Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-04, 12:21
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
De du kallar mörkermän ligger i lä i Sverige när det kommer till mord i nära relationer. I de brotten är det ljusemän som toppar ligan och statistiken. Att män som du kastar ur dig din sketna slutsats är ett hån mot alla kvinnor som lever med våld, i synnerhet förringar du kraftigt problemet med svenska mäns våld mot svenska kvinnor. Felaktiga generaliseringar likt de du ägnar dig åt, kommer aldrig lösa problemet för varken den ena eller den andra. Så snälla försök bli lite mer saklig.. inte bara för andra människors skull utan också för din egna eftersom du aldrig kommer bli tagen på allvar. 😪

Totala antalet brott mot kvinnor av "ljusemän" är högre men som grupp är "mörkermännen" EXTREMT överrepresenterade.

Du förringar ju faktiskt den stora gruppen som tvingas vara gifta med "mörkermän" och leva i en kvinnoförtryckande kultur.

Jag bor faktiskt just nu i ett muslimskt land, kvinnor är andrasorteringen. dom vågar inte ens titta eller tilltala en och om man höjer ett finger kurar dom ihop sig. Där har du INSTITIONALISERAT förtryck som är helt lagligt.

gruppen "mörkermän" är nu i Sverige en ganska stor grupp och det dagliga förtryck dom uttövar mot sin omgivning är inte negligerbart längre men har beröringsskräck. Ett exempel av många,
-fransosen och våldtäktsmannen från akademin - två år för våldtäkt. Kvinnan kom tillbaka en andra gång för våldtäkt nummer två.
- de "mörkermän" som våldtog en kvinna i en trappuppgång i Fittja, helt nedsölad med sperma, gick alla fria.

Sen tycker ju jag också så här - importarad kriminalitet skall vara 0%.
De kriminella som är födda i landet kan vi liksom inte kasta ut och dom får vi tyvärr ha kvar.

Inte för att det behövs -
Jag är emot allt förtryck av starkare mot svagare oberoende av kön, läggning eller etnicitet, har själv döttrar som jag vill skall växa upp i ett så jämlikt samhälle som möjligt.
Citera
2018-10-04, 18:16
  #38
Medlem
Misstankarna om mord/dråp har blivit svagare enligt polisen.
Citera
2018-10-05, 19:16
  #39
Medlem
Kronogården är överfullt med Mena-folk, åk igenom en dag så får du se! När jag passerar genom Trollhättan så tar jag oftast den lilla omvägen genom den eländiga stadsdelen. Utan överdrift är det inte ofta jag ser en med nordiskt utseende där, det är ett totalt jävla mörker!

Senast stannade jag och tankade på macken som ligger där och då pågick försäljning av (med största sannolikhet) stulna märkesjackor ur en BMW M5:a helt öppet!

Den stadsdelen är ett riktigt skithål, hur många procent av invånarna där är självförsörjande tror du?
Allt över 8-9% skulle förvåna mig enormt!
Citera
2018-10-06, 12:11
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilth
I det här fallet handlar det om en gravt alkoholiserad svensk kvinna med finskt påbrå som sen en tid tillbaka bodde själv i sin lägenhet. Inget umgänge med invandrare annat än ev. någon langare, - faktisk inget stort umgänge alls. Hon bjöd inte vem som helst in till sig! Det är kanske inte mera dramatiskt än att en redlöst berusad människa har ramlat så illa att hon har avlidit.

Källa?
Citera
2018-10-07, 15:28
  #41
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-tala
Källa?

Vadå källa? Allt här i livet finns inte dokumenterad, vissa saker lär man sig på empiriskt underlag, - du får helt enkelt tro mig på mitt ord!
Citera
2018-10-07, 16:06
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilth
Vadå källa? Allt här i livet finns inte dokumenterad, vissa saker lär man sig på empiriskt underlag, - du får helt enkelt tro mig på mitt ord!


Du behöver inte nödvändigtvis ha fel heller, det känns dock lite smaklöst att du känner till hennes vanor och relationer om du inte känner henne alt. har umgåtts med henne själv.
Citera
2018-10-07, 23:04
  #43
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-tala
Du behöver inte nödvändigtvis ha fel heller, det känns dock lite smaklöst att du känner till hennes vanor och relationer om du inte känner henne alt. har umgåtts med henne själv.

Jag tyckte det va mera smaklöst när tråden vinklades till att bli en invandrardebatt. Varför jag vet vad jag vet tänker jag inte komma in på här!
Citera
2018-11-14, 15:05
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Att ett misstänkt mord på en kvinna hänger ihop med området är ta mig fan det dummaste jag hört. Krävs det verkligen att man har IQ som en fiskmås för att vara rasist i dagens Sverige? Svara inte, det är uppenbart att så är fallet.

Har folk redan glömt mordet på Ida? (FB) Trollhättan: Mordet på Ida Fässberg, 23, försvunnen och funnen död 20130808 där en pursvensk nazist kallblodigt och brutalt mördar en småbarnsmamma inför ena barnet, tar med sig kroppen och dumpar den och låter barnet vara kvar ensam i lägenheten. Skedde centralt.

Så ta era pinsamma slutsatser och kör upp i röven.


Det minns man men inte var det på mörka kronogården..
Citera
2019-01-19, 01:05
  #45
Medlem
”Polisen avskriver alla brottsmisstankarna i ärendet där en kvinna hittades död i sin lägenhet på Kronogården i oktober och misstänker alltså inte längre att någon bragt henne om livet. Något som P4 Väst var först med att berätta.” TTELA

Som vanligt kommer inte någon ångra sina förhastade slutsatser...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback