Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 23:51
  #13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Mästerverk. Hade noll förväntningar när jag igår såg filmen - har tänkt på den hela dagen. Väldigt påverkad.

Var du påverkad när du såg filmen menar du?
Citera
2018-10-19, 06:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Var du påverkad när du såg filmen menar du?

Hur gick din karriär med standup sa du?

Nej. Förtydligande - påverkad av filmen efteråt. Många filmer (majoriteten) borstar man av sig innan man ens lämnat biografen. Den här påverkade mig till den grad att jag dagar efteråt kände mig berörd och tyckte filmen fortfarande var suverän.
Citera
2018-10-25, 13:22
  #15
Medlem
Rakiis avatar
Såg den igår och till min förvåning så gillade jag den väldigt mycket trots att den har en del utfyllnadsscener som gör att den kändes lite lång, och sen Hollywoodstruktur enligt modell 1A men sångnumren med Lady Gaga och Bradley Cooper var riktigt fina och höjde filmen några snäpp. Och trots att det är en typisk rag-to-riches (eller ja, nästan) så går det inte att motstå sångnumren och historien, lättuggad men ändå en bra Hollywoodmusikal som blir färre och färre. Måste berömma Bradley Cooper som lyckades bra med sin regidebut och han axlade rollen som rockstjärna på dekis på ett bra sätt, även om han måste sneglat på Jeff Bridges i Crazy Heart en smula, de två kändes likartade på fler än ett sätt.

Nu ska jag ta och se 1973-versionen med Kristofferson och Streisand framöver.
Citera
2018-11-16, 18:02
  #16
Medlem
Vobblers avatar
En höjdare som kommer att sopa rent på galorna. Cooper har verkligen blivit en stabil skådis, och L. Gaga kan ju vara riktigt vettig om hon vill.

Låten "Shallow" är väl årets säkraste Oscarsvinnare.
Citera
2018-11-18, 19:40
  #17
Medlem
filmen var bra, hela vägen till slutet. sen föll allt som ett korthus, slutet saknade totalt logiskt tänk
Citera
2018-11-19, 21:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
filmen var bra, hela vägen till slutet. sen föll allt som ett korthus, slutet saknade totalt logiskt tänk

Jag håller med dig, de första två tredjedelarna av filmen är ett mästerverk men slutet var dålig utfört och jag fattar inte varför, visst så är det nummer 5 tror jag av filmen men slutet hade kunnat bli så mycket bättre. IMDB style betyg från mig är 9/10
Citera
2018-11-19, 23:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
En höjdare som kommer att sopa rent på galorna. Cooper har verkligen blivit en stabil skådis, och L. Gaga kan ju vara riktigt vettig om hon vill.

Låten "Shallow" är väl årets säkraste Oscarsvinnare.

Du har rätt enligt mig, jag tror på två Oscars, en till Lady Gaga och en för musiken.
Citera
2018-11-20, 13:35
  #20
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
En höjdare som kommer att sopa rent på galorna. Cooper har verkligen blivit en stabil skådis, och L. Gaga kan ju vara riktigt vettig om hon vill.

Låten "Shallow" är väl årets säkraste Oscarsvinnare.


glöm inte att det var cooper som regisserade den också.
Citera
2018-11-20, 20:55
  #21
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Bra musik. Annars så var den klyshig, händelsefattig och svag i dialogen.
Citera
2018-12-04, 22:17
  #22
Medlem
Såg filmen på bio häromdagen!

Duktigt spelat av Lady Gaga!

Grym musik i filmen!

Jag som sällan tittar på filmer hade nästan 2 h koncentration genom filmen. Blev lite känslosamt vissa partier eftersom en brud nyligen brytit med mig och jag inte helt kommit över det!
Citera
2019-01-09, 19:49
  #23
Medlem
Filmen hade sina brister stundvis men överlag en mycket bra film som kritikerna sagt innan, bra roller av huvudman och kvinna.
Citera
2019-02-14, 08:22
  #24
Medlem
Bra film, slutet fann jag ingen logik i alls, men överlag bra. Jag tycker man kan räkna in Gaga bland dom stora sångerskorna faktiskt (Whitney, Dion, Carey etc) presterat under en sån lång tid nu och riktigt bra live.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback