Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-04, 18:07
  #1
Medlem
minecraft4evers avatar
Tja

Igår hade jag besök men sen blev vi osams över en grej jag sa och innan hon gick tog hon upp en ljuslykta med ett brinnande stearinljus och hällde ut allt på mitt vardagsrumsgolv. Försökte torka upp det omedelbart men det var redan försent..
Finns det något som jag redan har hemma som jag kan använda för att ta bort fläckarna eller måste jag gå och köpa något? Jag har lite olika medel t-röd, lacknafta, samt vanliga hushållsrengöringsmedel. Eller kan jag ta fint sandpapper och skrapa bort fläckarna utan att det blir för mycket repor i golvet
Citera
2018-10-04, 18:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minecraft4ever
Tja

Igår hade jag besök men sen blev vi osams över en grej jag sa och innan hon gick tog hon upp en ljuslykta med ett brinnande stearinljus och hällde ut allt på mitt vardagsrumsgolv. Försökte torka upp det omedelbart men det var redan försent..
Finns det något som jag redan har hemma som jag kan använda för att ta bort fläckarna eller måste jag gå och köpa något? Jag har lite olika medel t-röd, lacknafta, samt vanliga hushållsrengöringsmedel. Eller kan jag ta fint sandpapper och skrapa bort fläckarna utan att det blir för mycket repor i golvet
Har hört att kemiskt ren bensin kan funka (OBS ej säker) men om du gör det ta inte för mycket och låt det inte ligga på golvet för länge.
Annars bör sandpapper funka, slipa inte för mycket bara för då syns det.
Citera
2018-10-04, 18:13
  #3
Medlem
explodesleachess avatar
Jag hoppas att du inte har någon kontakt med henne längre. Annars är du dum i huvudet.

Använd hårtork och värm upp vaxet, torka bort. Använd sedan 1 del vitvinsvinäger och 2 delar vatten och torka bort resten.

Använd för fan inte sandpapper.
Citera
2018-10-04, 18:14
  #4
Medlem
Crashs avatar
Skrapa bort försiktigt, inte med sandpapper! Ta en stekspade eller nåt
Citera
2018-10-04, 18:15
  #5
Medlem
Ett varmt strykjärn med hushållspapper mellan, då smälter stearinet och sugs upp av pappret.

Har du inget strykjärn funkar en hårfön eller en stekpanna du värmer till på spisen innan, försiktigt så det inte blir för varmt bara
Citera
2018-10-04, 18:16
  #6
Medlem
Tripportreats avatar
Skrapa bort det med något halvstyvt plastverktyg.

//tripportreat
Citera
2018-10-04, 18:20
  #7
Medlem
minecraft4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explodesleaches
Jag hoppas att du inte har någon kontakt med henne längre. Annars är du dum i huvudet.

Använd hårtork och värm upp vaxet, torka bort. Använd sedan 1 del vitvinsvinäger och 2 delar vatten och torka bort resten.

Använd för fan inte sandpapper.

Tack för de snabba svaren! Okej ska testa.. har ingen hårtork så jag testar med en uppvärmd stekpanna eller kastrull och smälter vaxet.
Och ja hon är för evigt portad från min lägenhet efter sitt lilla utspel.
Citera
2018-10-04, 18:26
  #8
Medlem
hieroboams avatar
Kokhett vatten och trasa funkar bra om man är lite försiktig.
Citera
2018-10-04, 20:00
  #9
Medlem
En vanlig isskrapa du har på vintern till vindrutan på bilen?
Citera
2018-10-04, 21:36
  #10
Medlem
ps870s avatar
Skrapa det värsta med en stekspade i plast. Sedan köper du en billig hårtork, finns från 100 SEK på Jula. Värm och torka med trasa, t.ex microfiberduk.
Undvik kem och absolut inte sandpapper eller metallverktyg.
Citera
2018-10-04, 23:23
  #11
Medlem
Ta en kastrull och koka upp vatten, borde räcka med halva.
Därefter lägger du hushållspapper på golvet och sveper med kastrullen över golvet.

Med vatten slipper du brännmärken som kan bli av för varm botten
Citera
2018-10-06, 00:18
  #12
Medlem
Ja hett vatten ska ju lösa stearin.
Om det inte funkar, tänker jag mig att stearing är ungefär lika jävligt som silikon att få väck den där sista hinnan av.
Så kanske silikonborttagning funkar bra också, dock en vild gissning bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback