Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 20:03
  #1
Medlem
Jag tänkte köpa mig en ny telefon och sneglar lite på blocket.
Kan få en ny telefon ett par tusen billigare där verkar det som.
Finns det några risker om man skickar med "blocket paket" som ni känner till?
Citera
2018-10-04, 20:27
  #2
Medlem
watcher1970s avatar
Största risken, som jag ser det, är att telefonen är åtkommen genom bedrägeri, vilket medför att telefonen kan bli spärrad av operatören och därmed helt obrukbar att ringa med.
Säljs väldigt många nya telefonen på Blocket och Tradera, oftast med kvitto och inplastade.
En del säljer för att få in cash och sköter avbetalningen, men många telefoner härrör från olika bedrägerier..
Citera
2018-10-04, 20:32
  #3
Medlem
Vilken specifik modell är det du har sett på blocket som är ny och ett par tusen billigare?
Citera
2018-10-05, 17:45
  #4
Medlem
Iphone 8 samt X har jag sett 1500-2000 billigare...
Citera
2018-10-06, 16:40
  #5
Medlem
Nu vet jag inte om det varit kampanj på just dom modellerna men.
Det händer att man via mecenat eller någon annan typ av tjänst för studenter ibland får bra erbjudanden, typ lg g7 för ett tag sen såldes 2 till priset av 1. Blocket svämmade över ett tag på lg g7 när den dealen var aktuell, folk ville få sin lg g7 riktigt billig så dom sålde den andra till typ 70% av nypris men ändå tjänade en hacka.
Blocketpaketet brukar vara en bra grej då du får chansen testa det du köper och är du inte nöjd är det bara att skicka tillbaka inom 24h.
Citera
2018-10-07, 21:58
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Jag tänkte köpa mig en ny telefon och sneglar lite på blocket.
Kan få en ny telefon ett par tusen billigare där verkar det som.
Finns det några risker om man skickar med "blocket paket" som ni känner till?

alltid risk handla mobiler från folk man inte känner, bästa är göra affär face to face o kolla så allt är ok på plats, va du än gör betala aldrig i förskott då är du bra dum isf..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback