Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 04:09
  #1
Medlem
Frågan är enkel Hur tycker ni pro-SD kampanjen i Flashback fungerade under senaste valrörelsen? Var den bra? Lyckades den mobilisera anhängare?

Själv tyckte jag den för mycket på det hela var ju en bubbla, det talades om bli största partiet osv. Det var också uppenbart att många bedrev propaganda, speciellt nyreggade och sleeper-konton.
Citera
2018-10-07, 04:43
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Mindre bra. Den var mer som sagt att allt var lugnt. Vi har 25% minst! Förmodligen närmare 30%. Det är lugnt läge vi behöver inte ens engagera oss så mycket. Vad man inte såg var alla dessa konton från den socialdemokratiska trollfabriken som stack hål på hål genom att dra upp skit som detta med ändrad abort, försöka slå kil mellan Sverigevänner genom att jämföra totalt stopp av invandring (AFS) eller SD mm.

Det blev en ökning med ett helt MP men ändå en förlust mest tror jag för att folk trodde det var säkrad. Många som skulle röstat SD egentligen stödröstade säkert också på KD utifrån hur säkert det var.

Sedan gick det som det gick. Förmodligen en hel del valfusk också men också ett resultat av dåligt kampanjade från både SD som deras sympatisörer.
Citera
2018-10-07, 08:35
  #3
Medlem
Kämpendahls avatar
Var det en kampanj? Jag tyckte mest att det var foliehattar som försökte överträffa varandra i spekulationerna om hur det skulle gå i valet för SD.

- SD fick 25 procent i Yougov idag. Det får de nog minst i valet också.
- De får nog 30 procent.
- Jag tror de får egen majoritet.
- Men SD fick bara 18 procent i de stora opinionsinstitutens undersökningar.
- Ja, men de är bara lydiga redskap och vill mörka SD:s framgångar.
- Ja, man får lägga på minst 30 procent på Sifos undersökningar för att det ska bli i närheten av rätt.

Yeah, och SD:s valresultat blev ungefär där de stora opinionsinstituten som inte använde sig av självrekryterande webbpaneler låg i sina undersökningar.
Citera
2018-10-07, 10:10
  #4
Medlem
Sooks avatar
Det är ju uppenbart att det var mestadels SD-troll som pumpade ut trådar. Det stora problemet var att de använder sig ofta av direkt felaktig fakta eller väldigt utvald fakta. Saker som är otroligt lätt att bemöta sakligt. Man märkte att mär man bemötte sånt blev man ofta idiotförklarad men ibland var sanningen så tydlig så det blev mest de som idiotförklarade som framstod som idioter.

Ibland var diskussionerna mer sakliga och sanningen är ju att även en socialdemokrat inser ju att invandringen gått över styr. Det finns självklart en majoritet i Sverige för att minska den.

Men ärligt talat tror jag inte det har så stor betydlse hur en valkampanj bedrivs på flashback. De flesta vet redan hur de ska rösta och de som påverkas är så få i det stora hela så det påverkar antagligen bara valresultatet högst marginellt. Men, alla bäckar små osv...
Citera
2018-10-07, 10:26
  #5
Medlem
Kampanjen på Flashback var intensivt euforisk. Skönt i en deppig tid där man upplever hur Sverige befinner sig i en förstörelseprocess. Ekonomin räcker inte till underhåll och investeringar, tex i infrastrukturen. Den räckte stort till all inclusive för 100 000 mena-folk. Slutklämmen 10 000 extra " studenter ".

Man tog tillvara alla positiva uppgifter och nyheter som fanns om SD. Det ingav hopp om tillnyktring i samhället. Det gav visserligen resultat i önskad riktning när S och M ändrade sin politik till SD-politik. Det var ju politiken man ville uppnå.
Att det sedan blev att folk likaså kunde rösta på sina vanliga S och M fick man ta.

Det blev tomt inombords när resultatet kom. Svårt att inse att de hade ökat mest av alla. Men de blev inte störst! Det hade vi blivit lovade av de " bästa " OI.
Kampanjen var bra, de gick fram mest. Det gäller nu att hålla liv i lågan och stötta dem när den tiden kommer att vi vet hur det blir med styret.
Citera
2018-10-07, 10:53
  #6
Avstängd
Paris24s avatar
Jag ser nästan bara äkta SD-gillare på FB, inga troll. Den enda kampanj som funnits är afs:are som låtsats vara vänster-troll och dissat SD för att få folk att gå till afs. Totalt misslyckat eftersom det var så genomskinligt.

Afs drog en nitlott eftersom de inte förstår hur obetydligt FB och internet är när det gäller att nå ut till folk med ett politiskt budskap. Jag menar, DN och Expressen har kört anti-SD-kortet oavbrutet sedan 2002 och SD är ändå större än någonsin. För 1-2 år sedan orkade inte Expressen hålla emot så nu är nästan alla ledartexter där som klippta ur SDs partiprogram. Bara DN och Sydsvenskan kvar.
Citera
2018-10-07, 14:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Var det en kampanj? Jag tyckte mest att det var foliehattar som försökte överträffa varandra i spekulationerna om hur det skulle gå i valet för SD.

Det var just dessa "foliehattar" som just utförde kampanjen. Inte på betalt eller koordinerat sätt, men spontant.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är ju uppenbart att det var mestadels SD-troll som pumpade ut trådar. Det stora problemet var att de använder sig ofta av direkt felaktig fakta eller väldigt utvald fakta. Saker som är otroligt lätt att bemöta sakligt.

Många var ju inte troll de var SD-fanatiker som bettede sig som om de vore betalda, vilket självklart inte är fallet men.. Stödet i Flashback var kompakt räknar med att ca. 10% av Flashbackarna kampanjande för SD i forumet som blev en ekokammare.

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kampanjen på Flashback var intensivt euforisk.

Det var ju många nya trådar varje dag där SD sågs i positivt ljus. SD-folket svärmade över till många andra trådar och spammade kommentarer om invandring, kulturmarxism osv. överallt. Det tycke jag var jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag ser nästan bara äkta SD-gillare på FB, inga troll. Den enda kampanj som funnits är afs:are som låtsats vara vänster-troll och dissat SD för att få folk att gå till afs. Totalt misslyckat eftersom det var så genomskinligt.

Nu missförstår du tråden, man behöver inte vara troll för att kampanja för det man gillar.
Citera
2018-10-07, 15:12
  #8
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Nu missförstår du tråden, man behöver inte vara troll för att kampanja för det man gillar.
Jag har skrivit en del pro-SD-inlägg på FB, liksom andra gjort. Men att "kampanja" tycker jag går över det, då ska det vara styrt av någon annan, ha en agenda. Men för mig känns det som alla bara skrivit vad de tyckt. afs har däremot Kampanjat.
Citera
2018-10-07, 18:53
  #9
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Yeah, och SD:s valresultat blev ungefär där de stora opinionsinstituten som inte använde sig av självrekryterande webbpaneler låg i sina undersökningar.

De flesta instituten hade rätt stora fel i deras mätningar innan riksdagsvalet. L & FI lyckades de pricka in någorlunda med +- 1 PE avvikelse. Om man jämför snittet med år 2010 så är det nästan dubbelt så högre avvikelser jämfört med årets riksdagsval. Antingen så har kandidaterna ljugit i undersökningarna, eller så har instituten blivit mycket sämre på att mäta opinionen. En del tror också på att den stora avvikelsen i årets opinionsmätningar beror på valfusk.

https://val.digital/ElectionAnalysis/?year=2018
Citera
2018-10-07, 21:12
  #10
Medlem
Det gick bra, men många här förstår inte att FB är en ekokammare och att 90% av Sveriges befolkning aldrig kommer i närheten av det som skrivs här eller i invandrinskritska Facebook trådar eller alt-media.

Gå ut på stan och se dig omkring. 90% av alla du ser har ingen aning om vad som står i Fria Tider ens.

Vänstern har sina egna tidningar, Facebook grupper och bloggar.
Citera
2018-10-08, 02:40
  #11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag hoppas den är över. Det blev lite väl mycket med alla dessa "Nu ska Jimmie hålla tal i någon jävla byhåla i Norrlands inland Vad tycker ni om det Flashback?"-trådar. Sedan var grejen att trots allt kampanjande fanns det inte en jävel som kunde svara på var SD står i ganska viktiga frågor.

(FB) Höja/sänka matmomsen, var står SD och övriga partier i frågan?

Helt dödstyst.
Citera
2018-10-08, 14:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det gick bra, men många här förstår inte att FB är en ekokammare och att 90% av Sveriges befolkning aldrig kommer i närheten av det som skrivs här eller i invandrinskritska Facebook trådar eller alt-media.

Gå ut på stan och se dig omkring. 90% av alla du ser har ingen aning om vad som står i Fria Tider ens.

Vänstern har sina egna tidningar, Facebook grupper och bloggar.

Kampanjen bland de frälsta nog mer för att mobilisera anhängare. Om säg ca. 40% av Flashback är SD:are så är denna en plats där man kan tjata på så att väljarna går ut och röstar.

Det minst lika viktigt att få anhängarna att gå ut och rösta än att värva nya. Speciellt SD tror jag har svårt att värva nya meddlemar genom aktiv propaganda då partiet redan är känd och många har tagit ställning till det och dess politik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback