Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-03, 13:22
  #1
Medlem
Torsdag

Colts - Patriots

Söndag

Titans - Bills
Giants - Panthers
Dolphins - Bengals
Ravens - Browns
Packers - Lions
Jaguars - Chiefs
Broncos - Jets
Falcons - Steelers
Raiders - Chargers
Vikings - Eagles
Cardinals - 49ers
Rams - Seahawk
Cowboys - Texans

Måndag

Redskins - Saints
2018-10-04, 21:32
  #2
Medlem
Skatteskolks avatar
Falcon at Steelers ser jag framemot. Vikings gick bra i förra omgången?

Jaguars at Chiefs kan väl också bli intressant?

Jag behöver kolla statistiken mer innan jag säger för mycket. MLB är mer min grej.
2018-10-05, 02:33
  #3
Medlem
Pats börjar med en td drive utan större beskymmer. Mycket trevligt.
2018-10-05, 05:06
  #4
Medlem
Bradys 500nd TD pass blir till Gordons första td i pats.
2018-10-05, 10:51
  #5
Medlem
Skatteskolks avatar
Gronkowski tappade bollen när han blev tacklad av en(!) motståndare. Bollen fångas i luften av Colts men han snubblar och ligger på marken. Varför är inte spelet dött här?

Jag tänker att det handlar om markkontakt med knä eller annan kroppsdel. Kan någon klargöra definitionen? Typ som att vid TD måste båda fötterna ha markkontakt annars är det incomplete pass/out of bounce.
2018-10-05, 16:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Gronkowski tappade bollen när han blev tacklad av en(!) motståndare. Bollen fångas i luften av Colts men han snubblar och ligger på marken. Varför är inte spelet dött här?

Jag tänker att det handlar om markkontakt med knä eller annan kroppsdel. Kan någon klargöra definitionen? Typ som att vid TD måste båda fötterna ha markkontakt annars är det incomplete pass/out of bounce.

För att det ska bli dött spel måste "ball carriern" vidröras av en motståndare, eller att en domare blåser av spelet.
2018-10-05, 23:42
  #7
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Gronkowski tappade bollen när han blev tacklad av en(!) motståndare. Bollen fångas i luften av Colts men han snubblar och ligger på marken. Varför är inte spelet dött här?

Jag tänker att det handlar om markkontakt med knä eller annan kroppsdel. Kan någon klargöra definitionen? Typ som att vid TD måste båda fötterna ha markkontakt annars är det incomplete pass/out of bounce.
Om någon del av kroppen förutom händer eller fötter har kontakt med marken heter det att spelaren är down by contact, då är spelet dött. Sen finns det ju andra fall, dvs där en spelare helt enkelt har stoppats/trycks bakåt av motståndaren men inte gått ner i backen, då gör domarna en bedömning att spelet är dött och blåser av.

I det här specifika fallet handlade det om att han hade tagit emot en passning men inte hade kontroll över bollen och när den var i luften efter tacklingen fångades den av Colts -> interception. Hade han däremot bedömts ha blivit en runner och samma sak hade skett så hade det varit en fumble. En i princip meningslös distinktion i just det här fallet eftersom det i båda fall slutar med att Colts får bollen. Det här spelet kan dock inte blåsas av eftersom han inte har bollen när han går ner i marken med någon annan kroppsdel än fötterna.
2018-10-06, 10:57
  #8
Medlem
Skatteskolks avatar
Tack för era svar! Spelet blir både lättare och roligare att följa när man förstår det.

Jag har sett spelsekvenser där försvaret helt markerat bort alla passningsmottagare och QB fått göra en rush. När han sen gått över sina tio yards har han lagt sig ner eller sprungit utanför banan.

Tråden tar nog fart först på söndag kväll-natten till måndag. Brukar det vara så här skevt eller är det för att inte konkurrera med slutspelet i MLB?
2018-10-07, 17:50
  #9
Medlem
AslakVikingssons avatar
Tror vi får en liten "upset" idag i Tennessee - Buffalo matchen. Slänger in lite pengar på Buffalo.
2018-10-07, 17:52
  #10
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Jag slänger in en peng på dolphins då Cincinnati är "banged up on offense", samt att dolphins gått bra.
__________________
Senast redigerad av ProfessorAnus 2018-10-07 kl. 17:55.
2018-10-07, 17:53
  #11
Medlem
AslakVikingssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Jag slänger in en peng på dolphins då Cincinnati är #banged up on offense", samt att dolphins gått bra.

Runt 3 gånger pengarna på Miami eller vad för odds fick du?
2018-10-07, 17:55
  #12
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Runt 3 gånger pengarna på Miami eller vad för odds fick du?

3,10 på Unibet/Leo vegas
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback