Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-12-19, 14:27
  #61
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Den enda kommentar du förtjänar att du borde skämmas som har en avatar av Carl Sagan, en sann humanist människovän realist logiker och demokrat.
Men skämmas är väl långt bortom din förmåga.
Du förtjänar knappt ett seriöst svar med tanke på din antiryska hållning, oavsett vad. Kan du vara lite objektiv? Skäms på dig, som tycker att andra borde skämmas för att man påtalar sanningen. Fast hur är du en människovän och humanist etc då du talar gott om ett land som är på samma låga nivå som andra diktatoriska länder.

Jag har förmågan nog att kunnna kritisera båda sidor när fel begås. Antar att även Carl Sagan hade den egenskapen. Du verkar dock sakna den förmågan. Fortsätt du att hylla Ukraina och deras antidemokratiska sätt. Det är fint med fascism va?

Du borde ha en avatar med Mussolini, det passar dig och dina åsikter fint fint
Citera
2018-12-19, 14:30
  #62
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Mitt i prick!
Snart blir även du måltavla för deras lögner och förtal.
Ja jag såg precis det! Men är man en hycklare så är man. Förvänta dig inget seriöst ifrån hycklare. Det enda som dom har kvar är lögner och förtal.
Citera
2018-12-19, 18:02
  #63
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Han var duktig på att titta ut mot rymden. Men vad Sagan gjorde och inte gjorde är OT. Så även ditt raljerande om Ryssland.

Okej, för diskussionens skull så tar jag tillbaka det om fascism, trots att ditt hyllande utav Ukrainas sätt kan ses som det. Så vad säger och tycker du om vad som sägs i tråden?

Bör en åklagare säga sånt som nu har sagts om aktivister? Bör Ukrainas regering ta tag i mördandet som sker gentemot journalister som är kritiska till regeringen. Bör journalister få skriva positivt om oppositionen?

Din bild är väldigt skev, du dillar fortfarande om att jag " hyllar Ukraina"...

Jag hyllar Ukrainas rätt att själv välja väg, och de har lyckats välja väg bort från den förlamande diktaturen i öst, ett val som måste stöttas av alla demokratiska krafter.

Självklart är det fel och brister det som du påpekar, tror du nån jublar när de ser det?
Men du vill att man ska ta avstånd från hela landet på grund av det?, låta det ryska medeltida styret ta över?, eller vad vill du?
Nej man ska ta avtånd och påpeka fel, men Ukrainas grundläggande vägval ska stöötas suuiportas både ekonomiskt och politiskt.
Citera
2018-12-19, 18:59
  #64
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Din bild är väldigt skev, du dillar fortfarande om att jag " hyllar Ukraina"...

Jag hyllar Ukrainas rätt att själv välja väg, och de har lyckats välja väg bort från den förlamande diktaturen i öst, ett val som måste stöttas av alla demokratiska krafter.

Självklart är det fel och brister det som du påpekar, tror du nån jublar när de ser det?
Men du vill att man ska ta avstånd från hela landet på grund av det?, låta det ryska medeltida styret ta över?, eller vad vill du?
Nej man ska ta avtånd och påpeka fel, men Ukrainas grundläggande vägval ska stöötas suuiportas både ekonomiskt och politiskt.
Tack! Då så, nu förstår jag dig bättre. För du kom in i tråden och började pracka på Ryssland och hur hemskt det är där för journalister, och det tolkades, såklart, som om du var helt okej med det som sker i Ukraina. Du ville rikta bort strålkastarna ifrån det avskyvärda som sker där, kändes det som.

Nej, jag tycker inte heller att Ryssland ska styra och ställa i Ukraina, och ingen annan heller för den delen. Folken ska bestämma över sina egna öden i respektive land.

Fast vi ser ju hur styret just nu i Ukraina inte är kompatibelt med våra värderingar om demokrati och mänskliga rättigheter. Vi har själva stora brister men det är rätt så illa däran i Ukraina. Korruptionen är hög och alldeles för många inslag utav nasister inom armén och runtomkring politiker och styrande. Dessutom så har väl presidenten väldigt lågt stöd utav folket, men får fortsatt tillit ifrån våra ledare.

Lite mer kritik kan vi och bör vi ge Ukrainas ledare.
Citera
2018-12-19, 19:14
  #65
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack! Då så, nu förstår jag dig bättre. För du kom in i tråden och började pracka på Ryssland och hur hemskt det är där för journalister, och det tolkades, såklart, som om du var helt okej med det som sker i Ukraina. Du ville rikta bort strålkastarna ifrån det avskyvärda som sker där, kändes det som.

Nej, jag tycker inte heller att Ryssland ska styra och ställa i Ukraina, och ingen annan heller för den delen. Folken ska bestämma över sina egna öden i respektive land.

Fast vi ser ju hur styret just nu i Ukraina inte är kompatibelt med våra värderingar om demokrati och mänskliga rättigheter. Vi har själva stora brister men det är rätt så illa däran i Ukraina. Korruptionen är hög och alldeles för många inslag utav nasister inom armén och runtomkring politiker och styrande. Dessutom så har väl presidenten väldigt lågt stöd utav folket, men får fortsatt tillit ifrån våra ledare.

Lite mer kritik kan vi och bör vi ge Ukrainas ledare.

Det är ju ingen som helst tvekan att det politiska systemet i Ukraina är underutvecklat.

Lösningen är ju såklart inte att vända sig österut mot ett defekt och depraverat Ryssland, som helt saknar moralisk och humanistisk kompass.

Kritik ska ges samtidigt som man ska stötta de goda avsikter som finns.
Citera
2018-12-19, 20:44
  #66
Moderator
bernad_laws avatar
Anklagelser om att någon är agent för endera sidan är OT och leder till varningar. /Mod
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback