Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 20:26
  #1
Medlem
Efter 25 maj då GDPR infördes har jag märkt en kraftig ökning av reklam i min fysiska brevlåda. Det är en markant skillnad.

Nu är det inte lika lätt längre att köpa olika register för riktad reklam utan samtycke från den enskilde, vilket innebär att man får skicka ut reklam till icke riktade mottagare. T.ex. efter postnummer och inte efter register som innehåller olika personuppgifter eller uppgifter om dina vanor.

En annan förklaring till ökningen kan vara att postutdelarna tappar kunder då mer och mer post går elektroniskt. T.ex. via Kivra. Och för kompensera detta säljer man utskick billigare. Detta är dock en teori.

Kanske någon inom Post kan bekräfta eller dementera min teori?

Sen undrar jag om fler än jag märkt en ökning av pappersreklam i brevlådan?
Citera
2018-10-03, 20:31
  #2
Medlem
gorillaspactuss avatar
Fysisk reklam är så jäkla onödig, inget man efterfrågar men får ändå. Funderar på att samla allt på en pall och skicka tillbaka till berörda organisationer.
Citera
2018-10-03, 20:44
  #3
Moderator
Tystnads avatar
Tycker det gått för kort tid efter detta idioti infördes för att man kan utvärdera men visst har pappers reklam ökat, speciellt på jobbet.
en annan anledning kan vara att s.k "nyhetsbrev" som skickas ut med e-post sällan läses, folk får så in i helsike med mail att man är tvungen slänga vissa mail utan ens öppna dom.
Citera
2018-10-03, 20:45
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaspactus
Fysisk reklam är så jäkla onödig, inget man efterfrågar men får ändå. Funderar på att samla allt på en pall och skicka tillbaka till berörda organisationer.

Eller kanske bara sätta upp en liten lapp där det står "Ingen reklam tack"?

Bara en tanke.
Citera
2018-10-03, 21:08
  #5
Medlem
gorillaspactuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Eller kanske bara sätta upp en liten lapp där det står "Ingen reklam tack"?

Bara en tanke.

Får ändå en massa skit i lådan och är aldrig hemma när det sker.

Bara en tanke.
Citera
2018-10-03, 21:15
  #6
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Eller kanske bara sätta upp en liten lapp där det står "Ingen reklam tack"?
Bör kanske skriva på engelska också eftersom det sällan är svenskar som har detta slavjobb. Jag har svensk skylt och får aldrig oadresserad direktreklam längre.
Citera
2018-10-04, 01:54
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaspactus
Får ändå en massa skit i lådan och är aldrig hemma när det sker.

Bara en tanke.

Då lyfter man luren, ringer SDR och säger åt dem att lägga av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback