2018-10-06, 12:18
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Stort lastfartyg på grund norr om Stockholm
Citat:
Det kommer utredas om brott kan finnas bakom, Kustbevakningen bistår polisens utredning om vårdslöshet i sjötrafik.

– Man inleder alltid förundersökning, så får man se om det kan finnas något brott bakom. Men det kan finnas många orsaker, man får höra styrman och så, säger Johnny Åberg, kommunikatör vid Kustbevakningen.
På grund vid 1-tiden. Fylla? Har styrman somnat?

Här ligger hon: https://www.marinetraffic.com/en/ais...60.164/zoom:13
Citera
2018-10-06, 12:54
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Aftonbladet och deras rubriker - "Stort lastfartyg"!?! Hennes LOA ar 89.8 M, det ar mindre an en vanlig PSV som opererar NS.

Kapten ar val formodligen ifran Ukraina och sag djupt i flaskan, inget nytt.
Citera
2018-10-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Aftonbladet och deras rubriker - "Stort lastfartyg"!?! Hennes LOA ar 89.8 M, det ar mindre an en vanlig PSV som opererar NS.

Kapten ar val formodligen ifran Ukraina och sag djupt i flaskan, inget nytt.

Som privatseglare är det ju stort fartyg som trafikerar insjötrafik och inomskärs. Att beskriva Östhammar som "utanför Stockholm" är ju inte briljerande journalistik direkt.
Citera
2018-10-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Som privatseglare är det ju stort fartyg som trafikerar insjötrafik och inomskärs. Att beskriva Östhammar som "utanför Stockholm" är ju inte briljerande journalistik direkt.

Fartyget gick väl på grund utanför Hargshamn också, som är en bit från Östhammar. Var där ofta när jag var liten, och jag har för mig att det finns stora depåer med stockar som fartyg hämtar(?).

Verkar som de fått en blackout och sedan gått som det gått.
Senast redigerad av Woozah 2018-10-06 kl. 13:51.
Citera
2018-10-06, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Norrtelje Tidning: Lastfartyg gick på grund i natt utanför Hargshamn
Citat:
Senare under eftermiddagen kunde Griftbor, assisterad av bogserbåten Hallsta, med ett par knops fart ta sig in mot kaj i Hallstavik, enligt uppgifter från marinetraffic.com.

Vad jag kan se ligger hon i Hargshamn. https://www.marinetraffic.com/en/ais...60.166/zoom:14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in