Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 01:00
  #1
Medlem
Hej!
Jag har varit DJ ett tag och har det som stor hobby, har bland annat jobbat som DJ på Rhodos under sommaren på en klubb och spelat på ett gäng olika fester såsom hemma eller lokal för ungdomar.
Nu skulle jag vilja ta ett steg ut i karriären och börja spela på nattklubbar i Sverige, men vet inte riktigt vart jag ska börja, har kollat runt en del och letat efter nattklubbar som söker DJ's men utan resultat.
Behöver er hjälp med tips eller trix för att kunna fixa spelningar, men framförallt för er att rekommendera nattklubbar ni vet om i exempelvis eran stad som antingen söker nya DJ's eller som ni vet anställer nya ofta eller som ni helt enkelt själva tycker borde få in en ny. Tack
Citera
2018-10-03, 02:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymx2000
Hej!
Jag har varit DJ ett tag och har det som stor hobby, har bland annat jobbat som DJ på Rhodos under sommaren på en klubb och spelat på ett gäng olika fester såsom hemma eller lokal för ungdomar.
Nu skulle jag vilja ta ett steg ut i karriären och börja spela på nattklubbar i Sverige, men vet inte riktigt vart jag ska börja, har kollat runt en del och letat efter nattklubbar som söker DJ's men utan resultat.
Behöver er hjälp med tips eller trix för att kunna fixa spelningar, men framförallt för er att rekommendera nattklubbar ni vet om i exempelvis eran stad som antingen söker nya DJ's eller som ni vet anställer nya ofta eller som ni helt enkelt själva tycker borde få in en ny. Tack

1. Anställning kan du glömma

2. Sök kontakt med arrangör, promoter eller klubbchef

3. Sälj in dig. Och med "dig" så menar jag alla dina vänner och hang-arounds som du kan få till deras klubb. I ärlighetens namn så skiter nattklubbarna fullständigt i din musik, talang eller erfarenhet som DJ. Endast, och absolut det enda, som klubbarna bryr sig om är hur mycket folk du kan dra med dig till deras ställe och hur mycket pengar dom kan tjäna på "ditt crew".

4. Reservplan: Om du saknar ett brett kontaktnät eller inte är aktiv med att hora ut dig på sociala medier i jakten på fler följare, så kan du söka spelningar i typ hotell-lobbys osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback