Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 15:41
  #1
Medlem
Någon som är en fena på dessa? Ingick en i ett hus vi flyttat in i. Den har ett litet svårt liv just nu tror jag. Enligt deras support är garantin 2 år efter inköp. Den är nog äldre än så och jag har inget kvitto. Men vill inte ge upp på stackarn. Han ska få nya knivar förmdet verkligen behövs men den klipper endast halva gräsmattan. Framme vid staketet vid ingången till huset. Andra halvan närmast dörren påstår den är utanför arbetsområde. Osäker på hur jag kan kolla det.

Kanske räcker det att omkalibrera? Någon som meckat lite med sin kanske?
Citera
2018-10-04, 16:22
  #2
Medlem
Haubits77Bs avatar
Är slingan i marken hel på den andra halvan av gräsmattan då?

Gardena ägs av Husqvarna, så sök upp närmaste Husqvarna skog & trädgårdsbutik så kan du säkert få hjälp med service av din maskin.
Citera
2018-10-15, 17:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Är slingan i marken hel på den andra halvan av gräsmattan då?

Gardena ägs av Husqvarna, så sök upp närmaste Husqvarna skog & trädgårdsbutik så kan du säkert få hjälp med service av din maskin.

Ägarna innan har grävt ner kabeln under gräsmattan såklart, för att göra livet lättare, haha.
Jag äger inte huset och inte heller gräsmattan så jag vill inte betala för att få igång den.. dom jag hyr av har sagt att är den trasig så ersätter dom med en manuell för det ska inte vi stå för. Men jag vill inte klippa gräsmattan, den bara måste fungera, haha.
Citera
2018-10-15, 18:01
  #4
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonNemo
Ägarna innan har grävt ner kabeln under gräsmattan såklart, för att göra livet lättare, haha.
Jag äger inte huset och inte heller gräsmattan så jag vill inte betala för att få igång den.. dom jag hyr av har sagt att är den trasig så ersätter dom med en manuell för det ska inte vi stå för. Men jag vill inte klippa gräsmattan, den bara måste fungera, haha.

Mycket vanligt i år har varit att sorkar har gnagt av kabeln.
En sådan felsökning går relativt snabbt och bör inte kosta särskilt mycket. Ett tips bara.
Citera
2018-10-16, 15:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Mycket vanligt i år har varit att sorkar har gnagt av kabeln.
En sådan felsökning går relativt snabbt och bör inte kosta särskilt mycket. Ett tips bara.
Tack för tipset. Jag hittade felet igår. När nya ägarna tagit ut den efter vintern hade dom satt guide och begränsning i fel. Inte konstigt det blir tokigt då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback