Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 17:07
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...ald-i-krogbrak

"En högt uppsatt facklig förtroendeman för IF Metall Malmfälten har hamnat i rejält blåsväder efter en krogkväll i sin hemkommun.
– Han har tydligen betett sig väldigt, väldigt olämpligt, säger Jesper Pettersson, pressansvarig vid förbundet."

"Enligt uppgifter till SVT Nyheter Norrbotten ska förtroendemannen ha blivit förtjust i en kvinna på krogen och även varit närgången mot henne.

”Vet ni inte vem jag är?”

En av hennes manliga bekanta uppmanade då den facklige profilen att lämna stället, vilket han också gjorde. Men han kom snart tillbaka och dunkade mannens huvud i en bordskiva med blodvite som följd och det blev tumult på krogen.

Fackföreträdaren uppmanades för andra gången att lämna stället och han ställde sig upp och sade:

”Vet ni inte vem jag är? Jag är fackligt förtroendevald.”

Vem är det här då? Skedde i lördags.
Citera
2018-10-04, 17:30
  #2
Medlem
Japhys avatar
Haha. Vilken pajas.

Citat:
”Vet ni inte vem jag är? Jag är fackligt förtroendevald.”

Som om någon skulle imponeras av det.
Citera
2018-10-04, 18:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Haha. Vilken pajas.



Som om någon skulle imponeras av det.

Nej det låter ju konstigt men däruppe kanske det är lite som att vara Don Corleone.
Citera
2018-10-04, 22:51
  #4
Medlem
Fackligt förtroendevald, milt sagt.... ordförande för gruvtolvan, en riktig machohjälte....
Hennes "manlige bekanta" var dessutom den ofredande kvinnas karl. Man kan ju ana hans irritation när ens sambo blir behandlad så...
Citera
2018-10-05, 14:01
  #5
Medlem
Att han dessutom har köpt den sexuellt ofredande och den misshandlade för tiotusentals kronor till tystnad. En fackpamp som mutar sej fram. Trodde han på allvar att han skulle komma undan.
Citera
2018-10-05, 14:04
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
”Vet ni inte vem jag är? Jag är fackligt förtroendevald.”
Måste vara tidernas sämsta raggningsfras.
Citera
2018-10-05, 14:59
  #7
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/gruvtolvan...nm4932686.aspx

"Gruvtolvans ordförande avgår efter skandalös krogkväll

Kiruna Gruvtolvans ordförande, Ove Stålnacke, har lämnat sina åtagande i förbundet. Detta efter en krogkväll då han ska ha betett sig olämpligt och gjort oönskade närmanden mot en kvinna."
Citera
2018-10-08, 05:11
  #8
Medlem
Typiskt alkoholiserade sossar 😂. Tror att nån bryr sig om facket längre 😂😂😂
Citera
2018-10-08, 12:21
  #9
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Klassisk fyllemisshandel. Packad man blir avvisad och kan inte hantera det. Skaplig ångest han lär ha vaknat med dagen efter.
Citera
2019-03-06, 18:24
  #10
Medlem
Knullkungens avatar
Nu har Ove fått sin dom.

https://www.nsd.se/nyheter/tingsratt...nm5047072.aspx

"Under rättegången uppgav den förre ordföranden i Gruvtolvan att han inte hade några som helst minnesbilder från de skandalartade händelserna.

Gällivare tingsrätt dömer nu honom till villkorlig dom och samhällstjänst i 75 timmar. Om fängelse hade valt som påföljd skulle två månader ha utdömts.

Ove Stålnacke ska betala ett skadestånd på 5000 kronor i kränkningsersättning till kvinnan och 15 342 kronor till den misshandlade mannen."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback