Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-06, 01:26
  #37
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag är väldigt kluven till svensken, måste jag säga. Kombinationen av att vara världsmästare i konflikträdsla, skitsnackande, hycklande och blåögdhet är inte särskilt attraktivt. Det är generellt svårt att ta henne på allvar. Dessutom är hon även lätt autistisk och obildad, det är väl därför det är svårt att bli riktigt heligt förbannad på henne. Hon är lite som en trotsig och bångstyrig femåring. Men, har definitivt sin charm!

Dock är ju svensken empatiskt lagd - fredlig. Hon har grava problem med sin självbild.

Så du är ännu en utlänning bland alla miljoner mahamuds som kämpat i en gummibåt över medelhavet för att komma till en kall plats och tvinga att lära dig ett nytt o konstigt svårt språk för att kunna klaga på invånarna.

Grattis Löfven o Reinfeldt, ni lyckades😑
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-06 kl. 01:30.
Citera
2018-10-06, 02:31
  #38
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Så du är ännu en utlänning bland alla miljoner mahamuds som kämpat i en gummibåt över medelhavet för att komma till en kall plats och tvinga att lära dig ett nytt o konstigt svårt språk för att kunna klaga på invånarna.

Grattis Löfven o Reinfeldt, ni lyckades😑

Nä - jag är född och uppvuxen i Sverige.
Citera
2019-01-27, 12:45
  #39
Medlem
skitpuddings avatar
Som individer består det svenska folket till största delen av trevliga och ordentliga människor och då snackar jag mer om de sant folkliga lagren av befolkningen, inte innerstadsbögar och diverse karriärsbroilers i olika sammanhang. Det är lätt att umgås med en svensk, men det kan ibland vara nästan för lätt eftersom svenskens artighet och hänsyn slår ibland/ofta över i självförnekelse och underdånighet.

På ett övergripande, strukturellt plan är det svenska folket idag väldigt sjukt. Men jag kan för den sakens skull inte "hata" det svenska folket lika lite som jag kan "hata" en sjuk individ som är deprimerad och självmordsbenägen.
Citera
2019-01-27, 13:20
  #40
Medlem
lakritcs avatar
Definiera svenska folket. Exempelvis, räcker svenskt medborgarskap?
Citera
2019-01-27, 13:24
  #41
Medlem
Jag är själv svensk och har fått intrycket att svenskar generellt sett är ganska snälla, men tyvärr lättmanipulerade.
Citera
2019-01-27, 14:34
  #42
Medlem
kugutts avatar
SVENSKEN:

(En liten betraktning utifrån, jag är inte svensk): Bra arbetsmoral, amerikaniserade, stora delar är hjärntvettade av staten( alldeles för lojala till makten), alldeles för många flyttar på sig/ drar inn till städerna, extremt starka när ni går i takt(nestan skremmande), , feminiserade män( men också några extremt mandiga/modiga) hela landet har en magisk atmosfär, ärliga( nestan till det autistiska) vackra kvinnor( vackrast i världen) en för tiden lite härjad nation( men "every dog has its day")
Det kommer bli stora endringar i vestvärlden och jag tror Sverige är en av dom nationer som kommer klara sig bra(trots allt) Svenskarnas (enda ?) styrka är eran förmåga att hålla ihop, alla försök på att splittra er måste ni motarbeta. Saker som feminism, liberalism(egoism), är som gift för er, sleng ut det.
Om svenska kvinnor blir som Pippi Långstrump och alla svenska män blir en "blend" av den företagsamma Emil i Lönneberga och drängen Alfred kommer ni ta över världen.
Citera
2019-01-27, 14:38
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Definiera svenska folket. Exempelvis, räcker svenskt medborgarskap?
Ja, svenskt medborgarskap räcker.
Citera
2019-01-27, 14:43
  #44
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Definiera svenska folket. Exempelvis, räcker svenskt medborgarskap?

Det är klart att det inte gör, frågan är såklart om du "gillar svenskarna?".
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback