Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-05, 22:05
  #1
Medlem
Jag har beställt en tv enl rubriken. Valde mellan den och the Frame eftersom jag vill att den ska vara snygg och visa exempelvis foton när den är avstängd. Vad jag vet så är det bara dessa som klarar det, det skulle inte funka med oled t ex.
Är det någon som har den här TVn och kan svara på om den tillfredsställer behovet snygg och bra? På ett staffli känns det som att den kan bli snygg. Hittar inte nånstans vad den drar i ambient mode. Chattat med Samsung men inte ens där fick jag svar. Ska man behöva köpa en elmätare och plugga in, låter helt sjukt.
Är det medvetet gjort att dölja elförbrukningen för att den drar enormt mycket. Vem vet? Är det en tv ni skulle rekommendera?
__________________
Senast redigerad av pelle1010 2018-10-05 kl. 22:07. Anledning: Stavfel
Citera
2018-10-06, 01:14
  #2
Medlem
Chollens avatar
Verkar vara som så att man får mäta själv om man vill få reda på förbrukningen med ambient lights. I produktbladet så står det ju en viss watt, frågan är om det är maxförbrukningen? Isåfall är ju det kanske något man kan utgå i från; vit skärm med all belysning på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback