Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 20:00
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag ser ju matchen ur svartvita ögon och tyckte inte denna var lika klar som den Bajen skulle haft. Hatar handssituationer generellt. Säger som Axén "hands = straff".. då blir det inte massa avståndsbedömning och naturligpositionsfixering.
Handsen i första var solklar. Armen var ej i naturlig läge
Citera
2018-10-07, 20:06
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag ser ju matchen ur svartvita ögon och tyckte inte denna var lika klar som den Bajen skulle haft. Hatar handssituationer generellt. Säger som Axén "hands = straff".. då blir det inte massa avståndsbedömning och naturligpositionsfixering.

Jag kan acceptera straff även om jag tycker AIK skulle fått straff tidigare, däremot tycker jag det är märkligt att det blir rött kort på Rashidi ifall det inte finns någon regel att domaren måste ge gult vid den typen av situationer, handsen var ju inget annat en galen otur.
__________________
Senast redigerad av Duffie 2018-10-07 kl. 20:10.
Citera
2018-10-07, 20:09
  #195
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Vilken usel domare...... AIK skulle haft solklar straff i första halvlek sedan dömer domaren felaktigt straff till Örebro..... Skönt att Peking tappade iallafall

Jag såg ju inte matchen men jag har sett straffstatistiken dom senaste 4 åren, det har förmodligen domarna också sett och eftersom den informationen har snurrat runt på nätet, nu ska det rättas till.

AIK har innan dagens straff fått 3 straffar i mot sig på 4 år, jag räknar med att AIK kommer få 1-2 straffar till i mot sig, den här säsongen.
Citera
2018-10-07, 21:27
  #196
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag kan acceptera straff även om jag tycker AIK skulle fått straff tidigare, däremot tycker jag det är märkligt att det blir rött kort på Rashidi ifall det inte finns någon regel att domaren måste ge gult vid den typen av situationer, handsen var ju inget annat en galen otur.

Vet att Emil Salomonsson blev utvisad (andra gula) i en likartad situation förra säsongen också mot ÖSK då ett avslut armtäcktes och blev straff. Har ingen aning om vad som gäller generellt men tycker generellt denna dubbelbestraffning är galen. Gissar att den assisterande inte hade riktigt bra koll på var exakt bollen tog och domaren hade inte lika bra position som han hade vid ÖSK:s straff.
Citera
2018-10-08, 18:13
  #197
Medlem
Keldons avatar
Skador och avstängda i Sundsvall idag?
Citera
2018-10-08, 20:10
  #198
Medlem
xtroes avatar
Herregud. Kan vi vårda spelet lite eller. Kalmar ligger ju fortfarande lågt.
Citera
2018-10-08, 22:57
  #199
Avstängd
kattemakss avatar
Vilka sopor Kalmar FF är, pinsamt! När får Rydström lämna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback