Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 14:06
  #133
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Och du missade att ts sa att detta var vad TS själv lyckats gräva fram, men inget om påståendet som mannen i händelsen TS undrar över (5 minuter). Vare sig i lag, rutin, eller regel. Enfald eller att du bara har svårt att ta till dig text, vem vet. Jag lutar åt det senare eftersom det känns som att vi har haft den här delen om och om igen.
Vad TS har befogenheter att göra i en sådan situation juridiskt är vad jag uppfattade det som att han frågar efter så visst är min fråga avgörande för just detta.

Jag ser inte vad du har att vinna på att hävda din översittarattityd genom att påstå att någon annans tolkning av topic skulle utgöra någon absolut felaktighet, det är ofattbart larvigt och om alla moderatorer resonerade likadant extremt hämmande för Flashback som forum.
Citera
2018-10-13, 14:43
  #134
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad TS har befogenheter att göra i en sådan situation juridiskt är vad jag uppfattade det som att han frågar efter så visst är min fråga avgörande för just detta.
Och det är inte vad tråden handlar om.
Citat:
Jag ser inte vad du har att vinna på att hävda din översittarattityd genom att påstå att någon annans tolkning av topic skulle utgöra någon absolut felaktighet, det är ofattbart larvigt och om alla moderatorer resonerade likadant extremt hämmande för Flashback som forum.
Jag har inget att vinna eller förlora på något, däremot följer jag mitt uppdrag som moderator, och försöker därför hålla ordning på trådarna i de forum jag modererar i så att diskussionerna stannar inom dels sina egna respektive delforumets ämne. Anser du det vara hämmande att vi moderatorer försöker se till att ämnet följs i olika trådar så får det stå för dig. Du följde inte trådens ämne, du fick en varning för det. Simple as that.
Citera
2018-10-13, 14:45
  #135
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Och det är inte vad tråden handlar om.

Jag har inget att vinna eller förlora på något, däremot följer jag mitt uppdrag som moderator, och försöker därför hålla ordning på trådarna i de forum jag modererar i så att diskussionerna stannar inom dels sina egna respektive delforumets ämne. Anser du det vara hämmande att vi moderatorer försöker se till att ämnet följs i olika trådar så får det stå för dig. Du följde inte trådens ämne, du fick en varning för det. Simple as that.
Jag förstår inte vad du menar, det är mycket väl vad tråden handlar om.
Citera
2018-10-13, 15:02
  #136
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag förstår inte vad du menar, det är mycket väl vad tråden handlar om.
Tråden handlar inte om vad TS själv kan göra och tråden handlar inte om vad TS egna befogenheter är i den uppgivna situationen.

Tråden handlar om vad som juridiskt gäller vid parkeringsförbud. Inte vad TS får eller kan göra.

Förstår du inte det så är det inget jag kan göra, du har bestämt dig för att inte förstå.

Och med det har vi nått vägs ände. Du accepterar inte någon annans synvinkel, och därför finns det inget mera att göra och jag finner inte att något konstruktivt kommer kunna uppnås genom fortsatt svara på din monolog.
Citera
2018-10-13, 15:26
  #137
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Tråden handlar inte om vad TS själv kan göra och tråden handlar inte om vad TS egna befogenheter är i den uppgivna situationen.

Tråden handlar om vad som juridiskt gäller vid parkeringsförbud. Inte vad TS får eller kan göra.

Förstår du inte det så är det inget jag kan göra, du har bestämt dig för att inte förstå.

Och med det har vi nått vägs ände. Du accepterar inte någon annans synvinkel, och därför finns det inget mera att göra och jag finner inte att något konstruktivt kommer kunna uppnås genom fortsatt svara på din monolog.
Hur vet du vad TS intentioner är?
Citera
2018-10-13, 15:59
  #138
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag syftade på befogenheter.

Vilket inte har med frågan TS ställer att göra.
Lagen ser likadan ut oavsett vilka befogenheter TS än har.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur vet du vad TS intentioner är?

Vilka intentioner TS har är oväsentligt, det enda som är väsentligt är vad TS frågar.

Det h*n frågar är huruvida det stämmer att man har laglig rätt att stå fem minuter på en plats där det råder parkeringsförbud.

Varför h*n undrar det; vad h*n kan använda svaret till; vad h*n arbetar med och så vidare har således inget med TS frågeställning att göra. Det är inte svårare än så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback