Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-05, 06:17
  #25
Medlem
Ja, du. Morsan som var psykiskt sjuk, farsan som inte ville ha mig, storebror som tafsade och äcklade sig. När jag började skolan var mobbing vardagsmat. Uttalad fattigdom.

Men det värsta? Att inte bli trodd/hjälpt när jag berättade hur det var för myndigheterna. Det var fan det värsta!
Citera
2018-10-05, 13:11
  #26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
flyttade runt rätt så mycket , så han aldrig knyta kontakter och få kompisar som liten
ensamheten har format mej till den jag är i dag
stark i sinnet men annorlunda , måste få vara ensam rätt ofta

Känner igen mig själv i detta med att ha ett behov av ensamhet, dock så känns det spontant att du hade det värre med att flytta runt etc... viktigt att ha en stabil grund att stå på som barn och ha en trygghet med kompisar, samma skola osv. Inget barn under sin uppväxt kan må bra utav att ständigt flytta från en plats till en annan, alltid vara den nya i klassen, lätt att man blir hackkyckling då de andra barnen redan hunnit etablera vänskapsband med varandra.

Bara en tanke som slog mig i all hast.
Citera
2018-10-06, 14:55
  #27
Medlem
Batskinkans avatar
Min bror dog för många år sen. Bara att tänka på honom gör mig gråtfärdig.
Citera
2018-10-06, 15:11
  #28
Medlem
En grej från högstadiet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback