Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 18:00
  #1
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Hej jag bor i en byggnad som har brandlarm som är kopplade till hela byggnaden och jag suger på att laga mat i ung och lyckas alltid bränna maten så det blidas rök.
I brandlarmet går det två medel tjocka kablar kan jag klippa av dom utan att det börjar pipa i hela trappan igen och grannarna undrar vad som händer eller smäller något elskåp någonstans i byggnaden?
Citera
2018-10-03, 18:11
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Hej jag bor i en byggnad som har brandlarm som är kopplade till hela byggnaden och jag suger på att laga mat i ung och lyckas alltid bränna maten så det blidas rök.
I brandlarmet går det två medel tjocka kablar kan jag klippa av dom utan att det börjar pipa i hela trappan igen och grannarna undrar vad som händer eller smäller något elskåp någonstans i byggnaden?
Att nypa kabeln kan köra igång larmet igen så säkrast är att lära sej laga mat eller leva på smörgås då
Citera
2018-10-03, 18:53
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Hej jag bor i en byggnad som har brandlarm som är kopplade till hela byggnaden och jag suger på att laga mat i ung och lyckas alltid bränna maten så det blidas rök.
I brandlarmet går det två medel tjocka kablar kan jag klippa av dom utan att det börjar pipa i hela trappan igen och grannarna undrar vad som händer eller smäller något elskåp någonstans i byggnaden?

Nej, du kan inte klippa av dem.
Citera
2018-10-03, 19:31
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, du kan inte klippa av dem.

Jodå. Med rätt verktyg kan man klippa alla klar. Men sektionen går i automatiskt larm och troligen också felindikering. Sedan kommer en larmtekniker för att byta kablarna, de får inte skarvas, och den som varit framme med tången får en faktura.
Citera
2018-10-03, 20:01
  #5
Medlem
Kickexs avatar
Jag hoppas att dina grannar har hemförsäkring...
Citera
2018-10-03, 20:10
  #6
Medlem
Självklart ska du inte göra detta, men en påse och ett gummiband
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback