Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 11:01
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Larry David, skämtskrivare- och medskapare av Seinfeld, är en rolig typ. Finns det mer bra neurotisk humor ni kan tipsa om?

Vilka är era favoriter?
Vad tycker ni om neurotisk humor?
Citera
2018-10-03, 11:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Larry David, skämtskrivare- och medskapare av Seinfeld, är en rolig typ. Finns det mer bra neurotisk humor ni kan tipsa om?

Vilka är era favoriter?
Vad tycker ni om neurotisk humor?
Woody Allen alla dagar i veckan!
Citera
2018-10-03, 11:19
  #3
Medlem
Europes avatar
När jag började närma mig tonåren, så upptäckte jag Woody Allen. Den första filmen jag råkade spela in från TV och såg, där hans neurotism verkligen var på topp, var Play It Again Sam, en film som han först skrev som en pjäs och som han har huvudrollen i, men som faktiskt regisserades av en annan person. Jag och min kompis såg den om och om igen, medan vi vred oss i skratt. Därefter såg jag fler av hans neurotiska filmer, som t.ex. Annie Hall. Jag skulle säkert uppskatta en del i hans 1970-talskomedier än idag, men det var något speciellt att just i de tidiga tonåren - då man hade fullt upp med att försöka verka 'cool', tuff och blasé - att få ta del av någon som så ohämmat framställde sig som klen och neurotisk. Han var lite grann min idol.

Idag är jag kanske inte riktigt lika tagen av neurotisk humor, kanske för att jag helt enkelt inte själv längre är lika neurotisk och känslig. Samt jag kan även bli lite stressad av neurotisk humor med 'awkward moments'. Jag är autistisk och har redan i vanliga livet blivit mätt på 'awkward moments'. Ja, många gånger är det väl egentligen bara jag som upplevde dem som awkward, medan ingen annan närvarande verkade uppfatta något. Jag verkar ha en viss talang för att uppleva saker, även helt vanliga vardagliga situationer, som nästan lite absurda och märkliga på något existentiellt plan.

Jag uppskattade dock Seinfeld, men den tv-serien var ju bra på även flera andra plan.
Citera
2018-10-03, 15:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Jag uppskattade dock Seinfeld, men den tv-serien var ju bra på även flera andra plan.

Vad uppskattade du med Seinfeld?
Citera
2018-10-03, 16:01
  #5
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den gamla serien Frasier är väl ganska neurotisk.
Citera
2018-10-03, 16:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Larry David, skämtskrivare- och medskapare av Seinfeld, är en rolig typ. Finns det mer bra neurotisk humor ni kan tipsa om?

Vilka är era favoriter?
Vad tycker ni om neurotisk humor?

Om Du inte kollat in danska Klovn kan det ju vara en idé. Märks väldigt väl att det är inspirerat av den gode Larry David, men danskar är danskar & drar det hela lite längre.
Citera
2018-10-03, 16:22
  #7
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klark
Om Du inte kollat in danska Klovn kan det ju vara en idé. Märks väldigt väl att det är inspirerat av den gode Larry David, men danskar är danskar & drar det hela lite längre.

Är det både en film och tv-serie?
Citera
2018-10-03, 16:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är det både en film och tv-serie?

Finns både som serie & 2st filmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback