Citat:
Ursprungligen postat av
Pudersocker
Lendify/Brocc?
Konst, antikviteter, smycken, frimärken, veteranbilar? (ja vet riskfyllt och kräver kunskaper)
Skog?
Ledify och Brocc har jag vart i kontakt med, och det verkar ev intressant för en del av mina pengar, tex 500k +-150k
Citat:
Ursprungligen postat av
SoSold
Här har vi alltså en person, vilken kan antas tjänat miljoner på aktier och lägenhetet men däremot saknar kapacitet och tankeförmåga att se andra potentiella investeringar. Vad sägs om att investera i en utbildning? Eller varför inte en penisförminskning? I äkta Flashback-anda.
Är du helt efterbliven eller? Vad har du sj åstadkommit rent ekonomiskt??
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Precis, ämnet är av allmänintresse tror jag, diversifiering utanför börserna i världen skadar aldrig.
Om jag skall bidra med något så tänker jag att Jan Bolmeson verkar vara något på spåret med
https://www.jointrine.com/
Dåligt med infå på deras site. vad är avkastningen tex. Du kanske har bättre koll?
Har du sj investerat i dom?
Citat:
Ursprungligen postat av
SoSold
Mark, skog, ädelmetaller, affärsverksamheter, antikviteter, veteranbilar. Frågeställningen i sig är helt intetsägande då personen ej presenterar vilka intressen eller snarare kunskaper denne besitter sedan tidigare.
Vet du hur du utnyttjar marken du köpt för avkastning? Har du tidigare erfarenheter av skogsbruk? Förstår du hur ädelmetaller värderas och varför? Kan du identifiera dessa med säkerhet? Finns kunskap att bedriva affärsverksamhet - tidigare erfarenheter? Samma sak gäller naturligtvis antikviteter och veteranbilar.
Att ha en kontinuerlig avkastning på 5-15% per år och kasta ur sig en summa pengar säger som sagt inget. Tidshorisont totalt? Benägenhet att ta risker? Under hur lång tid och vilken typ av värdepapper genererade de första miljonerna?
Guld har jag också investerat i, har drygt 1kg guld, och ca 16kg silver. Ligger och vilar och väntar på ev global börskrash då jag tänkt växla in det mot diverse investmentbolag.
Veteranbilar hade vart kul, men går bort då jag inte har plats i mitt garage med ytterligare ett fordon..
Skog och mark har jag ingen koll på, samma med antikviteter. Affärsverksamheter skulle ev kunna vara något, tex att bli delägare inom någon kul branch. har sj bakgrund som flygtekniker, även om jag inte jobbar som det längre. Hade kunnat vara kul att driva ngt på deltid. Har dock ingen koll på var jag får sådana kontakter.. :/ Du kanske vet?