Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-05, 21:43
  #1
Medlem
Satt och fikade med en kompis häromdagen. Vi hade köpt tre trisslotter var. Han vann två nya lotter medan jag vann 10.000 kr på en av mina. Affären hade kontanter så det räckte så jag fick 10.000kr direkt i näven. Jag är ingen snål tölp så jag frågande min kompis om det var något han behövde. Det kunde ju lika gärna varit han som vunnit. Till saken tillhör att hans mobil är ihoptejpad så en ny sån borde han ju behöva.
Han isisterade på att det var min vinst och jag insisterade på att det lika gärna hade kunnat varit han som vunnit.
Det läste sig med att jag lät övertala om honom om en ny telefon, behöver en själv med för har bara 8 Gb i min och tänker inte ödsla några pengar på nåt minneskort till den luren.

Mobiler går sönder på löpande band så jag tänker använd a hela vinsten till att köpa 4 st budget lurar med extraminne, skyddsolast och fodral. En annan kompis har en sån här:
https://www.netonnet.se/art/telefone...&pTab=standard

Med tiibehöver till alla 4 så är jag snart av med den där vinsten vilket inte rör mig i ryggen. Pengar är ändå ingenting för en fattiglapp som mig. Det känns däremot mycket bättre att kunna glädja människar vars mobil pajjat.

En till min kompis, en till mig och två på hyllan det att de kommer att behövas.

Upplys gärna mig om jag tänker galet, hade ju inte de där penharna innan och de kommer inte att göra mig särslikt mycket gladare. Samtidigt vet jag hur panikslagna el de männsikor blir s¨fort de ät utan mobil.
Jag tror de den här Huaweiens iom att ett klantaresel som min ena vän är har lyckats hållt sin hållbar 1 ett helt år, dessytim uan både skydssglad och fordral.

Min kompis blir glad, jag blir glad och två till personer kommer att bli glada. Tänker personligen monutera skyddsglaset och påtala hur mycket mer stötar i en lur som befinner sig i ett fordral tål.
Behöber lite medhåll i den här disksionen. Folk får gärna skriva att jag är en idiot för det är jag devis, tror att alla är det på något plan.

Hellre 4 glada vänner en 10.000kr i plånkan.

Diskussionen är utifall jag är dum i huvudet eller inte. Att Huamwei kan bygga prosvärda telefoner har jag läst om på nätet.
Ska bli ett nöje att slippa den Samsung J3 jag har nu. Den är lpngsammare än en snigel. Evt beroendes på att den är full men ändå.

Är mercifultoyou en idiot och i såna fall varför?
Citera
2018-10-05, 21:59
  #2
Medlem
Chollens avatar
Jag tycker du har hjärtat på rätt plats, jag hade nog gjort något liknande om jag var i samma sits. Dels har enbart två riktiga vänner som jag faktiskt skulle kunna göra nästintill vad som för.
Citera
2018-10-07, 09:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chollen
Jag tycker du har hjärtat på rätt plats, jag hade nog gjort något liknande om jag var i samma sits. Dels har enbart två riktiga vänner som jag faktiskt skulle kunna göra nästintill vad som för.

Jag kan räkna mina riktiga vänner på ena handen och sedan har jag mina barn som kommer snäppet högre i prioritet. Tror det är viktigt att man har riktiga vänner. Sedan om det är en eller 100 spelar ingen större roll. Risken med att ha för få vänner är om de skulle förolyckas förstås men nu gled jag långt från ämnet men jag tyckte det var intressant det där du skrev med riktiga vänner. Jag känner till en person som inte har en enda riktig vän. Hon har varit taskig mig så jag är inget alternativ att kliva in som hennes enda riktiga vän men en av de gladaste nyheterna jag kunde nås av är den att hon också förr eller senare får en eller en par riktiga vänner.

Jag har en vän vars hjärta måste vara gjort av guld. Hur skit mitt liv än kan kännas ibland behöver jag bara tänka på, ringa honom eller besöka honom så blir livet genast lite bättre.
Jag hade en till riktig vän men han fick ärva en massa pengar och glömde rätt kvickt av oss riktiga vänner. Kommer att ta tillbaka honom den dagen han inser hur stålarna fuckade upp hans hjärna.

Du verkar också vara en riktig vän som inser värdet i att ha riktiga vänner. Må väl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback