Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 01:22
  #37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Hasch är faktiskt skit jämfört med gräs.

Det är iallafall min åsikt man kan sova riktigt gött på en redig cocktail holk men röka bara en hasch holk med tobak. Nej tack fyfan.

Det kan jag inte hålla med om har rökt minst lika många gånger dåligt hasch som jag rökt dåligt gräs samt rökt jävligt bra hasch och jävligt bra gräs. Minns när jag rökte i hink indica hasch var bland det skönaste jag varit med om.
Citera
2021-06-26, 21:27
  #38
Medlem
l.s.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Haha ja tänkte just samma, 50g gräs kan du ha i två händer format som en skål. Och när man transporterar gräs brukar man pressa ihop skiten till block så det tar mindre plats, så blir det ändå inte så mycket jobbigare att transportera än hasch.
Ahh, det förklarar varför gräset jag just köpte av en skön gambian var nästan tillplattat (och nästan fuktigt - heta sommardagar? Har det på tork nu. Effektmässigt var det inget fel på det i vilket fall... )
__________________
Senast redigerad av l.s.d 2021-06-26 kl. 21:37.
Citera
2021-06-27, 22:06
  #39
Medlem
Prisskillnaden börjar ju redan i ett mycket tidigare stadie än femman du köper. Ett kilo bra hasch kan du få tag i för max 40.000 (billigare om du är i Malmö och kanske dyrare om du är i Kiruna). Ett kilo bra gräs är oftast 60-65000 och uppåt.

Där börjar alltså priskurvan som gör att ett hegge brunt kanske går på 6000 medan gräs går på 8000. Då kommer också priset till slutkonsument skilja sig.

Och grunden till detta är såklart framför allt att gräs tar så mycket mer plats.
Citera
2021-06-28, 15:28
  #40
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Prisskillnaden börjar ju redan i ett mycket tidigare stadie än femman du köper. Ett kilo bra hasch kan du få tag i för max 40.000 (billigare om du är i Malmö och kanske dyrare om du är i Kiruna). Ett kilo bra gräs är oftast 60-65000 och uppåt.

Där börjar alltså priskurvan som gör att ett hegge brunt kanske går på 6000 medan gräs går på 8000. Då kommer också priset till slutkonsument skilja sig.

Och grunden till detta är såklart framför allt att gräs tar så mycket mer plats.

Märkligt att allt röka som köps via encro loggarna alltid ligger runt 60 000 per kilo, har dom dåliga hookups?
Citera
2021-06-28, 17:55
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Märkligt att allt röka som köps via encro loggarna alltid ligger runt 60 000 per kilo, har dom dåliga hookups?

Om det är gräs det handlar om så är det ju exakt i linje med det jag skrev. Är det hasch så ja, då har dom väldigt dåliga hookups.
Citera
2021-06-28, 19:10
  #42
Medlem
killenmedkexs avatar
Nuvarande kranar jag har kontakt med tar samma pris för det bruna som det gröna.

Men ibland så kör de lite specialare för haschet. Brunt är ändå helt klart mer prisvärt majorieteten av gångerna ändå.
Citera
2021-06-28, 19:15
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Nuvarande kranar jag har kontakt med tar samma pris för det bruna som det gröna.

Men ibland så kör de lite specialare för haschet. Brunt är ändå helt klart mer prisvärt majorieteten av gångerna ändå.
Mina kranar tar oftast samma pris på det gröna som på det bruna men ibland lite extra pricey för det gröna.
Citera
2021-06-29, 10:36
  #44
Medlem
Misstänker att TS bor på en lite mindre ort, då kan det lätt bli så. Här där jag bor är det samma pris för både brunt och grönt, vilket det också borde vara.
Citera
2021-06-29, 12:06
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Misstänker att TS bor på en lite mindre ort, då kan det lätt bli så. Här där jag bor är det samma pris för både brunt och grönt, vilket det också borde vara.

Varför borde det vara det ?
Det är som att påstå att en lägenhet på Östermalm borde kosta lika mycket som en lägenhet i Tidaholm.

Utbudet och Efterfrågan styr priset.
Citera
2021-06-29, 12:08
  #46
Medlem
Här är det 5g för 500kr båda färger
Citera
2021-06-29, 12:15
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Varför borde det vara det ?
Det är som att påstå att en lägenhet på Östermalm borde kosta lika mycket som en lägenhet i Tidaholm.

Utbudet och Efterfrågan styr priset.

Det borde vara det om vi pratar om en större ort, för då borde antal kunder som efterfrågar grönt som brunt vara ungefär samma hos en kran. Likaså borde tillgången vara ungefär lika stor.

På en mindre ort är det annorlunda av förklarliga skäl.
Citera
2021-06-29, 12:20
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Märkligt att allt röka som köps via encro loggarna alltid ligger runt 60 000 per kilo, har dom dåliga hookups?

Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Om det är gräs det handlar om så är det ju exakt i linje med det jag skrev. Är det hasch så ja, då har dom väldigt dåliga hookups.

Tydligt att ovanstående inte har koll på nuvarandra priser.
Givetvis är encrologgar från FUP något som visar de faktiskta priserna. (tror man annat är man bara dum).

Man får inte ett kg bra hasch för 40k i Malmö. klart det är enkelt att sitta på nätet och spela ball med "men jag har dem rätta kontakterna".
De som smugglar narkotika gör det inte för ideella ändamål, utan vinstdrivande.

Varför skulle man sälja för 33% under marknadsvärdet finns ingen logik bakom det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback