Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-15, 12:41
  #13
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Först vill jag klargöra att du kan ignorera haschtomten som tipsade om en USB-C dongel. Din dator kan inte skicka ut videosignal via USB-C.

Lägg så lite pengar du kan på ett grafikkort som ger dig 3 videoutgångar. Datorn i övrigt är så pass långsam att ett dyrare grafikkort bara kommer begränsas av övriga komponenter. Du kommer inte kunna spela något förrän du uppdaterar resten av datorn.
Ok, bra svar
Kanske bara kör på som jag gör nu med 2 skärmar, de känns enklast
Köpte nog fel dator från början helt enkelt.
Citera
2018-11-15, 22:24
  #14
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ok, bra svar
Kanske bara kör på som jag gör nu med 2 skärmar, de känns enklast
Köpte nog fel dator från början helt enkelt.

Det finns även USB-dongles som ger dig VGA ut. Min fru körde det på sin dator ett tag, tills vi uppgraderade hennes grafikkort.


Hur länge sedan köpte du den där datorn? Komponenterna är ju inte något speciellt, ganska low-end till och med.
Jag skulle rekommendera att du bygger en ny dator, och gör det själv. Då har du full kontroll på komponenter, och kan balansera prestanda och pris.
Citera
2018-11-15, 22:31
  #15
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Det finns även USB-dongles som ger dig VGA ut. Min fru körde det på sin dator ett tag, tills vi uppgraderade hennes grafikkort.


Hur länge sedan köpte du den där datorn? Komponenterna är ju inte något speciellt, ganska low-end till och med.
Jag skulle rekommendera att du bygger en ny dator, och gör det själv. Då har du full kontroll på komponenter, och kan balansera prestanda och pris.
Jag köpte den bara för 1 år sen då min tidigare dog.
Använder den mest till surf, office, lite photoshop osv så kör inget tungt på den men har förstått att de inte var mitt bästa köp. Gick mest på priset faktiskt. Och så hade den bra ramminne
(kan väldigt lite om datorer, fast de behövs kanske inte tilläggas)

Men en VGA-dongel. Hur bra blir de? Orkar datorn med de?
Som jag har nu så är det skarpare bild på den skärm som är med HDMI än den i VGA (likadana skärmar).
Citera
2018-11-15, 22:39
  #16
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag köpte den bara för 1 år sen då min tidigare dog.
Använder den mest till surf, office, lite photoshop osv så kör inget tungt på den men har förstått att de inte var mitt bästa köp. Gick mest på priset faktiskt. Och så hade den bra ramminne
(kan väldigt lite om datorer, fast de behövs kanske inte tilläggas)
Photoshop kan vara ganska tungt, beroende på vad du gör.
16GB är helt ok för de flesta ändamål, men det är väl samtidigt nästan standard idag.
Jag har 32GB i min nuvarande dator eftersom jag kör virtuella maskiner, videoredigering och annat kul, sa det är skönt att ha rejält med minne. Men med tanke på minnespriserna idag så blir det nog 16GB i nästa maskin.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Men en VGA-dongel. Hur bra blir de? Orkar datorn med de?
Som jag har nu så är det skarpare bild på den skärm som är med HDMI än den i VGA (likadana skärmar).
Fungerade helt ok. Jag hade byggt hennes dator (tror det hela gick på drygt 600 dollar), så det var hyffsad prestanda på den. Hon körde ingen extrem upplösning, så jag såg ingen skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback