Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 13:00
  #1
Medlem
Jag ska sticka på gayklubb om ett tag och jag skulle gärna vilja ha ett par byxor som är lite småtajta och diskret utmanande (delvis för att retas lite med killarna där, och så vidare ), och jag har hittat ett par byxor som ser lovande ut.
Problemet är bara att just de här byxorna är avsedda för tjejer, och jag undrar om det finns någon liknande manlig variant.
Byxorna ser ut så här:

https://www.zalando.se/only-onlmolly..._6095347663269.

Vad ska jag söka efter om jag vill hitta någonting som påminner så mycket som möjligt om de här byxorna och samtidigt är avsedda för herrar?
Citera
2018-10-07, 13:05
  #2
Medlem
Såvida du inte väger 120 pannor muskler så kan du använda dambyxor av den där modellen.
Citera
2018-10-07, 13:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Såvida du inte väger 120 pannor muskler så kan du använda dambyxor av den där modellen.
Aha okej, jag är 183 cm och väger typ 92 kilo, fast jag har styrketränat i ett år så det är en del muskelmassa.
Ser ganska atletisk ut i övrigt.

Brukar såna här byxor vara uppskattade på gayklubbar, förresten?
Citera
2018-10-07, 13:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Aha okej, jag är 183 cm och väger typ 92 kilo, fast jag har styrketränat i ett år så det är en del muskelmassa.
Ser ganska atletisk ut i övrigt.

Brukar såna här byxor vara uppskattade på gayklubbar, förresten?


Borde kunna gå, finns ju tajta byxor för större damer också så att säga.

Huruvida den typen av byxor är uppskattade på gayklubb eller inte får du fråga någon som kan något om gayklubbar.
Citera
2018-10-07, 13:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Borde kunna gå, finns ju tajta byxor för större damer också så att säga.

Huruvida den typen av byxor är uppskattade på gayklubb eller inte får du fråga någon som kan något om gayklubbar.
Alright tackar, en fråga till förresten:
vilken storlek borde jag välja om jag är 183 cm och lagom atletiskt byggd?
Jag brukar få antingen bokstavs- eller sifferstorlekar, och jag tror att mina storlekar är nånting i stil med XL respektive 40 för de storlekarna, men är osäker på om de då fortfarande kommer att se tajta ut.
Men det verkar i och för sig vara ett plagg som är tajt i modellen, så XL eller 40 kanske fungerar.
Citera
2018-10-07, 13:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Alright tackar, en fråga till förresten:
vilken storlek borde jag välja om jag är 183 cm och lagom atletiskt byggd?
Jag brukar få antingen bokstavs- eller sifferstorlekar, och jag tror att mina storlekar är nånting i stil med XL respektive 40 för de storlekarna, men är osäker på om de då fortfarande kommer att se tajta ut.
Men det verkar i och för sig vara ett plagg som är tajt i modellen, så XL eller 40 kanske fungerar.

Inte den blekaste.
Mitt råd är väl att gå till valfri dambutik som säljer denna typ av byxor (skulle väl på rak arm gissa Gina Tricot?) och pröva dig fram.
Citera
2018-10-07, 14:05
  #7
Medlem
franges avatar
Varför inte bara köpa kärringbyxor då? Homofiler brukar ju inte vara direkt främmande för att bära "könsöverskridande" kläder, menar jag...
Citera
2018-10-07, 16:49
  #8
Medlem
Finns väl ofta ett "sizing chart" för att avgöra vilken storlek du ska välja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback