Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-04, 23:10
  #25
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
PS4 just för att maskinen har rejält mycket fler exklusiva titlar än vad Xbox One har. Det är väl den mest självklara anledningen varför PS4 är ett bättre val än Xbox One. Sedan finns ju alltid Nintendo Switch, men är grafik viktigt för dig är det förstås inget alternativ, däremot bra exklusiva Nintendo-titlar.



Enda anledningen till att vänta vore om PS5 eller "Xbox Two" är bakåt-kompatibla. Dock menar jag att PS4 har ett sådant stort och intressant spelbibliotek att det ändå är värt att inhandla ett PS4 idag. PS4 går att få tag på rätt billigt nuförtiden. Xbox One har en riktig brist på exklusiva titlar och Nintendo Switch är ännu rätt nytt och saknar därför ett imponerande spelbibliotek.
Jag är säker på att det kommer finnas fler bra anledningar till att uppgradera.

Xbox one tycker jag för övrigt inte att dom har några som helst bra 360 spel.
När dom först annonserade bakåt-kompatibla spel så hoppades jag på spel från den första konsolen som jag hållde nära hjärtat. Men hade ingen tur.
Citera
2018-10-04, 23:41
  #26
Medlem
Kafferastens avatar
Jag valde PS4 när dessa båda kom och ångrar mig knappast med det fina spelutbudet på PS4. Dock inför RDR 2 så pga att jag har TV med 4K och HDR så köpte jag en Xbox One X (onödigt med PS4 Pro när man redan har PS4) och jag som aldrig spelar på dator blev förvånad över hur sjukt snyggt Resident Evil 7 är på X, eller Fallout 4 som jag tappade intresset för ganska snabbt på PS4 pga att det såg så grått o halvsuddigt ut så jag blev trött i ögonen, det är en jäkla skillnad att spela det på X tycker jag.

Jag är normalt ingen grafikbög alls men jag verkar fan ha blivit det på äldre dar av nån anledning. Skillnaden är stor nog för att jag inte skulle satsa på en vanlig One S såvida jag inte var en fattig student eller nått då. Ogillar Microsoft starkt efter deras lansering av One med "alltid online" och försöket att hindra folk att sälja sina spel begagnat, men jag gillar verkligen Xbox One X måste jag säga. Men saknar man helt dom nya konsolerna så skulle jag lätt köpt PS4 Pro pga bättre spelutbud.
Citera
2018-10-05, 16:00
  #27
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Men det låter ju som att du ska skaffa en S och inte X med tanke på att du är osäker på prislappen samt utbudet.

Ja utbudet är ju en viktig faktor. Men hur gammal är XboxOne S som jag väl då kan tänka mig? (Eller PS4´a. Väntar lite med att bestämma mig om det blir någon av dom alls).

Grafiken är absolut inte det viktigaste för mig och inget jag oroar mig för att bli besviken på.
Jag vill ha långvariga spel med en bra genomarbetad spelidé som håller så länge som möjligt.
Vill spela klassiker, är en ganska kräsen gammal spelare som inte vill spela trötta gamla spelidéer på nytt. Trött är jag själv så det räcker tror jag.

Brukar gilla spelhitsen och kan spela alla spel genres utom utpräglade tjejspel som typ My Pony eller The Sims eller liknande.
Sitta och sminka upp en Barbie eller nåt. Nej.

Edit: Ja Kafferasten. Men X konsollen är väl nästan det dubbla priset?
Du rekommenderar den pga grafiken då och att det motiverar den ökningen på prislappen?
Inte så att jag inte har råd med en eller är snål. Men lika viktigt som det verkar vara för den allmäna massan av spelare tror jag inte att det är för mig. Beror på, ett snyggt spel, grafik är ju ett säljande argument det med beroende på skillnaden i grafiken.
__________________
Senast redigerad av Skruven66 2018-10-05 kl. 16:05.
Citera
2018-10-06, 16:21
  #28
Medlem
Är S mycket bättre än den första modellen ?

Ka man inte köpa en begagnad första versionen istället. Alla spel funkar väl på den?
Citera
2018-10-06, 18:06
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Är S mycket bättre än den första modellen ?

Ka man inte köpa en begagnad första versionen istället. Alla spel funkar väl på den?

Alla spel ska fungera på den första Xbox One-modellen. Någon får gärna rätta mig.
Citera
2018-10-07, 12:43
  #30
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Ja utbudet är ju en viktig faktor. Men hur gammal är XboxOne S som jag väl då kan tänka mig? (Eller PS4´a. Väntar lite med att bestämma mig om det blir någon av dom alls).

Grafiken är absolut inte det viktigaste för mig och inget jag oroar mig för att bli besviken på.
Jag vill ha långvariga spel med en bra genomarbetad spelidé som håller så länge som möjligt.
Vill spela klassiker, är en ganska kräsen gammal spelare som inte vill spela trötta gamla spelidéer på nytt. Trött är jag själv så det räcker tror jag.

Brukar gilla spelhitsen och kan spela alla spel genres utom utpräglade tjejspel som typ My Pony eller The Sims eller liknande.
Sitta och sminka upp en Barbie eller nåt. Nej.

Edit: Ja Kafferasten. Men X konsollen är väl nästan det dubbla priset?
Du rekommenderar den pga grafiken då och att det motiverar den ökningen på prislappen?
Inte så att jag inte har råd med en eller är snål. Men lika viktigt som det verkar vara för den allmäna massan av spelare tror jag inte att det är för mig. Beror på, ett snyggt spel, grafik är ju ett säljande argument det med beroende på skillnaden i grafiken.

Ang spelen så är det mer eller mindre samma på alla konsoller, inte jättemånga exklusiva till varken PS4 eller Xbox enligt mitt tycke.

X är nästan dubbla priset, men är knäpptyst, snabba laddtider och bättre grafik såklart.
Bara du själv kan avgöra vad du är villig att betala
Citera
2018-10-07, 21:12
  #31
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Är S mycket bättre än den första modellen ?

Tycker denna förklarar skillnaderna ganska bra:

https://www.techradar.com/news/xbox-...ke-the-upgrade
Citera
2018-10-09, 07:00
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Tycker denna förklarar skillnaderna ganska bra:

https://www.techradar.com/news/xbox-...ke-the-upgrade
Tack!
Citera
2018-10-09, 07:56
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Köp INTE Xbox One den är riktigt skit, menyerna är urusla, den kunda inte läsa CD skivor om man inte var online förutom några spel, det gick inte ens att kolla på DVD eller Bluray filmer utan att vara online (online måste man betala för) utöver det så är kontrollerna riktigt fula och obekväma, hela produkten suger helt enkelt.

Brukar säga att Xbox är till för folk som inte har något intresse för konsoler och bara köper sin första konsol typ mammor köper den till sina 8 åringar på julafton för dom vet inte bättre.

Köp ett Playstation 4 istället. Sony kan det där med hårdvara, Microsoft borde hålla sig till mjukvara.

edit: gick inte att koppla in extern hårddisk i xboxet heller för att kolla film där ifrån, den är skit skit skit.

edit2: sen vet jag inte om det var bara för mig men verkar som kontrollerna har riktigt kasst batteri och man var tvungen att ha laddningsladden i mer än utan även när man bara kolla på lite film så låg den och drog ut all batteri.

Vad snackar du om? Jag har haft XBox One sen start. Köpte det på Gamestop som import innan det ens lanserades i Sverige och allt detta du nämner får dig att framstå som en som ångrar sig att du köpte PS4 och vill att alla andra ska göra samma misstag.
Kanske, så var XBox dashbord inte det attraktivaste som fanns när det lanserades, men nu kan man inte jämföra med då. Det har blivit så mycket bättre på alla sätt och snabbt.

Nej, du har aldrig någonsin behövt betala för att vara uppkopplat på internet, det är helt kostnadsfritt, har alltid varit och kommer garanterat alltid att vara. Däremot kostar det att spela online. För ca 300 SEK i månaden kan du spela ett helt år om du väljer att inte köpa det direkt via Microsoft Store i XBoxet där det kostar 599 (tror jag).

Kunde inte läsa CD skivor? Hm, vad var det för CD skivor? Du kan inte läsa vilka skivor som helst, beror ju på vad det är på dem. Bara för att XBox är Microsoft så betyder det inte att du kan använda XBoxet som en dator. Men skivor med musik som mp3 och filmer har jag aldrig haft problem med.

Extern hårddisk? Hm. Hur var den formaterad? Jag har två hårddiskar, en FAT32 och en NTFS med både filmer och en hel drös musik och har aldrig upplevt några problem.

DVD och BluRay filmer kan du se utan att vara uppkopplat mot internet. Det finns ingen som helst information på skivorna som kräver uppkoppling mot internet överhuvudtaget. Däremot behöver du ladda ner den gratis appen som heter just BluRay för att kunna njuta av det formatet.

Batteritiden kan jag inte säga så mycket om. Beror på hur mycket mam spelar. Jag spelar 1-2 gånger i veckan (5-10 timmar) och byter batterier var 3dje månad ungefär (dem billigaste batterierna från Clas Ohlson). Vet inte hur länge batterierna håller i en PS4 kontroll...5 år?

Så, jag skulle vilja be dig att sluta sprida falsk information. Det du har skrivit är lögner. Det är inte bara att du har haft otur med din produkt utan något du har hittat på eller hört av någon som inte har en aning.

När jag skulle köpa min nextgen konsol, så stod det mellan PS4 och XBox One, och jag visste inte vad jag skulle välja, så jag gjorde det enkelt för mig och kände på kontrollern. Jag höll i PS4:ans först och precis som någon annan skrev så är den gjord för barn- och flickhänder och passar mig inte alls då jag har rätt grova händer.

Men om du kommer med riktiga argument om varför man inte bör välja XBox One före PS4, så är du välkommen, men sprid inga falska rykten!
__________________
Senast redigerad av linglong 2018-10-09 kl. 08:06.
Citera
2018-12-25, 14:31
  #34
Medlem
Vargfars avatar
Har haft en Xbox One X i drygt en månad nu är sjukt nöjd. Spelen flytter på mycket bättre känns det som. Att även kunna spela gamla titlar från tidigare generationer gör det också värt det.

Det är mycket pengar dock som sagt. Jag köpte min begagnad dock av den anledningen. Samt för att inte bidra med pengar till negativa globalistföretag som Microsoft. Men det är väl lite off topic.
Citera
2019-02-10, 11:46
  #35
Medlem
Xbox one är att föredra.
Citera
2019-03-07, 10:33
  #36
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Funderar på att inhandla ett Xbox One S och lira lite bilspel och äventyrsspel på denna stenålders-tv https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=160374

Har lite frågor..

När väntas nästa generation xbox att komma? Vad jag sett så verkar 2020 som ett tänkbart alternativ, men under vilken del av året brukar nya konsoller släppas?

Med tanke på att tvn har 12 år-ish på nacken så är det väl väldigt dumt att köpa ett Xbox X?

Hur fungerar onlinedelen? Har haft Ps4 förr, men sålde det för att jag inte gillade handkontrollerna och därmed sällan spelade.

Tv kommer inte inhandlas förrän denna trotjänare lämnar in så kommentarer ang inköp av ny tv undanbedes
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback