #3
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Här har de massor med olika

https://bagarenochkocken.se/koksredskap/termometrar/

fanns många att välja på där .. Vilken hade ni valt? Kravet är den ska gå att kalibrera, fungera i 10+ år ..visa rätt temp .. Vill helst ha ngn där man kan följa temperaturen i realtid, snabb respons så man ser förändringarna när man flyttar nålen genom en stek eller julskinka osv .. .. och har utbytbara mätprober .. helst en sån som är tunn(ca 1mm ) hela vägen .. Men 2000 ungefär känns mkt.. kanske det inte är iofs om den håller länge. Vilka använder ni som jobbar på resturanger eller i storkök/livsmedelskontroll)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback