Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-03, 12:23
  #1
Medlem
Holdingbreaths avatar
Aftonbladet rapporterade att barnen vill gärna prata med mamma än pappa när de söker tröst. "Jag blev väldigt illa berörd," skrev chefredaktör Lukas Björkman, när han fick kritiken.


Björkman vill att pappor ska:

Citat:
– Vad kan vi som pappor göra? Det är något som inte stämmer. Vi borde ha ungefär samma siffror som mammorna.

– Efter vår artikel har jag sett inlägg på Instagram om hur pappor kan tänka för att komma närmare sina barn. Saker som ”ta ut din del av föräldraförsäkringen, visa att du själv har känslor”.

Björkman jobbar åt Bonniers och den könsmaktsordning som de vill ha. Sverige (och västvärlden) ska avstå från maskulinitet.
Citera
2018-10-03, 12:23
  #2
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-efter-enkaten
Citera
2018-10-03, 12:37
  #3
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tror hatandet beror på tre saker:

1. Folk som är dumma i huvudet och/eller reaktionära.

2. Folk som är irriterade på det uppfostrande tonfallet.

3. Folk som är irriterade på att journalister lägger oändlig energi på sånt här samtidigt som de gravt missköter bevakningen av viktiga samhällsfrågor.
Citera
2018-10-03, 14:11
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Det är klart att det blir så, pappors föräldraskap går mer ut på att försöka få ungen självständig medan mammor är mer beskyddande. Blir pappor mer som mammor så får vi barn som är ännu skörare än den nuvarande generationen och de kommer aldrig att lämna sina safe-spaces.

Mamma: "Men stackars liten, slog du dig? Jag blev också jätterädd! Man behöver faktiskt inte kunna cykla, jag kan skjutsa dig överallt!"

Pappa : " Det var inte så farligt, du överlever, på't igen, det fixar du! "

Mammor är mer tröstande, men det kan också bli för mycket, tröst är inte alltid det man alltid behöver som barn. Fånigt att ställa föräldrar mot varandra så där.
Citera
2018-10-03, 14:41
  #5
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tror hatandet beror på tre saker:

1. Folk som är dumma i huvudet och/eller reaktionära.

2. Folk som är irriterade på det uppfostrande tonfallet.

3. Folk som är irriterade på att journalister lägger oändlig energi på sånt här samtidigt som de gravt missköter bevakningen av viktiga samhällsfrågor.

Tillägg till det fetade: Folk lär sig hur de ska bete sig från just journalister, politiker och sociala medier, så allt går hand i hand så att säga.

Detta sker eftersom de flesta svenskarna är för fega, alternativt för korkade för att faktiskt våga bilda sig en egen uppfattning om något överhuvudtaget.

Att sedan artikeln är ren idioti, skriven för idioter och att den får idiotiska reaktioner är en annan sak.
Citera
2018-10-03, 14:55
  #6
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det är klart att det blir så, pappors föräldraskap går mer ut på att försöka få ungen självständig medan mammor är mer beskyddande. Blir pappor mer som mammor så får vi barn som är ännu skörare än den nuvarande generationen och de kommer aldrig att lämna sina safe-spaces.

Mamma: "Men stackars liten, slog du dig? Jag blev också jätterädd! Man behöver faktiskt inte kunna cykla, jag kan skjutsa dig överallt!"

Pappa : " Det var inte så farligt, du överlever, på't igen, det fixar du! "

Mammor är mer tröstande, men det kan också bli för mycket, tröst är inte alltid det man alltid behöver som barn. Fånigt att ställa föräldrar mot varandra så där.
Precis. Jag skulle dock vilja byta ut ”är mer beskyddande” mot ”gör dem mer beroende” (av mammorna).

Det lustiga är att dessa mammor får stöd av andra mammor/kvinnor som själva är självständiga. Uppenbart så finns det en konspiration mot män när det gäller föräldraskap. Normen ”mamma är bäst för barnet” är djupt rotad i vårt samhälle, dels i form av tradition och dels i form av männens roll och plats i den s k könsmaktsordningen och allmänna ojämställdheten.

Vi har ju också klyschan ”frånvarande pappor” där ”frånvarande” borde bytas ut mot ”bortjagade”.
Citera
2018-10-03, 15:03
  #7
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis. Jag skulle dock vilja byta ut ”är mer beskyddande” mot ”gör dem mer beroende” (av mammorna).

Det lustiga är att dessa mammor får stöd av andra mammor/kvinnor som själva är självständiga. Uppenbart så finns det en konspiration mot män när det gäller föräldraskap. Normen ”mamma är bäst för barnet” är djupt rotad i vårt samhälle, dels i form av tradition och dels i form av männens roll och plats i den s k könsmaktsordningen och allmänna ojämställdheten.

Vi har ju också klyschan ”frånvarande pappor” där ”frånvarande” borde bytas ut mot ”bortjagade”.

En riktigt bra pappa skickar iväg sin unge på nåt lagom självständigt och tröstar mamma i stället, så ungen slipper växa upp som ett bortskämt ensambarn.
Citera
2018-10-03, 16:01
  #8
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Aftonbladet rapporterade att barnen vill gärna prata med mamma än pappa när de söker tröst. "Jag blev väldigt illa berörd," skrev chefredaktör Lukas Björkman, när han fick kritiken.


Björkman vill att pappor ska:



Björkman jobbar åt Bonniers och den könsmaktsordning som de vill ha. Sverige (och västvärlden) ska avstå från maskulinitet.

Så om man vill ta hand om sina barn är man mindre maskulin?
Citera
2018-10-03, 17:09
  #9
Medlem
Problemet i PK-Sverige är att befogad kritik och frågeställningar numera hela tiden beskrivs som HAT.

Chefredaktören stormade ut ur rummet när Medierna gjorde en intervju med honom. Omoget beteende. Kanske därför han platsar på en barntidning?
Citera
2018-10-03, 18:19
  #10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
”Hej, jag heter Lukas och jag är tydligen vänstervriden mansfeminist, unken kvinnohatare samt ond mediechef. För två veckor sedan var jag bara KP-Lukas, chefredaktör på Kamratposten. Vad som hände? Jag fick vara med lite i den offentliga debattten”, inleds artikeln.

Ursäkta mig, men var det ens någon här som visste vem manstanten var för en vecka sedan? Låter som en klassisk offerkofta från en röding.
Citera
2018-10-04, 11:31
  #11
Avstängd
Kamratposten är där Bonniers hjärntvätt av folket börjar. Ni som tror att vi har demokrati i Sverige. Tänk om. Ministrar kommer och går - Carl-Johan Bonnier består.
Citera
2018-10-04, 22:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
3. Folk som är irriterade på att journalister lägger oändlig energi på sånt här samtidigt som de gravt missköter bevakningen av viktiga samhällsfrågor.

Ja, man blir smått galen på detta, i kombination med att det är så förbannat korkat. Vi har en helt galen värld idag. Hederliga vita män som går till jobbet varje dag och röstar demokratiskt i valen, utmålas som jordens avskum samtidigt som Kina håller på att ta över som supermakt (en totalitär ondskefull stat som inte tar hänsyn till någonting) och det bryr sig ingen om. Den som hängs ut som Paria är Roffe 53 som sagt något om feminister, inte Kina som bedriver koncentrationsläger, inte Dubai som har storskaligt pågående slaveri. Det är helt lugnt tydligen, ingen bojkott där inte. Men Roffe han får sparken från sitt jobb för han har ju fel åsikt.

Hela PK-ideolgin är något sorts tonårsupplägg. Revolt och hat mot föräldrarna (äldre generationer svenskar) medan man accepterar allt annat. Faktumet att den äldre generationen är the good guys spelar ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback