Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 19:48
  #1
Medlem
ChemicalGirls avatar
I avsaknande av en stadigvarande adress, så har jag nu bestämt mig att införskaffa mig en postbox i Stockholm.
Jag söker en postbox som det går att hämta post iaf någon helgdag, ta helst emot DHL och Ups försändelser så de kan lagras direkt. Det ska inte krävas någon större ID-kontroll och betalning helst kontant. Och det ska vara så lite sammarbete med myndigheter som möjligt. Helst bara postlådor som man går och öppnar med nyckel utan med så lite kontakt som möjligt med någon, samt att de inte ska bry sig så mycket om vad som skickas.
1 års hyresperiod med helst max 2000kr.
Vet, kommer knappast vara något exakt sådant, men era tips och erfarenheter om vad som skulle kunna bli bra.
De Postbox jag hittat på är:
Postboxstockholm påstår sig vara anonym och sånt, men hittar ingen mer info direkt.
Postbox24 verkar ok?
https://mailboxesetc.se
Brevia
Postbox8
Karlapostbox
Hyra postbox Stockholm. Ingen info heller, får mejla och fråga.
Postcenter

Eftersom det finns så många, och alla lovar i princip samma, så frågar jag er om råd i mitt fall. Kommer själv ringa/mejla under nästkommande dagar och försöka lista ut vilken är bäst.
Citera
2018-10-07, 20:06
  #2
Medlem
Brevia postboxar på Frejgatan 13.

http://kund.brevia.se/

När jag och några vänner för ett par år sedan använde en postbox på Frejgatan 13 för diverse klandervärda ändamål hade vi den uppskriven på ett helt påhittat namn eftersom det inte var fråga om någon legitimationskontroll vid uthyrningen av boxen. Vi behövde aldrig yttra ett ord med personalen som arbetade där och jag tyckte det var mycket pålitligt. Rekommenderar.
Citera
2018-10-07, 22:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Brevia postboxar på Frejgatan 13.

http://kund.brevia.se/

När jag och några vänner för ett par år sedan använde en postbox på Frejgatan 13 för diverse klandervärda ändamål hade vi den uppskriven på ett helt påhittat namn eftersom det inte var fråga om någon legitimationskontroll vid uthyrningen av boxen. Vi behövde aldrig yttra ett ord med personalen som arbetade där och jag tyckte det var mycket pålitligt. Rekommenderar.

Och det fungerar lika bra idag. Man säger två namn utan någon id kontroll!

Postbox8.se funkar också fint, ingen id vad jag har hört.
__________________
Senast redigerad av SVEGOT 2018-10-07 kl. 22:24.
Citera
2018-10-09, 23:42
  #4
Medlem
448s avatar
Notera att Säkerhetspolisen har full koll på postboxföretag genom personalvärvningar eller tvång genom att en anställd t.ex varit otrogen mot sin fru och då säger "inget kommer ut om du hjälper oss"

Samma gäller breväxlartjänster på tidningar som brevsvar och kontaktannonser.
Journalister och så på tidningar screenar sådant här material regelbundet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback