Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-05, 08:31
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Vad heter spelet som ni blir argast på så att kontrollen eller tangentbordet ryker på? Hur känner ni när ilskan kommer?
Citera
2018-10-05, 08:38
  #2
Medlem
MS Röj är ju en stark kandidat. Tror jag fick ur mig alla spelfrustrationer i ungdomen. Numera muttrar jag bara ett uppgivet "ah men va fan..." när nånting skiter sig för femtielfte gången.
Citera
2018-10-05, 08:43
  #3
Medlem
Tibia helt klart.

Minns när jag tog lvl 300 på knighten för 5-6 årsedan, fick internet kick samma dag och dog. Pajade både tangentbord och datormus
Citera
2018-10-05, 08:51
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
MS röj, har man ju dampat på ett par gånger.. 1000 gånger
Citera
2018-10-05, 08:56
  #5
Medlem
Silverstöllens avatar
Fortnite... detta jävulspåfund, som lurar de mest oskuldsfulla själar med mysig grafik och sandslottsbyggeri, förvandlade mig snabbt till ett besinningslöst rövhål.
Citera
2018-10-05, 09:00
  #6
Medlem
niklassoderbergs avatar
Fifa... som gjort för att bli arg på.
Citera
2018-10-05, 09:00
  #7
Medlem
Megaman spelen de förjävliga hoppsekvenserna
Citera
2018-10-05, 09:34
  #8
Medlem
Jogens avatar
Minns ej exakt vilket spel det var, men det var på gamla Sega Megadrive för runt tjugofem år sedan. Kastade kontrollen upp i taket, sladden tog slut innan taket nåddes... kontrollen rycktes ner i konsollen... gick väl sådär. Efter det har jag kontrollerat mitt aggro. Så att detta blir dyrt och krångligt och onödigt lärde jag mig tidigt. Och nu spelar jag inte längre. Men jag undrar lite vad min unga granne spelar för något, med headset på och vrålar som en apa. Jag slipper grovt basmullrande (valfri FPS med baslåda... rocket launchers och dödsskrik), det är ett plus, men jag hade gärna sluppit även hans känsloyttringar.
Citera
2018-10-05, 11:42
  #9
Medlem
GTA V och framförallt GTA V Online. Varför? Jo det ska jag förklara. Det beror på:

* Karaktären är enormt seg när denne ska utföra kommandon man trycker på kontrollen, exempelvis i Nightclub, när han ska gå fram och öppna kassaskåpet. Jag trycker säkert 20 gånger på alla knappar och den fan bara står där och glor innan han får tummarna ur röven att gå fram och ta pengarna. Samma när man ska sätta upp posters för att promota klubben.

Lika jävligt är det när man springer med gubben och han kommer emot kanten av ett hinder, typ ett räcker eller vad som, så "fastnar" gubbajävelen i flera sekunder innan han kommer därifrån, trots att jag rycker i alla spakar, trycker på alla knappar säkert 700 gånger innan cp´t kommer därifrån. Eller som när fubbicken ska ner för en stegjävel på ett tak och fittar till det och flyger med nyllet först rätt när i backen. Jävla mögspel. Samma med när han ska in i bilen t.ex. jag trycker 3000 gånger på Y-knappen och han bara står där som ett jävla fån medan man blir beskjuten och allt.

* Griefers, tryhards, fjortisar, hackers och andra jävla AS som bara gör livet surt hela tiden med sitt jävla fuskande, hackande och jävla jagande med sina jävla flygmc, deluxos och fan vet all skit de har. Som tur är så vet jag numera hur man får en public server för sig själv.

* Resten är diverse buggar och skit som irriterar.

Sen Gta V kom ut 2013, har jag totalförstört 14 handkontroller med grovt våld. Nära på tv´n en gång, men kontrollen nuddade bara bildskärmen.
Citera
2018-10-05, 13:54
  #10
Medlem
Odd3lishs avatar
Tibia här också, man fick ju en del ryck förr när man dog
Citera
2018-10-05, 19:17
  #11
Avstängd
Kyzs avatar
I min ungdom (när jag var mer instabil) så rök ofta monopolbrädet (då fanns inga jävla spelapparater..).. Polarna fick damp på mig för att jag rev ner allt flera gånger....

Men i vuxen ålder blir det ofta CS som retar upp en. Talanglösa arga polacker och turkar på det egna laget och oftast smurfar / hackers på motståndarlaget (i MG2.). Jag har inte slagit sönder något dyrbart än men jag får utlopp av att gapa på lagkamraterna.. hehe.. Dom jävla idioterna..

Även PUBG och Rocket League får mig att vilja sparka in skallen på medspelarna (Diamond 3 är ett skitställe).. Det hjälper att röka lite gräs så man lugnar ner sig innan .

Mvh Johan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback