Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-05, 22:14
  #13
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Du är typ "kär" i henne, du vill gärna ha nån slags andlig kärleksrelation, eller prova utveckla en sådan iaf, men du vill inte ha någon fysisk relation med henne.

Förstår jag rätt?
Jag är inte klok, jag vet.
Citera
2018-10-05, 22:28
  #14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag är inte klok, jag vet.

Nej, nej, nej! Det var inte meningen att låta ifrågasättande, det var bara lite otydligt hur du menade.

Du förtjänar så klart närhet och kärlek på dina villkor, problemet är att det nog är svårt att hitta en kvinna som ställer upp på det hela.

Det finns ju givetvis många sådana som skulle gilla konceptet, men är "din" tjej en sån?

Jag tror att det finns många fruntimmer som ser dig som en utmaning, typ; "OK, han vill inte pga tungt bagage, men jag ska nog allt lyckas kåta upp honom, för jag är ju spächöl"

Kvinnor är som katter på det viset, katter älskar folk som hatar katter, då jävlar ska det mysas och kurras i knät
Citera
2018-10-06, 10:10
  #15
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Det är nog bäst om jag fortsätter i fädrens spår.
Ja, varför prova något nytt?
Citera
2018-10-06, 10:30
  #16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag är inte klok, jag vet.
Du verkar ha grava anknytningsproblem, sådant går att jobba bort.

Samtidigt, hur fan kan man inte fått olja på spiken någongång när man är över 30!?

Du ska få ett råd här, börja gräv i byxorna på kärringen så kommer allt lösa sig automatiskt.
Citera
2018-10-06, 10:57
  #17
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag har en historia som inbegriper sexuella övergrepp och så.

Jag har träffat en kvinnaq nu som jag gillar men jag tycker hon pressar mig att vi ska ligga.

hur berättar jag på bästa sätt att jag har svårt med närhet?

Ta ett par öl och berätta din historia. Det bästa du kan göra är att vara öppen med det.
Citera
2018-10-06, 18:41
  #18
Avstängd
Sommarglads avatar
Att kånka på en tung ryggsäck som man slutligen tar av sig och känner friheten är en bra analogi.

Kan du inte ljuga för henne för att förhala lite? Du kan säga att du har varit med om en rad dåliga förhållanden och vill ta det lite lugnt?

Det är ett alternativ.

Det andra är att du berättar lite om dina upplevelser i ditt liv. Du behöver inte berätta allt.

Med det sagt skulle jag också vilja ha en flickvän som pressar mig om att vilja ligga med henne!

- - -

Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag har en historia som inbegriper sexuella övergrepp och så.

Jag har träffat en kvinnaq nu som jag gillar men jag tycker hon pressar mig att vi ska ligga.

hur berättar jag på bästa sätt att jag har svårt med närhet?

- - -

Ska jag vara lite allvarlig så är det vanligt i större delen av världen att man bor hemma tills man hittar en brud att gifta sig med. Vid mina resor i Bangladesh, Pakistan och Indien så är det så.

För den som är orolig att vara oskuld vid 30? Det är ingenting ute i den stora världen bortom skitlandet Sverige!
__________________
Senast redigerad av Sommarglad 2018-10-06 kl. 18:49.
Citera
2018-10-07, 01:26
  #19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jag har en historia som inbegriper sexuella övergrepp och så.

Jag har träffat en kvinnaq nu som jag gillar men jag tycker hon pressar mig att vi ska ligga.

hur berättar jag på bästa sätt att jag har svårt med närhet?

Beklagar verkligen det som hänt dej.

Nej det är inte lätt att få en relation att fungera för den som varit utsatt för sexuella övergrepp.

Klart att du inte ska ligga med henne om det inte känns rätt och bra.

Om hon inte har blivit av med sin oskuld på 30 år innan så kan hon säkert vänta lite till.

Annars får hon väl ragga upp någon annan och du får väl vänta tills du hittar någon som du kan lita på och känna dej trygg med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback