Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 21:53
  #1
Medlem
rovmuns avatar
Var och varannan bar har Brooklyn som sin finöl. Till och med vissa finare restauranger.

Smaken kan så klart vara olika men jag tycker Brooklyn är ett av de sämsta bryggerierna som gör finöl finns ju så mycket bättre.

Varför väljer man inte Omnipollo, Stigbergets Bryggeri ,Brewski ,Dugges Bryggeri, Brekeriet, Beerbliotek, Oppigårds alla de har otroligt mycket godare sortiment. Vissa kanske faller bort pga att de inte kan leverera mängden till vissa ställen.

I danmark har nästa alla Mikkeller som sin finöl


Hur kommer det sig att alla väljer Brooklyn?
Citera
2018-10-07, 21:55
  #2
Medlem
Spontant så tänker jag att dom kanske har bra täckning på ölen och den ölen faller många smaken.
Citera
2018-10-07, 21:58
  #3
Medlem
För att folk känner till Brooklyn och tror att det är en finöl. Samma sak med Staropramen.
Citera
2018-10-07, 22:02
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Även Mariestad anses som fin öl på många hak. Välkänt namn säljer väll bra för de som inte vill ha ”fulöl”
Citera
2018-10-07, 22:10
  #5
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Varför väljer man inte Omnipollo, Stigbergets Bryggeri ,Brewski ,Dugges Bryggeri, Brekeriet, Beerbliotek, Oppigårds alla de har otroligt mycket godare sortiment. Vissa kanske faller bort pga att de inte kan leverera mängden till vissa ställen.

Hur kommer det sig att alla väljer Brooklyn?

Gissningvis därför att alla bryggerier du nämner kostar bra mycket mer att köpa in öl från. Bättre profit, kort sagt.
Citera
2018-10-07, 22:19
  #6
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
För att folk känner till Brooklyn och tror att det är en finöl. Samma sak med Staropramen.

Exakt! Det är ett öl som svennebanan upplever som lite finare och därför är det populärt.
Citera
2018-10-07, 22:23
  #7
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Var och varannan bar har Brooklyn som sin finöl. Till och med vissa finare restauranger.

Smaken kan så klart vara olika men jag tycker Brooklyn är ett av de sämsta bryggerierna som gör finöl finns ju så mycket bättre.

Varför väljer man inte Omnipollo, Stigbergets Bryggeri ,Brewski ,Dugges Bryggeri, Brekeriet, Beerbliotek, Oppigårds alla de har otroligt mycket godare sortiment. Vissa kanske faller bort pga att de inte kan leverera mängden till vissa ställen.

I danmark har nästa alla Mikkeller som sin finöl


Hur kommer det sig att alla väljer Brooklyn?
Många barer och restauranger har Carlsberg, som marknadsför Brooklyn i Sverige, som leverantör och är därför "tvingade" att välja ur det sortiment som erbjuds. Det sägs att i vissa fall så har leverantörer bekostat hela barinredningar med fatsystem, tappkranar, kylskåp, glas osv. mot att restaurangen bara tillhandahåller deras sortiment.
Citera
2018-10-07, 22:26
  #8
Medlem
PaperHouses avatar
Ja det är bara ren varumärkes marknadsföring, smart men själv tycker jag Brooklyn är äcklig. Men som vanlig vet vanliga människor inte vad som pågår för fem öre och är lätt manipulerade till max.
Citera
2018-10-07, 22:28
  #9
Medlem
Denoms avatar
Eftersom att det är trendigt, många som köper öl och letar efter något finare är inte ens ute efter finöl utan gör det bara för att det känns lite häftigt och då funkar Brooklyn bra för att tillgodose deras behov.
Citera
2018-10-07, 22:59
  #10
Medlem
Brooklyn har ju satsat stort på den nordiska marknaden och har bl.a. öl som inte går att få tag i i New York / ngn annanstans i USA och där procenten är anpassade till våra regler för öl i butik (3,5% för Sverige. 4,7% och numera 5,5 för Finland men jag har inte varit uppmärksam på om de har hunnit uppgradera till den nya gränsen ännu för oss).
Citera
2018-10-07, 23:48
  #11
Medlem
Det andra sagt, plus att ingen ändå upplever någon större smakskillnad på Brooklyn och vad någon hipster har pissat fram i sin källare.

(FB) Varför har så många barer dåliga bryggerier som "fin" öl?
Citera
2018-10-08, 00:31
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaperHouse
Ja det är bara ren varumärkes marknadsföring, smart men själv tycker jag Brooklyn är äcklig. Men som vanlig vet vanliga människor inte vad som pågår för fem öre och är lätt manipulerade till max.
Brooklyn gör ju bra grejer. Deras vanliga lager är inget märkvärdigt men de brygger ju bland annat Brooklyn Black Chocolate Stout som är fantastisk att dricka, lagra och ha i grytor. Relativt billig på Systembolaget också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback