Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-06, 19:10
  #13
Medlem
Urinterapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Att en man kommer ut som bisexuell medför en stor risk för att han stämplas som "homofob". Detta på grund av en idiotisk ideologi som framställer "studier" som sägs visa män som strikt fixerade vid ett visst kön som vore det viktigt för att förhindra försök att "omvända bögar", samt att det påstås att homofobi skulle höra ihop med (manlig) bisexualitet vilket leder till att bisexuella män de facto demoniseras genom att framställas som "predisponerade för homofobi".

Kort sagt skapar den "moderna" psykologitroende gayrörelsen bifobi. Det är en ren hetsjakt.

Det har uppstått fler sådana. Idag räcker det att erkänna sexuell dragning till en vuxen kvinna med ett yrke som av Simon Baron Cohen sägs vara "things" istället för "people" för att stämplas som "latent pedofil" av "evolutionspsykologer" som påstår att "hormonella trade-offs" hindrade henne från att utvecklas.

Alla dessa hetsjakter drabbar dock mest män, kvinnor slipper oftast att demoniseras. Jämför hur milt boken "Konsten att bli lesbisk" klarade sig jämfört med en man som säger sig ha blivit (inte fötts som) bög.

Oj! Här har man inte hängt med i SJW-tokarnas tankesvängar tydligen! Bisexualitet hör alltså till nazist-kategorin numera. Tack för uppdateringen!
Citera
2018-10-07, 07:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapi
Oj! Här har man inte hängt med i SJW-tokarnas tankesvängar tydligen! Bisexualitet hör alltså till nazist-kategorin numera. Tack för uppdateringen!

Den politiska korrektheten säger sig formellt förespråka bisexuellas rättigheter, men det finstilta homofobstämplar just bisexuella män (men bisexuella kvinnor får fri pass).
Citera
2018-10-07, 08:05
  #15
Medlem
ReiseReises avatar
Idag så borde det väl knappast vara ett problem. Det anses ju nästan trendigt att vara homosexuell idag. Att vara bi är något man bör nämna på en arbetsintervju för att förbättra sina chanser till anställning.

Ganska ironiskt eftersom det rådet rena lynchstämningen bland förorterna.
Citera
2018-10-07, 08:06
  #16
Medlem
Duerfs avatar
Att komma ut som homo-, bi- eller transsexuell är ofta inte så dramatiskt nuförtiden. Oftast har människor runt omkring förstått det.

Att berätta det för kollegor eller vänner är naturligt. Däremot finns det ingen anledning att ta upp det vid första mötet med ytliga bekanta eller vid en arbetsintervju. Det är inte relevant information.
Citera
2018-10-07, 08:12
  #17
Avstängd
iAmLanes avatar
Jag är en ganska gammal man och jag minns dagen då det var dags... Då det äntligen var dags att... Komma ut. Jag satt i personalrummet på mitt gamla jobb och vi var typ 18 pers som satt och åt. Snacket surrade för fullt som vanligt och jag svettades så jäkla mycket. Sedan hände det, jag kände ett ögonblick av mod och stolthet, samtidigt så blir det tystare och tystare som att jag har en aura som långsamt får mina kollegor att förstå att någon annan försöker säga någonting men väntar på att det blir tyst. Jag känner denna känsla så starkt och det tar bara någon sekund innan alla faktiskt är tysta, och då gormar jag: JAG ÄLSKAR FITTA!!!

Reaktionerna var väntade, folk undrade varför dom behövde ta del av mitt sexliv, varför dom måste höra om vilket könsorgan jag vill ha i munnen eller vilken mun jag vill stoppa könsorganet i, ingen förstod varför i hela helvete jag måste prata sex och snusk helt omotiverat.

Detta har då inte hänt såklart, men jag hoppas du förstår att varje gång bögar öppnar käften så är ämnet alltid en av tre saker: Deras sexualitet, Veganism eller Vänsterpartiet.

Varför, jag finner inte svaren till varför bögar beter sig på detta viset. Det är antagligen därför som dom aldrig kommer respekteras som vanliga människor.
Citera
2018-10-08, 19:58
  #18
Medlem
Ta upp det när det är relevant. ÄR du übergay till sättet du uppför dig så kommer folk undra, men inte våga säga det rakt ut.. säg det tidigt isf.. är du "normal".. ta det naturligt.. som kring prat om barn, osv.. annars finns det ingen större anledning o ta upp det liksom för det är inte viktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback