Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 10:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Har inte ett så stort bolag infört spf?
Det kvittar om telia har spf-records eftersom det är sändarens spf-records som avgör hur mail ska hanteras och det är inte särskilt troligt att spammarnas domäner har det.
Citera
2018-10-07, 11:13
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hur ska jag göra för att slippa dessa mail?

Trolla sönder avsändarna.

Sedan jag började trolla sönder allt från nigeriaprinsar till avsändare av facebookreklam, så har floden av spam i princip upphört.

Målet är att det skall kosta mer än det smakar för avsändarna att hålla på och spamma just Dig.
Citera
2018-10-07, 12:23
  #15
Medlem
aina08s avatar
Tack för era svar.
Det känns som typen av spam har blivit av samma sort på senare tid. Det samma typ av mail som kommer men från andra avsändare, ofta med reklam för samma saker. Avsändarna är ju oftast mailadresser som tydligt inte är riktiga, extremt långa eller med siffror och bokstavskombinationer som inte ens går att uttala.
Det man önskar fanns är en funktion som automatiskt skickar tillbaka alla mail och inte bara sorterar bort dom. Ungefär som när man sätter sin arbetsmail i "semesterläge" med typ "är tillbaka 2 augusti", och där skulle de stå några mer väl valda ord istället


Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Trolla sönder avsändarna.

Sedan jag började trolla sönder allt från nigeriaprinsar till avsändare av facebookreklam, så har floden av spam i princip upphört.

Målet är att det skall kosta mer än det smakar för avsändarna att hålla på och spamma just Dig.
Hur menar du, ska ja skicka tillbaka mailen? Bekräftar inte bara de att min mail fungerar om jag visar att jag finns? Dom skiter väl i om jag skickar tillbaka ett par mail?
Citera
2018-10-07, 12:31
  #16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hur menar du, ska ja skicka tillbaka mailen? Bekräftar inte bara de att min mail fungerar om jag visar att jag finns? Dom skiter väl i om jag skickar tillbaka ett par mail?


Det är olika beroende på vilken annonsör det är man har att göra med.
De som är på en på facebook trollar man i kommentarsfälten genom att ge dem svidande kritik på själva erbjudandet.

Nigerianska prinsar trollar man genom att svara dem och inleda dialog och när det till slut kommer till att de vill ha pengar av en, så ber man dem Själv om ett lån.

Ipad-annonsörerna brukar jag köra genom Spamcop. That usually kills them.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback