Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 13:49
  #37
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Det man ska veta är att Eskilstuna Kuriren är en av de värsta tidningarna i Sverige, de har mest av alla lobbat för detta samhälle.
De är medskyldiga till varje brott som uppdagas i Eskilstuna med invandrade gärningsmän (avrundat till alla brott)
Citera
2018-10-17, 13:55
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det man ska veta är att Eskilstuna Kuriren är en av de värsta tidningarna i Sverige, de har mest av alla lobbat för detta samhälle.
De är medskyldiga till varje brott som uppdagas i Eskilstuna med invandrade gärningsmän (avrundat till alla brott)

Nu skiter jag i tidningen och ville endast påpeka och hänvisa till att det hade hänt ännu ett rån, sen om det va ifrån ellos,ikeakatalogen är struntsamma!
Citera
2018-10-17, 17:49
  #39
Medlem
SVT ger mer allmäntillgänglig info om senaste rånet:

"– Fyra okända gärningsmän tvingade av pojken jacka, väst och mobiltillbehör. I samband med rånet tog någon strypgrepp på pojken och någon sparkade honom i underlivet, säger Benny Ljungkvist på polisen i Eskilstuna."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ala-eskilstuna

Modiga kräk...
Citera
2018-10-17, 19:39
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
SVT ger mer allmäntillgänglig info om senaste rånet:

"– Fyra okända gärningsmän tvingade av pojken jacka, väst och mobiltillbehör. I samband med rånet tog någon strypgrepp på pojken och någon sparkade honom i underlivet, säger Benny Ljungkvist på polisen i Eskilstuna."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ala-eskilstuna

Modiga kräk...

Någon dag rånar dom fel person, då blir det samma utfall som den gången i nyfors några försökte råna karare kid och hela ligan ficl äta asfalt!
Jag är bra sugen på att tillbringa en hel kväll på sveaplan bankomaten och ta ut en hundring åt gången och ta ett varv med hundringen bakom örat för att sedan återvända och ta ut en ny och sedan fortsätta så tills stackarna dyker upp och då får dom gärna försöka råna mig!!!
Dom verkar ju bara vara 4 så det går ju att försvata sig mot, kan bli lite trixit med knivmannen i gänget...men det löser sig!
Citera
2018-10-17, 20:55
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Någon dag rånar dom fel person, då blir det samma utfall som den gången i nyfors några försökte råna karare kid och hela ligan ficl äta asfalt!
Jag är bra sugen på att tillbringa en hel kväll på sveaplan bankomaten och ta ut en hundring åt gången och ta ett varv med hundringen bakom örat för att sedan återvända och ta ut en ny och sedan fortsätta så tills stackarna dyker upp och då får dom gärna försöka råna mig!!!
Dom verkar ju bara vara 4 så det går ju att försvata sig mot, kan bli lite trixit med knivmannen i gänget...men det löser sig!

Du skulle åka på däng....
Citera
2018-10-17, 21:32
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellman1984
Du skulle åka på däng....

Det har jag åkt på förrut och kan göra det igen om så skulle vara, men jag skulle ta chansen 24/7 för jag vet att det kan bli tvärtom med!
Citera
2018-10-17, 22:25
  #43
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [MystERiouZ]
POLISEN! Jag vet att ni sitter och smygläser här i desperata hopp om att snappa upp ett ynka spår. Men helt ärligt talat, hur kan ni inte veta vad det är för folk som härjar runt? Har ni verkligen INGET spaningsarbete på kriminella råttorna i Fröslunda/Skogsängen/Råbergstorp/Lagersberg/Skiftinge?

Känns som att det börjar bli lite krisläge här i stan... speciellt nu när råttorna hugger med kniv bara för skojs skull på rånturnén, är rätt tveksamt till att 19-åringen skulle ha försökt att göra något motstånd mot fyra Kalle Andersson's.

Det är inget krisläge utan mer att betrakta som en övergångsfas till den totala mångkulturen. I t.ex. Brasilien höjer man inte ens på ögonbrynen för en sån här rånvåg. Polisen är underställd staten och gör precis som dem blir tillsagda av denna.

Svensson inse att staten skiter fullständigt i ditt väl och ve. Om du dör är det största problemet att du inte kan betala skatt längre eftersom du finansierar din egen undergång.
Citera
2018-10-17, 22:56
  #44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
SVT ger mer allmäntillgänglig info om senaste rånet:

"– Fyra okända gärningsmän tvingade av pojken jacka, väst och mobiltillbehör. I samband med rånet tog någon strypgrepp på pojken och någon sparkade honom i underlivet, säger Benny Ljungkvist på polisen i Eskilstuna."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ala-eskilstuna

Modiga kräk...
Den helige Eskils reliker, må vända sig i sitt skrin.
Kan väl inte vara så svårt att stoppa dessa ligister om man sätter till klutarna lite.
Citera
2018-10-18, 07:48
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Den helige Eskils reliker, må vända sig i sitt skrin.
Kan väl inte vara så svårt att stoppa dessa ligister om man sätter till klutarna lite.

Eskil var en kristen missionär som blev avrättad pga sitt väldigt respektlösa beteende mot de asatroende som välkomnat honom som gäst... vilket är rätt passande då med tanke på hur "besökarna" nu uppför sig. Synd bara att de inte finns några slagkraftiga nordbor kvar som kan ge dessa samma välförtjänta behandling som Eskil fick.
Citera
2018-10-18, 08:00
  #46
Medlem
Det hår rånet finns inte med i tråden. Skedde i slutet av septemper på Järntorget (Nyfors)

"– På Järntorget kom det fram tre killar i 16-17-årsåldern och frågade om pengar, säger Anders Wigholm på Eskilstunapolisen.

När mannen sa att han inte hade pengar hotade killarna att skjuta honom och puttade sedan ner honom på marken och sparkade honom i huvud och bröst, enligt polisanmälan. De tre tonåringarna gick efter det därifrån med mannens mobil."


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...n-i-eskilstuna

Jag får det till 11 personer och butiker som rånats sedan slutet på september ( i ett rån var det två st offer och butiksrån räknar jag jag som ett "offer").
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-10-18 kl. 08:09.
Citera
2018-10-18, 21:16
  #47
Medlem
"Det pågår en rånvåg i Eskilstuna. Och en del av dessa har varit av det grövre slaget, där rånarna har använt sig av kniv eller pistol.

Sex av dessa rån kan polisen koppla samman. Och det rör sig om två personer som oftast stannar sina offer genom att fråga om vägen."

"Han berättar att rånarna slår till mellan klockan 23 och 01."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...er-ett-samband

Öh... va??

Senaste två rånen hände runt 16-tiden respektive efter kl 20, den i Fröslunda efter 18... Den i Skogstorp vid 21.. Den på Järntorget efter 16..
Citera
2018-10-19, 10:24
  #48
Medlem
Sammanfattning:

Järntorget, slutet av september :
Ca kl 16, tre gm, hotar att skjuta, misshandlar offret och tar offrets mobil.

Tegelbruksgatan 29e september:
Ca kl 16:40. Två st maskerad gm rånar och knivskär offret i en butik, tar offrets mobil.

Stadsparken 30e sept:
Ca 01:00. Tre gm försöker råna en man på hans halsband. Misslyckas.

Stålforsbron 30e sept:
Kl 01:05. Två "män" på en moped stannar och rånar två män under pistol- och knivhot, bytet blir mobiler och plånböcker.

Strandgatan 30e sept:
Kl 01:19. Två "män" på moped knuffar omkull en kvinna och sparkar på henne när hon ligger ner. Tar hennes mobil och kontokort.

Skogstorp 30e sept:
Kl 21:00. Två "män" på moped pistolhotar en 16-åring och rånar honom på hans mobil, skor och tröja.

Fröslunda 2a okt:
Kl 18:03. Två "män" rånar en 18-åring på hans mobil

Bellmansplan natten mellan 5-6e okt:
Två "män" slår ner ett ensamt offer och tar hans plånbok

Tivoliplan, butiksrån mot Willys, 11e okt.

Sveaplan 11e okt:
Ca kl 16. 4st "män" misshandlar, knivhugger och rånar en ung man på hans mobil

Fristadstorget 16e okt:
Ca 20-tiden. Fyra "män" tar strypgrepp på och sparkar en 15-åring mellan benen innan de rånar honom på en jacka, en väst och mobiltillbehör.


Hur kan detta bli till "rånarna slår till mellan klockan 23 och 01"?
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-10-19 kl. 10:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback