Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-04, 20:00
  #1
Medlem
ny här så hoppas jag lägger inlägget rätt .

jag har en undran om att '' komma ut '' .

'' komma ut '' = tala om sin sexuella läggning .

dilemman sker bl . a . I kontakt med nya människor .
ex att nån man träffar vill gå på date
elr vill börja sexuell kontakt .

har erfarenhet att människor '' stör '' sig på att andra '' kommer ut '' . vrf ?

ni som behövt '' komma ut '' . när & hur har ni gjort det ?
vad har konsekvensen vart ?

ni som ej behövt '' komma ut '' . när & hur vill ni att människor gör det ?
om ni är intresserade av människan och människan inte tbx p g a ej lagd åt det håller .

m v h
Citera
2018-10-04, 20:11
  #2
Medlem
Har själv aldrig känt att jag behövt ”komma ut”, har bara svarat om nån frågat om min läggning.
Citera
2018-10-04, 20:20
  #3
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyTemp
dilemman sker bl . a . I kontakt med nya människor .
ex att nån man träffar vill gå på date
elr vill börja sexuell kontakt .
Ok det här är inte svårt men är något som folk gärna vill göra till något svårt eftersom de då får en ursäkt att inte göra det.

"Det" är inte att "komma ut", sånt är bara larv. Tror du att jag går runt till alla jag känner och berättar om mina perversa fantasier? Nej, för det är ju inte deras sak. Det är min sak. Och att du vill ha kuk i röven är din sak.

När du börjar en "sexuell kontakt" så kör på tills det antingen tar stopp eller lyckas. Detta gäller oavsett vem du är eller vad du gillar. Om du vill fråga om någon vill knul-- jag menar "gå på date" så fråga bara. GÖR DET och sluta fråga dumma saker på forum.
Citera
2018-10-04, 20:38
  #4
Medlem
Jag stör mig inte på att personer kommer ut. Varför? För att det kan vara en lättnad för personen att få släppa på det som är jobbigt för den. Vi lever i ett samhälle där det förutsätts att en är hetero tills något annat sägs.

Sen brukar det komma fram snabbt om den andra är lagd åt andra hållet och det brukar inte vara något konstigt.
Citera
2018-10-04, 20:45
  #5
Medlem
explodesleachess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jag stör mig inte på att personer kommer ut. Varför? För att det kan vara en lättnad för personen att få släppa på det som är jobbigt för den. Vi lever i ett samhälle där det förutsätts att en är hetero tills något annat sägs.

Sen brukar det komma fram snabbt om den andra är lagd åt andra hållet och det brukar inte vara något konstigt.

Det är ingen som förutsäger ett skit, hetero är dock normen vilket är naturligt. Jag flashar inte med vilka fetisher jag har. Om någon frågar ingående om din sexualitet, så nämn att du är skinkpirat. Men det hela att göra en show över det hela är patetiskt. Behöver inte göra en parad över det.
Citera
2018-10-04, 20:45
  #6
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jag stör mig inte på att personer kommer ut. Varför? För att det kan vara en lättnad för personen att få släppa på det som är jobbigt för den. Vi lever i ett samhälle där det förutsätts att en är hetero tills något annat sägs.

Sen brukar det komma fram snabbt om den andra är lagd åt andra hållet och det brukar inte vara något konstigt.
Antag att du åker hiss med någon och denne fiser. Du stör dig inte oavsett lukt för att fisen var ju en lättnad för den som fes.

Nyckeln till all lycka är att prioritera rätt. När det gäller din sexuella läggning är prio vad du tycker. Vad folk som du inte har sex med tycker spelar ingen som helst roll. Med andra ord kan man skita i vad de förutsätter.
Citera
2018-10-04, 21:04
  #7
Medlem
Kilowattjagarens avatar
En av barnens kompisar kom ut för några år sedan, aha, han var chockad över den svala reaktionen.

Precis alla visste att han var gay men han trodde dock att han smög, hans farsa är en stor gubbe från Finland som sa att han hatar bögar och använde flitigt dom orden, det verkade som han försökte skrämma ur bögeriet ur sonen.

Men när farsan fick det bekräftat att sonen var bög var det nog en lättnad för honom så han kunde sluta prata skit om bögar, för dom är fortfarande bästa vänner.

Kompisarna tyckte först att det var trevligare då han smög, för han överreagerade och släppte alla spärrar första året, han har fortfarande kvar alla gamla vänner.

Folk får vara som dom vill, det är ingen som bryr sig idag, tack och lov..
Citera
2018-10-04, 21:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explodesleaches
Det är ingen som förutsäger ett skit, hetero är dock normen vilket är naturligt. Jag flashar inte med vilka fetisher jag har. Om någon frågar ingående om din sexualitet, så nämn att du är skinkpirat. Men det hela att göra en show över det hela är patetiskt. Behöver inte göra en parad över det.

Jo folk förutsätter. Killar förutsätter hela tiden att alla tjejer är hetero. Även när man säger att man tex är lesbisk med hjälp av en kamrat pga kille som är på så är man fortfarande hetero i killens ögon. Ända från man är liten så nämns pojkvänner hit och dit. Så fort en kille och tjej är kompisar så är man "kära".

Du får gärna komma ut som hetero. Jag kan komma ut nu: jag attraheras av män (är kvinna).
Citera
2018-10-04, 21:44
  #9
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jo folk förutsätter. Killar förutsätter hela tiden att alla tjejer är hetero. Även när man säger att man tex är lesbisk med hjälp av en kamrat pga kille som är på så är man fortfarande hetero i killens ögon. Ända från man är liten så nämns pojkvänner hit och dit. Så fort en kille och tjej är kompisar så är man "kära".

Du får gärna komma ut som hetero. Jag kan komma ut nu: jag attraheras av män (är kvinna).

Man kan inte komma ut med normen, jag kan inte komma ut med att jag inte har ADHD, jag kan inte komma ut med att jag inte är autist, jag kan inte komma ut med att jag inte är asexuell, eller att jag som snubbe gillar att titta på fotboll och dricka öl.

Det enda som man kan komma ut med är vad som folk inte förväntar sig, därmed så är det inte ens så att de flesta bögar eller autister kan komma ut med att de är bögar eller autister, folk har redan insett det.

Jag kan exempelvis möjligen komma ut som antifeministisk, invandringskritisk paleolibertarian när jag just nu väljer att inte göra mycket väsen i Universitetet, men jag kan ju inte komma ut som feministisk vänstersnubbe "som alla andra" i humaniorakursen jag läser just nu.
Citera
2018-10-05, 01:17
  #10
Medlem
Urinterapis avatar
Tror du verkligen att någon bryr sig? Folk i nuvarande år är väldigt luttrade kring konstiga sexualiteter. Du skulle kunna komma ut som nekrofil kattknullare utan större dramatik.
Citera
2018-10-05, 02:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapi
Tror du verkligen att någon bryr sig? Folk i nuvarande år är väldigt luttrade kring konstiga sexualiteter. Du skulle kunna komma ut som nekrofil kattknullare utan större dramatik.

Att en man kommer ut som bisexuell medför en stor risk för att han stämplas som "homofob". Detta på grund av en idiotisk ideologi som framställer "studier" som sägs visa män som strikt fixerade vid ett visst kön som vore det viktigt för att förhindra försök att "omvända bögar", samt att det påstås att homofobi skulle höra ihop med (manlig) bisexualitet vilket leder till att bisexuella män de facto demoniseras genom att framställas som "predisponerade för homofobi".

Kort sagt skapar den "moderna" psykologitroende gayrörelsen bifobi. Det är en ren hetsjakt.

Det har uppstått fler sådana. Idag räcker det att erkänna sexuell dragning till en vuxen kvinna med ett yrke som av Simon Baron Cohen sägs vara "things" istället för "people" för att stämplas som "latent pedofil" av "evolutionspsykologer" som påstår att "hormonella trade-offs" hindrade henne från att utvecklas.

Alla dessa hetsjakter drabbar dock mest män, kvinnor slipper oftast att demoniseras. Jämför hur milt boken "Konsten att bli lesbisk" klarade sig jämfört med en man som säger sig ha blivit (inte fötts som) bög.
Citera
2018-10-05, 12:37
  #12
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jo folk förutsätter. Killar förutsätter hela tiden att alla tjejer är hetero. Även när man säger att man tex är lesbisk med hjälp av en kamrat pga kille som är på så är man fortfarande hetero i killens ögon. Ända från man är liten så nämns pojkvänner hit och dit. Så fort en kille och tjej är kompisar så är man "kära".

Du får gärna komma ut som hetero. Jag kan komma ut nu: jag attraheras av män (är kvinna).

Men det här med att dra till sig en kompis och säga att man är lesbisk är ju en så uppenbar bull shit-ursäkt, som är på tok för välanvänd, att det inte är konstigt att killar inte tror på den. Sen kan man förvisso tycka att de borde fatta vinken ändå och ge sig, men men.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback