Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-08, 20:08
  #25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
För det var inte så att din mamma dog på grund av en allvarlig sjukdom som du redan kände till?

Nepp. Septisk chock det gick fort.
Hade jag tolkat drömmen rätt så kanske jag hade kunnat rädda henne.
Hennes dödsfall kom som en chock för oss alla.
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2018-10-08 kl. 20:12.
Citera
2018-10-08, 20:18
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vet inte om du har trist humor och driver detta som skämt eller om du verkligen är så här blåst?

Svaret på tråden blir likväl att bevisa ett spöke så måste det dokumenteras så att andra kan ta del av dokumentet. Dokumentationen måste ske så det finns möjlighet att bortförklara alla naturliga orsaker. Det finns ingen som någonsin har gjort en sån dokumentation.

Bara för att vi inte klarar dwt idag betyder det inte att det aldrig kommer ske
Citera
2018-10-08, 20:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nepp. Septisk chock det gick fort.
Hade jag tolkat drömmen rätt så kanske jag hade kunnat rädda henne.
Hennes dödsfall kom som en chock för oss alla.
Anklaga inte dig själv. Din morfar borde ha varit tydligare, om han hade mer information vill säga, spöken kanske inte kan se framtiden så detaljerat.
Citera
2018-10-08, 20:26
  #28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Anklaga inte dig själv. Din morfar borde ha varit tydligare, om han hade mer information vill säga, spöken kanske inte kan se framtiden så detaljerat.

Detta är något jag får leva med. Drömmen var tydlig. Jag borde fattat men jag slog det undan.. Vilket är lätt hänt.

Kanske hon hade överlevt men då med kraftig hjärnskada så hon hade inte vart sig själv iaf..
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2018-10-08 kl. 20:35.
Citera
2018-10-08, 22:12
  #29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Detta är något jag får leva med. Drömmen var tydlig. Jag borde fattat men jag slog det undan.. Vilket är lätt hänt.

Kanske hon hade överlevt men då med kraftig hjärnskada så hon hade inte vart sig själv iaf..

Fast så kan man inte tänka eftersom drömmen och dödsfallet var en tillfällighet. Enligt trådens fråga så är det heller absolut inte ett bevis.

Vad gör du om du drömmer att USA begår ett misstag och tolkar data fel och sänder iväg kärnvapen runtom i världen som dödar flera miljoner människor? Twittrar du till Trump då, "Don't send them nukes...you don't understand your data!! I had a dream."


Folk som kopplar ihop sina drömmar med saker som sen händer debunkas vareviga dag med olika förklaringar.
Citera
2018-10-08, 22:18
  #30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast så kan man inte tänka eftersom drömmen och dödsfallet var en tillfällighet. Enligt trådens fråga så är det heller absolut inte ett bevis.

Vad gör du om du drömmer att USA begår ett misstag och tolkar data fel och sänder iväg kärnvapen runtom i världen som dödar flera miljoner människor? Twittrar du till Trump då, "Don't send them nukes...you don't understand your data!! I had a dream."


Folk som kopplar ihop sina drömmar med saker som sen händer debunkas vareviga dag med olika förklaringar.

Jag gör ingenting. Jag slår säkert undan det också men när jag drömmer om mina nära och dom jag håller kära uppmärksammar jag nu mer. Försöker tolka det rätt. Som sagt. Jag kan inte lägga fram några bevis. Men för egen del så har jag fått många och tillräckliga bevis på att det finns något. En slags kontakt. Synd att inte du har någon sådan men det kanske kommer med tiden.
Citera
2018-10-09, 02:49
  #31
Medlem
Presentpappers avatar
Man får väl helt enkelt själv välja om man tror på det eller ej. Det finns väldigt mycket material som jag anser visar att det mycket väl kan existera något vi inte kan se. Men oavsett hur dessa exempel ser ut är de aldrig tillräcklig bevis då skeptiker som oftast anser att de antingen har för taskig kvalité eller å andra sidan är skapad av någon form av CGI eller liknande. Så det verkar ju vara omöjligt att övertyga någon som endast ser saker ur ett särskilt perspektiv.

Hur ska man kunna bevisa något med vetenskapliga metoder som inte är inom de ramar för vad som anses vara vetenskap?
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2018-10-09 kl. 02:52.
Citera
2018-10-09, 07:38
  #32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhydda
Ja det går.

http://i.imgur.com/xyrrxkz.gif
massor med demoner eller varelser.

Det kallas "Flashed Face Distortion Effect" men ingen kan förklara hur flashed face är möjligt, sätta namn på nåt kunde de redan på brons åldern det betyder inte att det är en del av vetenskapen. wikipedia anser sig själva slagna.

Jag har varit intresserad av det paranormala i 25 år & det där är 1 av mina 5 bevis.
På vilket sätt bevisar det att spöken finns?
Att blanda två bilder så att resultatet ser ut som ett spöke betyder inte att spöket finns.

Vilka är de andra 4 bevisen?
Citera
2018-10-10, 19:50
  #33
Medlem
final_cuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arekbar93
det är inte möjlig att spela in spöken på film, för de är osynliga. så de kommer inte att visas på bildskärmen.
all video av spöken på internet är fake. och de minskar kvalitete med 95%, så det är svårare att se att det är fake...

Fel. Man är inställd på att det är fake så även filmer som håller god kvalité och uppenbarligen visar paranormal aktivitet avfärdar man som "fake". Jag har sett iaf två filmer som jag är övertygad om är äkta.

Vill minnas att en av de visar en dörr där något rycker i handtaget. Han som filmar hyperventilerar och verkar uppleva riktig panikångest men närmar sig dörren likaså för att få bästa möjliga video på skiten. Hyfsad bild, och välbelyst från alla håll om jag minns rätt.

Enda sättet detta kan vara fake är om dörren ifråga är custom made och har en fjärrstyrd, mekanisk insida. Vilket är möjligt men högst otroligt. I dagens tid av misstro avfärdar vi hellre det vi inte förstår än ser det för vad det är även när det fångats på video.

Fanns ännu en video där köksluckor lever sitt eget liv och flyger och far åt alla håll. Bra hemmavideokvalité, ljust också. Är det praktiska effekter så måste det fanimej vara inspelat i en studio eller nåt.
Citera
2018-12-06, 00:19
  #34
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
brukar låta så
Och skulle nån lyckas så skulle du ha sagt: "-Den filmen är fejk" eller "-Bevisa att det är ett riktigt spöke"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback