Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-07, 18:07
  #25
Medlem
ImmortalEssences avatar
Hamnade mitt i ett åskoväder när jag var uppe på fjället, älskar åska annars men då var man inte särskilt road.
__________________
Senast redigerad av ImmortalEssence 2018-10-07 kl. 18:38.
Citera
2018-10-07, 19:14
  #26
Medlem
neuron-drones avatar
Med hund ute tycker jag det är otäckt med huggormar, den kan ju dö, men bli biten själv klarar man ju. Annars cyklade jag i min ungdom snabbt bråttom på en grusväg nästan i beckmörker och snudd på cyklade in i en älg, men jag hade annat att jäkta till att det blev mer stressande och älgincidenten kom i bakgrunden. Den rusade in i skogen någon meter framför cykeln. Den hade stannat på vägen.

Hade jag kört på den hade det stått i lokaltidningen. Pinsamt.
Citera
2018-10-07, 21:15
  #27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
När jag gick i mellanstadiet var vi mycket ute i skogen och lekte drakar och demoner och grejer.

I lekens hetta ramlade en klasskamrat som vi kallade bananen ner för ett högt stup och dog.

Mycket blod och krossad skalle och så, jag hade gärna varit utan den upplevelsen.
Hände samma sak när vi lekte dunkgömme.
Citera
2018-10-15, 16:24
  #28
Avstängd
Kick88s avatar
När jag läser era berättelser så håller jag med er. När man är ute i skogen själv så vandrar man i en värld bortom civilisationen.

Några få gånger har jag mött stora älgar i en absolut närhet. Man blir seriöst paff när det händer. När det handlar om Älgtjurar så brukar dom vara lugna. Dom vet att dom är skogens konung.

Fast går man emellan en älgko och sina föl, på våren, så kan det gå värre. Hon kommer seriöst försöka att döda er, om ni inte kan klättra upp i närmsta träd.
Citera
2018-10-16, 02:52
  #29
Avstängd
Kick88s avatar
Jag förstår dig! Jag bor inte alls långt i norrland där man har sett björn.

Givetvis bör man inte vara rädd ute i naturen, men björnhonor med ungar blir arga om man kliver över deras revir.

Det är naturens sätt att säga STOPP, och för oss människor kan det också leda till döden på ett ganska kort och våldsamt sätt där vi till och med riskerar att bli uppätna.

Det är den bistra sanningen ute i verkligheten.

- - -

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Gått rakt på björnhona med ungar mitt i skogen, har aldrig aldrig varit så rädd i hela mitt liv, Trots att jag var beväpnad med en hagelbössa, vilket hade absolut inte räddad skinnet på mig.

Var ute på fågeljakt, jagar utan hund så jag var riktigt tyst i min promenad.. När jag kommer runt en "krön" i skogen, var väldigt gammal skog med mycket mossa över stenar m.m, så ser jag dessa 50m framför mig. Jag huka ner mig direkt och var så tyst jag kunde och titta på dessa, vågade knappt röra mig därifrån, blev lite som paralyserad, så jag vänta en stund.
Efter 1min så ställde sig honan upp på bakbenen och som sniffa i luften, hon kände och lukten av mig så då vände hon om och lunka iväg i motsatt håll med cubsen.

Japp det har satt sina spår, ibland jag kan bli lite rädd nu när jag är i skogen, speciellt i okända skogar.
__________________
Senast redigerad av Kick88 2018-10-16 kl. 02:57.
Citera
2018-10-21, 22:45
  #30
Medlem
Låg vid ett stenröse och värmde mig en solig sommardag. Kände nåt skon och det var en huggorm som kom slungrandes över. Den fortsatte vidare in i skogen.

Cyklade i stugan när en stor rentjur kom mot mig på vägen. De är väl inte farliga men kände mig jävligt liten när den kom där med sina enorma horn.

Satt vid bryggan och filade och åt korv när en gädda bet mig i tån. Hade endast tårna i vattnet så den trodde väl det var mat av nåt slag. Den var nog bara kring 1 kilo annars hade väl den bitit av hela foten
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback