Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-10-06, 15:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Hehe, kul att afghanen försökte skrämma upp dig. Vilket han ju också lyckades med..
Blickar har utbytts och skam har sköljt över mig mer än en gång
Citera
2018-10-06, 22:59
  #14
Medlem
ImmortalEssences avatar
Kunglig rapport, skriv gärna fler
Citera
2019-04-08, 17:38
  #15
Medlem
SvampDamp.s avatar
”Ryckte en tre apor” — standard på bolaget för min del oxå. Fan vad jobbigt det ska ha varit. Hatar alkohol för de minnesluckor man får och ångesten är fan heller trevlig när man försöker klura ut vad som verkligen hände. Dock är några glas vin aldrig fel. Överlag en bra rapport men din pappas kommentar skulle varit fint att ha med! 3/5
Citera
2019-04-11, 08:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
”Ryckte en tre apor” — standard på bolaget för min del oxå. Fan vad jobbigt det ska ha varit. Hatar alkohol för de minnesluckor man får och ångesten är fan heller trevlig när man försöker klura ut vad som verkligen hände. Dock är några glas vin aldrig fel. Överlag en bra rapport men din pappas kommentar skulle varit fint att ha med! 3/5

Man tackar! Jo den där förbannade bakfylleångesten är bland de värsta Som finns. Det känns skönt att man har börjat kunna hantera alkoholen någorlunda nu för tiden, eller iallafall så pass så man fortfarande minns vad man gjort under kvällen så man på riktigt kan granska händelserna och intala sig själv att de inte är något att ha Ågren över
Citera
2019-04-11, 09:54
  #17
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Man tackar! Jo den där förbannade bakfylleångesten är bland de värsta Som finns. Det känns skönt att man har börjat kunna hantera alkoholen någorlunda nu för tiden, eller iallafall så pass så man fortfarande minns vad man gjort under kvällen så man på riktigt kan granska händelserna och intala sig själv att de inte är något att ha Ågren över
Härligt att höra. Hoppas du är någorlunda återställd nu. Det kan ju ta några veckor för att komma över de minnesluckor man fått.
Citera
2019-04-11, 16:32
  #18
Avstängd
Tammers avatar
En "tripp" på 3L vin verkar lite oplanerat och WT. Jag skulle hellre vänta med att dricka nåt till jag är riktigt törstig, för att kunna svepa ett park starköl rakt av. Det brukar sitta fint, och är en bra början på en fylla. Sen övergår jag till whisky, som jag eventuellt stöttar med någon folköl. Middagen brukar jag skölja ned med några glas vin, vitt eller rött beroende på maten. Resten av kvällen fortsätter jag med öl och nubbe, någon gång ibland kan det också bli en grogg även om det inte riktigt är min grej. Kvällen avslutas oftast med en nattmacka, något stekt och flottigt, med ytterligare ett par nubbar för matsmältningen.
Dock ingen psykos, så det kanske är fel tråd...
Citera
2019-07-11, 03:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En "tripp" på 3L vin verkar lite oplanerat och WT. Jag skulle hellre vänta med att dricka nåt till jag är riktigt törstig, för att kunna svepa ett park starköl rakt av. Det brukar sitta fint, och är en bra början på en fylla. Sen övergår jag till whisky, som jag eventuellt stöttar med någon folköl. Middagen brukar jag skölja ned med några glas vin, vitt eller rött beroende på maten. Resten av kvällen fortsätter jag med öl och nubbe, någon gång ibland kan det också bli en grogg även om det inte riktigt är min grej. Kvällen avslutas oftast med en nattmacka, något stekt och flottigt, med ytterligare ett par nubbar för matsmältningen.
Dock ingen psykos, så det kanske är fel tråd...

Jag älskar ditt genomtänkta drickande. Att kunna hålla balansen på den tunna tråden som heter alkohol är en konst väldigt få lyckas bemästra

Att kunna blanda & dricka olika sorters alkoholhaltiga drycker utan att det går åt skogen är fantastiskt då en jämn fylla är det bästa som finns!
Citera
2019-07-12, 20:19
  #20
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Jag älskar ditt genomtänkta drickande. Att kunna hålla balansen på den tunna tråden som heter alkohol är en konst väldigt få lyckas bemästra

Att kunna blanda & dricka olika sorters alkoholhaltiga drycker utan att det går åt skogen är fantastiskt då en jämn fylla är det bästa som finns!
Jag antar att jag helt enkelt har rätt sorts gener, eftersom jag aldrig "spårar ur" eller låter drickandet urarta. Jag vill må bra, helt enkelt. Börjar man känna att man druckit för mycket är det bara att gå över till vatten nån timme och sen gå och lägga sig. Med lite tur sover man länge och vaknar helt nykter och utvilad nästa dag. Man måste ju inte dricka upp allt samma kväll, det kommer en ny dag i morgon då man kan dricka mer.
För mig är alkoholen bara ett glädjeämne och har aldrig förorsakat något lidande eller gett mig några problem. Så jag lär aldrig få vara med i Systembolagets annonskampanjer...
Citera
2019-07-16, 01:28
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag antar att jag helt enkelt har rätt sorts gener, eftersom jag aldrig "spårar ur" eller låter drickandet urarta. Jag vill må bra, helt enkelt. Börjar man känna att man druckit för mycket är det bara att gå över till vatten nån timme och sen gå och lägga sig. Med lite tur sover man länge och vaknar helt nykter och utvilad nästa dag. Man måste ju inte dricka upp allt samma kväll, det kommer en ny dag i morgon då man kan dricka mer.
För mig är alkoholen bara ett glädjeämne och har aldrig förorsakat något lidande eller gett mig några problem. Så jag lär aldrig få vara med i Systembolagets annonskampanjer...

Haha, dom generna vill jag gärna ha! Jag är en sån personlighet som är stressad i grunden och vill gärna häva i mig allt alkoholhaltigt innan John Blund, det enda som fått mig att glömma de tvångstankarna är cannabis efter en inrökningsperiod på ungefär 2 veckor, har dock en tendens att över röka när jag väl sitter med några 10or gram röka. Jag tror jag behöver stöd
Citera
2019-07-16, 01:34
  #22
Medlem
Jag älskar även att blanda opiater, röka & alkohol så jag blir som en jävla zombie & slipper känna ett skit. Fyfan va broar man har hunnit bränna på bara 4år i arbetslivet, jag har haft så sjukt fantastiska arbetsgivare som givit mig grymma löner som hade kunna ge mig ett hus på några år men nejdå, jag ska röka, hälla & slå i mig varenda droppe jag kan för att stilla den här jävla oron, dag ut & dag in.
Citera
2019-07-16, 01:49
  #23
Medlem
Nu är jag här igen, ber om ursäkt för spamvarningen men jag sitter här och kedjeröker och dricker grogg & då flyter känslorna fram!

Den finns även en sak till som får mig att lugna ner mitt alkoholintag, det är mina kusinbarn.(Dom ska då ha den bästa tänkbara barndom som finns utan vetskapen att missär existerar).

Jag är en väldigt älskvärd person så länge det gäller familjen, men det tror jag gäller de flesta.
Citera
2019-07-18, 03:48
  #24
Medlem
Ya man! Låt mig vara full, alkoholen har krossat mitt liv. Snälla Sverige, låt mig få röka en joint! Jag gör ingen illa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback