Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-06, 17:23
  #25
Medlem
Canada den franska delen är det ultima landet för mig att bo i.

Det ser ut som Sverige - samtliga sociala service är bättre - inom samtliga områden - och de svartskallar som bor i Canada -är i förvägen utbildade (till skillnad från det kriminella pack som Sverige tar emot - i tusentals år efter år -detta år endast 130.000 människor som hatar dig och allt vad du står för.)
Citera
2018-10-06, 17:37
  #26
Avstängd
Paris24s avatar
"Japan" jag skrattar på mig. Efter 10 dagar i Tokyo så var jag och familjen så uttittade, vi var verkligen de enda europeerna och stack upp ett huvud ovanför Tbane-köerna, att det var skönt att komma hem. Utöver att det naturligtvis är omöjligt för dig att komma in i Japan om du inte är stenrik eller har en mycket eftertraktad utbildning.

Island/Reykjavik hade massor med tiggare sist jag var där. Men visst passar man bättre där som svensk. Kan väl notera att alla känner varann där eftersom det bara bor 350.000 pers. Kanske kan kännas lite klaustrofobiskt.

USA är landet som fungerar bäst för en svensk, både att assimileras i och där man inte slänger några skattekronor efter flyktingar. Det fanns nästan inga MENA i New York när jag bodde där senast Men 25% pratar spanska och det finns uteliggare som ser 10 gånger skitigare ut än svenska tiggare. Inte perfekt.

Liten helsvensk byhåla i Norrland eller nord-Norge?
Citera
2018-10-06, 17:57
  #27
Medlem
Bronixs avatar
Ryssland Kanske?
Citera
2018-10-06, 18:20
  #28
Medlem
PaperHouses avatar
Har hört att danskar är det lyckligaste folkslaget, tror det kan va bra att ge det en chans. Sen är det ju nära till Sverige vilket inte alltid är något dåligt
Citera
2018-10-06, 21:05
  #29
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Canada den franska delen är det ultima landet för mig att bo i.

Det ser ut som Sverige - samtliga sociala service är bättre - inom samtliga områden - och de svartskallar som bor i Canada -är i förvägen utbildade (till skillnad från det kriminella pack som Sverige tar emot - i tusentals år efter år -detta år endast 130.000 människor som hatar dig och allt vad du står för.)


Helt klart så är nästan alla MENA där välintegrerade och hövliga. Man får aldrig någon känsla av "misslyckad" invandring och mångkultur, alla verkar vara kanadensare helt enkelt och det kändes skönt att kunna sitta på bussen och förstå vad alla säger för en gångs skull.
Var väldigt roande att se att deras förorter var lugna och fina, istället för araber så befolkades de nästan uteslutande av kineser och koreaner, men de verkade fortfarande stå lite utanför landet eftersom man bara hörde kinesiska.

Men du glömmer också att Kanada har sitt egna problemfolk, vilka är tvärtom mot invandrare. Deras "First Nation" sysslar med väldigt mycket kriminalitet, och regeringen spolar ner ungefär lika mycket resurser i deras hus och hem som vi gör med våra MENA. Städer som Winnipeg är väldigt våldsamma mycket tack vare gäng från dessa människor.

Har inga invändningar mot Quebec, jävligt fint och otroligt trevliga människor, kanske de bästa i världen i min mening. Så otroligt vänliga och tillbakalutade, med en hälsosam dos av patriotism. Tjejerna var helt underbara, väldigt sociala och utåtgående, det var inte svårt alls att få någon på kroken. Det största problemet med Quebec kan nog dock vara arbetslösheten. Vi hade många fransktalande som kom över till BC och Alberta för att söka jobb eftersom det inte fanns något på hemmaplan, men detta kanske förändras med tiden. Det är ju en ganska så rörlig faktor.

80% av Kanada är obebott, och de välkomnar gärna invandrare om man vill bo i nordligare delarna. Precis som Australien och Nya Zeeland så kan man inte bara traska in utan räkna med att du behöver akademisk utbildning, eller någon värdefull yrkesutbildning som någon kan sponsra dig igenom. Det verkar dock vara väldigt stort behov på arbetskraft runt om i landet, så det borde vara enkelt ändå. Blev riktigt förtjust i att ibland se skyltar på mc Donalds och Walmart där man sökte personal till kassan, sånt skulle man bara drömma om i Sverige där en enda position får 700 ansökningar.


Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
USA är landet som fungerar bäst för en svensk, både att assimileras i och där man inte slänger några skattekronor efter flyktingar. Det fanns nästan inga MENA i New York när jag bodde där senast Men 25% pratar spanska och det finns uteliggare som ser 10 gånger skitigare ut än svenska tiggare. Inte perfekt.


Kanske, men i USA så kan du hälsa hem till folkgemenskapen, vilket kan vara avskräckande för en svensk. Sociala frågor och problem kommer att plåga din tillvaro väldigt mycket när du är van vid förmåner och ödmjukhet från samhället. Hade jag flyttat till USA så hade jag undvikit framförallt storstäderna.
Colorado, Montana eller Alaska hade suttit fint.
__________________
Senast redigerad av ReiseReise 2018-10-06 kl. 21:14.
Citera
2018-10-06, 23:43
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hur tror du ärligt irländare sett till polacker skulle se till en massa svenskar flyttade dit? Irländare extremt nationalistiska de har noll gemensamt med någon svensk. De skulle hata det och säga nej direkt. I Irland får bara irländare bo! För Polen gemensam historia och vi har liksom inte ens varit i krig med dom på riktigt. Det är sant detta med språket men det kan man ju övervinna inte som engelska är Sveriges modersmål...

Jag tror inte polacker skulle vara helt tillfreds med att en massa svenskar kom dit men de skulle liksom mer acceptera det som de accepterat någon miljon från Ukraina. Just för att det är folk som är lika dom och som delar samma värderingar.

Nej modersmål är det ju inte. Men Sverige hamnar varje år på antingen 1a eller 2a (någon gång även 3e) plats över länder med bästa Engelska kunskaper som inte har det som just modersmål. Skiftar mellan Sverige, Danmark och nederländerna lite titt som tätt. Inget illa menat men ville bara påpeka det.

Mvh apan
Citera
2018-10-07, 08:06
  #31
Medlem
Australien utan tvekan. Så svårt är det inte att ta sig dit, har du ingen utbildning eller erfarenhet då åker du dit o pluggar, räcker att plugga två år för att få arbetstillstånd i två år till, efter 4 år kan du ansöka om arbetstillstånd. Då har du både investerat i dig själv och du får flytta till ett annat land. För att göra det hela lite säkrare kan du kontakta en immigration agent som kan hjälpa dig gratis. Beroende på vilken utbildning du väljer så kan CSN räcka hela vägen. Svårare än så är det inte.

Tror det blir svårt att hitta ett arabfritt land som är bättre än Sverige där du oskyldigt kan traska in och bosätta dig.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2982681

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback