Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-10-09, 18:22
  #109
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Ja, och det verkar som att det är väldigt känsligt för folk att säga ett de medlemmar på Flashback. När jag har frågat runt om det så svara de som "erkänner" att de bara sitter och kollar runt, men det kan man ju göra utan att vara medlem också, så nog tror jag att de skriver.
Fast de allra flesta kontona är nollpostare. Det vill säga att man har registrerat ett konto men aldrig postat något. Det reddes ut i en tråd för länge sedan, orkar inte leta efter den nu.
Citera
2018-10-09, 20:27
  #110
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ojdå!

Det förklarar varför FB svämmar över av betalda opinionsbildare från vänstern. Det har blivit värre med åren
och är väldigt lätt att känna igen på de korkade inläggen som de presterar.
Det är nog bara en tidsfråga innan media, sossarna och vänstern med C och L i släptåg ropar på nedsläckning och uthägning av användare.

Var hittar jag dessa betalda opinionsbildare ?
Själv tycker jag mig se en klar överrepresentation av SD-väljare (och Nazister)...
Citera
2018-10-09, 22:05
  #111
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ojdå!

Det förklarar varför FB svämmar över av betalda opinionsbildare från vänstern. Det har blivit värre med åren
och är väldigt lätt att känna igen på de korkade inläggen som de presterar.
Det är nog bara en tidsfråga innan media, sossarna och vänstern med C och L i släptåg ropar på nedsläckning och uthägning av användare.

Msm har redan hängt ut vissa användare och är givetvis ute efter fler. Är det inte några politiker som åkt fast för att skriva hatiskt vad msm ser som hatiskt på forumet.

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)
Citera
2018-10-09, 23:11
  #112
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
33% av svenskarna. Det var mer än vad jag trodde.

Sedan kan vi lägga till att förmodligen mer än hälften av Sveriges befolkning vet vad Flashback är för något.
Citera
2018-10-10, 00:22
  #113
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Aftonbladets rubrik: "3 miljoner svenskar besöker högerextrem sajt".
Till och med 3,3 miljoner : )
Citera
2018-10-10, 09:21
  #114
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Fast de allra flesta kontona är nollpostare. Det vill säga att man har registrerat ett konto men aldrig postat något. Det reddes ut i en tråd för länge sedan, orkar inte leta efter den nu.
Jag tror inte att de allra flesta är nollpostare. Har själv när det funnits tid till det kollat hur många inlägg som medlemmar skrivit genom åren när de plötsligt dykt upp och kommenterat något. Flera gånger handlade det då om att de svarat på någon "seriös" fråga och för det mesta höll sig i andra grupper än de politiska, och det kan ju betyda att de kanske annars bara är fluktare.

Jag tycker att FB är ett fantastiskt forum på många sätt men har genom åren sett hur det spårat ur och detta med nya konton där man kan uppfatta att det sitter ganska unga personer och skriver. Den jargong som förr kunde vara brutal och vass men med en intelligent tanke bakom, är nu tragiskt tråkig och förutsägbar. Det kastas ord som vanföreställningar och svammel när folk inte håller med och kan bemöta andras åsikter. I de vetenskapliga forumen förekommer inte sånt, men där hänger ju de smarta medlemmarna.
__________________
Senast redigerad av SecretQ 2018-10-10 kl. 09:23. Anledning: Felskrivet
Citera
2018-10-10, 09:26
  #115
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag tror inte att de allra flesta är nollpostare. Har själv när det funnits tid till det kollat hur många inlägg som medlemmar skrivit genom åren när de plötsligt dykt upp och kommenterat något. Flera gånger handlade det då om att de svarat på någon "seriös" fråga och för det mesta höll sig i andra grupper än de politiska, och det kan ju betyda att de kanske annars bara är fluktare.

Jag tycker att FB är ett fantastiskt forum på många sätt men har genom åren sett hur det spårat ur och detta med nya konton där man kan uppfatta att det sitter ganska unga personer och skriver. Den jargong som förr kunde vara brutal och vass men med en intelligent tanke bakom, är nu tragiskt tråkig och förutsägbar. Det kastas ord som vanföreställningar och svammel när folk inte håller med och kan bemöta andras åsikter. I de vetenskapliga forumen förekommer inte sånt, men där hänger ju de smarta medlemmarna.
Jo, av de i dagsläget 1192105 "medlemmarna" är drygt hälften nollpostare.
Citera
2018-10-18, 15:37
  #116
Medlem
Kan det verkligen stämma? En tredjedel låter väldigt mycket.
Citera
2018-10-18, 15:42
  #117
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Enligt polisen själva gör de det ibland. Hur ofta och i vilken omfattning vet jag inte, men om jag var polis skulle jag givetvis läsa i Krimtrådarna och försöka hitta information. Journalister påstår att de avskyr Flashback, men likväl vet de precis vad som skrivs här. Jag har haft direktkontakt (via dennes jobbmejl) med en rikskänd journalist så minst en av dem har konto på Flashback...

Självklart läser de allra flesta journalister här ibland. Hur skulle de annas ha så god uppfattning om allt som står här och att de hatar det om de inte läst det?

Konton har de nog också. Dels för att ställa en fråga ibland och dels för att försvara sig själva om de utsätts för kritik eller kanske baktala någon de ogillar o.likn.

Däremot föredrar de naturligtvis att skriva i sina egna små grupper på Facebook mm, grupper där liksinnade hänger. Där slipper de obekväm kritik och kan istället vältra sig i godhetspoäng.
Citera
2018-10-18, 15:50
  #118
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multed
Kan det verkligen stämma? En tredjedel låter väldigt mycket.

1/3 sa sig göra det någon gång ibland. Dagligdags sa sig endast 1% göra det. Så det beror helt på hur man väljer att räkna. Adm. valde det som lät bäst...
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback