Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-10-08, 21:53
  #13
Medlem
mjaukatts avatar
Härlig rapport. Önskar dig fortsatt lycka i livet. Du kommer att bli en bra far.
Citera
2018-10-09, 03:10
  #14
Medlem
NioLivs avatar
Tack för en fin tripp rapport!
Jag har trippat mycket men kan oftast inte sätta ord på mina insikter. Men dem finns där ändå på nåt sätt.
Du är duktig på att beskriva trippen och insikterna. Många fina upplevelser i din rapport. Gillar det du skrev att du va ekorren och hon eken. Även lyckas du bra med att beskriva hur egot fungerar lite grann.

Mvh
Citera
2018-10-13, 11:43
  #15
Medlem
DudeConfuseds avatar
Bra tripp rapport. Jag har trippat på både LSD och cubensis. Första LSD trippen gick inge bra för jag hade så dålig självinstinkt och inte fattade nåt och trodde att alla var döda själar som levde i människokroppar. Men när jag tog svamp tre år efter så uppenbarades LSD trippen och jag förstog den. Samtidigt som jag lämnade den dåliga LSD trippen på vägen och fortsatte trippa på svampen. Svamptrippen varade i säkert 12h eller nåt. Käkade ca 4-5gram cubensis själv. Hade våg och vägde upp doser som 1.5gram och 2 grams doser. Vi som trippade fick med allt i världsbilden. Vi åkte bil, då fick man en uppenbarelse om hur långt vi har kommit i utvecklingen och vi skogsvandrade och vilade i mossa i skogen som var minst lika skönt som en säng. Svamp är en bra drog. Det är så himla viktigt att testa svamp om man varit med om en dålig tripp eller om man är väldigt deprimerad. Din rapport får 10/10 Kantareller.
Citera
2018-10-15, 04:48
  #16
Medlem
explosionsartads avatar
Härligt att läsa om din upplevelse!

Letar själv svampar runt södra Skåne men utan resultat. Hört att dom ska växa i välgödslade ängar. Måtte dom finnas någonstans. Brukar plocka matsvampar, ett tjugotal sorter så ingen nybörjare på den fronten iaf.

Någon som har något tips?

(Trött på matsvamp, vill ha rolig svamp)
Citera
2018-10-16, 18:16
  #17
Medlem
freddefrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
1
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
1
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
då fick man en uppenbarelse om hur långt vi har kommit i utvecklingen och vi skogsvandrade och vilade i mossa i skogen som var minst lika skönt som en säng.
Ja, det är ett intressant perspektiv! Utveckligen har verkligen snabbat på. Det mesta har ju hänt inom generatioerna de flesta har levande farföräldrar ifrån. Det fanns ju knappt el när min gammelmormor var liten!

Citat:
Ursprungligen postat av explosionsartad
Någon som har något tips?
Har man otur i hagen så finns ju alltid Darknet.
Det finns nog mycket tips i tråden toppslätskivling faq men mina två främsta råd
är att kolla på de delar av hagar där solen inte alltid ligger på. Toppisarna kan
torka undan på väldigt solutsatta platser. De kan också vara svåra att få syn på,
så se till att ha ett sökområde som en kvadratmeter framför sig annars kan man lätt missa
dem.
Citera
2018-10-31, 00:49
  #18
Medlem
PhilipMorrizs avatar
Wow! Vilken rapport! Definitivt den bästa jag har läst (stående ovationer). Kände helt klart igen mig beträffande livets ekorrhjul. Har äntligen själv kommit till insikt om att påbörja en ny karriär som egen inom ett gammalt intresse. Blev lite rörd där angående ditt förhållande och dina mentala framsteg och insikter. En väldigt filosofisk rapport och inte så knarkig, fantastiskt att det finns fler som oss. I ditt fall kanske även en hobby ge dig ytterligare stöd, någonting att pyssla med på fritiden. Tror att det är viktigt att aktivera sig på olika sätt.

Önskar läsa en till rapport från dig men självklart kan man inte skriva om ytterligare liknande djupa situationer flera gånger. Inser att det var en rapport som står för sig själv, kanske i form av ett kollegieblock nära en och annan större klassiker på bokhyllan (menar inte att man kan jämföra äpplen och päron, men där skulle jag ändå vilja ställa den).
Citera
2018-10-31, 00:57
  #19
Medlem
PhilipMorrizs avatar
Tänker mig att jag sitter i husets fina bibliotek om sådär 40 år, med pipa, gubbtufflor och en svindyr gubbig pyjamas, en kopp te, kanske med en nybakad bulle i en lite bullkorg. Ett schackbord på min ena sida och den stora bokhyllan i mahogny på min andra sida (edit: glömde ”framför den sprakande öppna spisen”) och läser din rapport från kollegieblocket, som jag precis har plockat ner från bokhyllan strax bredvid Idioten av Dostojevskij (jag har feber fn).
Citera
2018-10-31, 11:02
  #20
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddefrisk
Jo, vi är fortfarande ihop. (-:

Jag var inte rädd för att jag skulle ta mitt liv under trippen. Jag var snarare rädd för att svampen inte skulle förändra något och med mitt dåvarande mående hade det nog kunnat leda till suicid så småning om. I början av trippen tänkte jag lite på att jag kanske skulle bete mig konstigt. Så där som man skämtar om psykadelika du vet: https://imgur.com/AypVs Men nu när jag har provat så förstår jag att det inte är som den psykadeliska jargongen. Det finns säkert de som ballar ur men jag tror det främst händer folk som inte fattar vad de ger sig in på. Typ, som "ska ha lite kul" med svamp eller lsd utan att läsa på eller personer som har ett starkt kontrollbehov och får panik av att bli helt fria i sinnet.

Hur kom du in på rätt väg?

Tack!

Hur var din uppväxt om du var deprimerad?
Störda föräldrar, trauman?

Förövrigt tycker jag att det är värt att känna till att psilocybin är i fas IIb studier för depression just nu.
(FB) Psilocybin - bättre än SSRI i dagsfärsk studie mot depression

Mekanismen visar sig att alla psykedeliska droger orsakar en kraftig neurogenes.
Grym tripp-rapport förövrigt!
Citera
2018-10-31, 19:16
  #21
Medlem
Så som du beskriver din tripp är exakt varför jag tror att många människor (och mänskligheten i stort) skulle må bra av att trippa någon gång i livet. Rapporten hade lagom detaljerade och inlevelsefulla beskrivningar av händelser och tankegångar utan att bli för urspårade eller långdragna. Jag blev inspirerad att ge mig på svampburken igen, var nästan två år sen sist nu.
Citera
2018-11-01, 12:09
  #22
Medlem
En mycket roande och trevlig tripprapport!
Skönt att få höra att du mår bättre idag och att du fick ut så mycket av din tripp.
Ska själv få min första svamptripp imorgon efter jobbet, mycket spännande o få se vad svamparna ska visa mig
Citera
2018-11-07, 15:31
  #23
Medlem
Bra rapport, aldrig vågat mig på att trippa på varken lsd eller svamp men ju mer man läser om det desto mer känner man att man bör prova det. hört att det kan lösa en del problem man har i vardagen...
Citera
2018-11-29, 20:09
  #24
Medlem
freddefrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipMorriz
Wow! Vilken rapport! Definitivt den bästa jag har läst (stående ovationer). Kände helt klart igen mig beträffande livets ekorrhjul. Har äntligen själv kommit till insikt om att påbörja en ny karriär som egen inom ett gammalt intresse. Blev lite rörd där angående ditt förhållande och dina mentala framsteg och insikter. En väldigt filosofisk rapport och inte så knarkig, fantastiskt att det finns fler som oss. I ditt fall kanske även en hobby ge dig ytterligare stöd, någonting att pyssla med på fritiden. Tror att det är viktigt att aktivera sig på olika sätt.

Önskar läsa en till rapport från dig men självklart kan man inte skriva om ytterligare liknande djupa situationer flera gånger. Inser att det var en rapport som står för sig själv, kanske i form av ett kollegieblock nära en och annan större klassiker på bokhyllan (menar inte att man kan jämföra äpplen och päron, men där skulle jag ändå vilja ställa den).
Tack så mycket!
Jag upplevde händelsen som filosofisk och inte knarkig. Jag tror att svamp kan fungera som ett spirituellt hjälpmedel och att den snarast borde avkriminaliseras! Samhället skulle tydligt kunna informera om att svampen inte är ett partyknark. Jag tror att de som får dåliga upplevelser går in lite med ideen att det ska bli "kul". Sedan när det ballar ur så blir det stor medial uppmärksamhet och det är därför vanligt folk tror att man blir tokig av svamp, lsd och dylikt.

Jag har faktiskt planer på att ge mig ut på en till resa snart. Blir den bra så ska jag nog ta och skriva ned några rader om den! Denna gång hoppas jag få mer kontakt med min spirutalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Hur var din uppväxt om du var deprimerad?
Störda föräldrar, trauman?

Förövrigt tycker jag att det är värt att känna till att psilocybin är i fas IIb studier för depression just nu.
(FB) Psilocybin - bättre än SSRI i dagsfärsk studie mot depression

Mekanismen visar sig att alla psykedeliska droger orsakar en kraftig neurogenes.
Grym tripp-rapport förövrigt!
Jag har haft en fin barndom och de bästa föräldrar jag kan tänka mig! Jag är nog bara en grubblare av naturen och det föll ut väldigt dåligt under tonåren när jag inte kunde se något hopp för framtiden och att jag kände mig fast i en olidlig situation.

Det där med neurogenes är väldigt intressant faktiskt! Det var ju inte länge sedan vetenskapen var övertygad om att vi inte fick nya hjärnceller i vuxen ålder!

Det är skönt att detta uppmärksammas mer och mer i media. Jordan Peterson har ju ett föredrag där han framhåller för sina psykologstudenter hur fantastiskt faktumet är att SSRI måste intas varje dag samt att SSRI har en uppstartsperiod som är ett helvete. Sedan jämför han med studierna om svamp så räcker en resa för att de flesta i studien flera månader senare fortfarande känner sig mer meningsfulla! Skönt med en framstående person som törs sticka ut hakan!

Jag själv har fått SSRI också och det sög ju stenhårt. Vad som irriterar mig är att detta är förstahandsvalet av sjukvården idag. De skickar hem självmordsbenägna personer med en medicin som gör dem mer själmordsbenägna de första veckorna. Hur tänkte man där egentligen? Garanterat lobbying från läkemdelsföretagen som tjänar multum på de deprimerades bekostnad! Blodspengar...

Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Bra rapport, aldrig vågat mig på att trippa på varken lsd eller svamp men ju mer man läser om det desto mer känner man att man bör prova det. hört att det kan lösa en del problem man har i vardagen...
Jag tror att i slutändan är det du själv som måste lösa dina egna problem. Vad hallicinogenerna hjälper med är nya tankebanor och insikter. Med det sagt go for it!
Läs på lite först bara men det gör du ju uppenbarligen om du är här. (-:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback