Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 17:37
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Tittade på en film angående ett mord. Polisen ville ha hjälp av media för att lösa mordet.

Varför har inte polisen egen media i dessa dagar. Polisen kan själv lägga upp nyheter i både text och bild på Internet. Gammelmedia behövs inte längre.

Jag kan se framför mig en webbsida som drivs av polisen. Brott läggs upp i text, video och bild.

Nå?
Citera
2018-10-03, 17:38
  #2
Medlem
Sooks avatar
Det är väl bra att polisen håller sig till sitt och oberoende media kör sitt race.
Citera
2018-10-03, 17:40
  #3
Medlem
Legionariis avatar
Polisen har ju ett twitterflöde, bland annat lokala avdelningar har sina egna twitterflöden, RSS-feeds samt facebookgrupper likväl.
Citera
2018-10-03, 17:41
  #4
Medlem
Som med det mesta finns det väll inte resurser. Har dock för mig att Polisen ibland har använt sin "Nyheter och händelser" sida till att lägga upp eftersökningar på GM, eller blandar jag ihop det med något annat?
Citera
2018-10-04, 01:02
  #5
Medlem
Rauno1s avatar
Det skulle tvingas vara allt för politiskt korrekt, Rapporteringen skulle bestå av liknande berättelser "Någon gjorde något mot någon annan och nu eftersökes en person som liknar många andra personer"
Citera
2018-10-16, 18:38
  #6
Medlem
X-limers avatar
Polisen har över 200 (!) kommunikatörer anställda. Däribland minst en presstalesperson per region i tjänst 24/7.
De publicerar efterlysningar på sin egen sida vid behov (där finns ofta de ocensurerade bilderna som media censurerar).

Medias uppgift är vidare att agera tredje statsmakt, skall granska de andra två statsmakterna där de folkvalda är första, rättsväsendet är den andra.

Du behöver helt enkelt förkovra dig lite!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback