Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-07, 14:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag känner flera kvinnor, personligen - människor jag har träffat och pratat med, som tycker att kvinnlig rösträtt är en dålig sak så varför skulle Ann Coulter inte kunna tycka det?

TS lever i en neomarxistisk filterbubbla och kan därför inte förstå kontroversiella, avvikande eller komplexa fenomen.

Ann Coulter är grym, en riktigt stark kvinna. Inte för att jag delar alla hennes åsikter men hon har iaf välgrundade argument.
Citera
2018-10-07, 19:08
  #26
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Känns osannolikt. Vilka är dessa kvinnor?

Träffat flera, min fru bland annat.
Citera
2018-10-07, 21:19
  #27
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror mycket av det som kvinnor tar för givet idag kommer ryckas undan. Dagens era är en passus i historien. Det är min tro. Om den era varar i 20 år till eller 200 låter jag vara osagt, men vi kommer återgå till det mer traditionella samhället om än modifierat, med tiden.

Det var precis vad den legendariske flashback-skribenten Varnagel sade flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
De är inte våra kvinnor, längre. Kvinnan har frigjort sig och blivit en likvärdig medborgare. Vi män måste finna oss i att kvinnor är med de män de vill. Det ÄR tufft att inte allt blir som man vill, men det är livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Självfallet är de våra kvinnor. Den vita kvinnan inte gjort mycket på egen hand för att uppnå "frigörelse" utan har släppts lös av judarna och har av hjärntvättade och naiva vita män tillåtits att hålla på med massa destruktiva dumheter. Det är vita män som har möjliggjort och som upprätthåller denna "frihet". Denna kvinnliga "frihet" är en historisk anomali som i ett större perspektiv inte kommer bli långlivad. Den är helt enkelt omöjlig att upprätthålla i ett rasblandat kaossamhälle präglat av hög brottslighet och med en stor andel av befolkningen bestående av primitiva icke-vita undermänniskor.
_____

Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Jag lever själv, jag försörjer mig själv, köper min egen mat, röstar och jag väljer själv min partner. Jag är verkligen inte en livegen ägodel som man tror att man kan styra som man själv behagar, och en man som inte inser detta är inte värd mig eller mitt sällskap. Jag skulle inte ens kalla honom för man.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Detta kan du göra enbart för att vita män har skapat dagens moderna samhälle och låter dig leva på detta vis. Din tillvaro som kvinna är en extrem historisk anomali som förmodligen till stor del kommer att upphöra inom bara några decennier. Väldigt många kvinnors försörjning och arbeten betalas av män via skattsedeln och omfördelningen i samhället. Din rent fysiska trygghet och säkerhet upprätthålls av det rättssamhälle och statliga våldsmonopol som vita män har skapat. Utan dessa strukturer så är kvinnor mestadels bara hjälplösa och värnlösa villebråd, helt utlämnade till olika mäns nycker, lustar och viljor.
_____

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Nej, kvinnor bör överlag inte tillåtas att "välja fritt" i sammanhang av så avgörande betydelse. Svenska kvinnor tillhör svenska män och det är upp till män att försvara och vid behov kontrollera och bevaka den egna gruppens kvinnor. Kvinnor är en nödvändig naturresurs precis som vatten, mat, bränsle och annat som behövs för att det egna kollektivet skall överleva. Om kvinnorna av någon anledning får för sig att söka sig till andra gruppers män så bör alltså detta motarbetas och hindras av männen, som är de som bär huvudansvaret för gruppens överlevnad. Detta är den naturliga ordningen och så det alltid har varit genom hela mänsklighetens historia. Situationen i den vita Västvärlden efter 1945 är en historisk anomali som förr eller senare kommer att upphöra.
Citera
2018-10-07, 22:21
  #28
Medlem
mycket sympatisk kvinna, smart och rolig med bra svar på Skavlans lismande frågor.
även Ann, som jag, ser humorn i Trumps tweets och uttalanden.
Citera
2018-10-07, 22:57
  #29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det var precis vad den legendariske flashback-skribenten Varnagel sade flera gånger.


Kloka tankar.

Saknar både Varnagel och Fula Gubben. De gjorde båda sina sista inlägg på FB maj/juni 2014. Sorgligt, jag saknar dem båda.
Citera
2018-10-08, 09:22
  #30
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av dillkvist
mycket sympatisk kvinna, smart och rolig med bra svar på Skavlans lismande frågor.
även Ann, som jag, ser humorn i Trumps tweets och uttalanden.
Lismande frågor? Du såg inte samma intervju som jag.
I den jag såg försökte, och lyckades, Skavlan med att få henne att visa vem hon är. Det verkade ju inte vara så svårt förvisso, men nåt lismande såg jag inte alls, snarare motsatsen, Skavlan visade tämligen tydligt att han inte stod på hennes sida.
Citera
2018-10-08, 12:27
  #31
Medlem
Att Ann Coulter är en man trodde jag var självklart i detta delforum.

Alla som tillåts kommentera den politiska debatten i teve är korrumperade på något sätt. Ju mer inflytande de har desto värre i skiten är de. Något värre än en hemlig transvestit kan man inte bli, så då har man i princip fritt fram.

Att "hon" har rätt i sak spelar inte så stor roll när "hon" själv har en hemlig identitet.
__________________
Senast redigerad av Eequor 2018-10-08 kl. 12:33.
Citera
2018-10-09, 08:50
  #32
Medlem
smoerreboms avatar
Tror hon är som Milo, hon har en kärna av åsikter som hon kryddar med en massa extrema åsikter för att dra till sig publicitet och i sista hand tjäna mer pengar. Det enda som räknas i USA är stålar.
Citera
2018-11-05, 22:32
  #33
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tror hon är som Milo, hon har en kärna av åsikter som hon kryddar med en massa extrema åsikter för att dra till sig publicitet och i sista hand tjäna mer pengar.
Det enda "extrema" med hennes åsikter är att dom inte är politiskt korrekta. Också anledningen till varför hon – för det är en kvinna – är så populär.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback