Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-02, 13:02
  #1
Medlem
Omaskeradmasks avatar
En flicka påkördes av en taxi på sveavägen och skadades lindrigt varvid en man som anlände till platsen och tydligen inte bevittnat händelsen knuffade ut taxichauffören i gatan. Polisen satt sedan på chaufförsputtaren för att lugna denne! I Aftonbladets film ser man att han har ett typiskt vänsteanarkistutseende med ryggsäck och allt varför min gossning får bli att taxichauffören var en vit medelålders man!

Vet någon mer om händelsen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...tockholms-city
__________________
Senast redigerad av Omaskeradmask 2018-10-02 kl. 13:08.
Citera
2018-10-02, 13:45
  #2
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
En flicka påkördes av en taxi på sveavägen och skadades lindrigt varvid en man som anlände till platsen och tydligen inte bevittnat händelsen knuffade ut taxichauffören i gatan. Polisen satt sedan på chaufförsputtaren för att lugna denne! I Aftonbladets film ser man att han har ett typiskt vänsteanarkistutseende med ryggsäck och allt varför min gossning får bli att taxichauffören var en vit medelålders man!

Vet någon mer om händelsen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...tockholms-city

Jag har en annan teori. chaufförsputtaren var en flashbackare som trodde han sprungit in i en pågående terrorist-aktion. Tog det säkra före det osäkra och försökte neutralisera terroristen genom att slänga honom under en buss. Min gissning är också att taxichauffören var en brun medelålders man från Mellanöstern, som dessutom fuskat till sig sitt körkort och taxileg.
Citera
2018-10-02, 13:51
  #3
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag har en annan teori. chaufförsputtaren var en flashbackare som trodde han sprungit in i en pågående terrorist-aktion. Tog det säkra före det osäkra och försökte neutralisera terroristen genom att slänga honom under en buss. Min gissning är också att taxichauffören var en brun medelålders man från Mellanöstern, som dessutom fuskat till sig sitt körkort och taxileg.
Men var inte polisen på plats när mannen knuffade chauffören? Så någon pågående terroristattack kan han väl inte uppfattat det som?
Citera
2018-10-02, 13:56
  #4
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Men var inte polisen på plats när mannen knuffade chauffören? Så någon pågående terroristattack kan han väl inte uppfattat det som?

Min uppfattning efter att jag läste artikeln är att polisen kommer till platsen först senare. Som det står så uppstår tumult på platsen. Taxichauffören ville nog inte frivilligt hamna under en buss.
Citera
2018-10-02, 13:57
  #5
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Min uppfattning efter att jag läste artikeln är att polisen kommer till platsen först senare. Som det står så uppstår tumult på platsen. Taxichauffören ville nog inte frivilligt hamna under en buss.
Ok, då är jag med.
Citera
2018-10-02, 14:29
  #6
Avstängd
Tok-Franss avatar
Just den här vinklingen gör att vi kan utesluta en vänster-desillusionerade människa.

Från Ab
Citat:
– Plötsligt dyker en annan man upp från folkmassan, han har en bestämd och hatfull blick och knuffar chauffören ut i trafiken med båda händerna, säger vittnet.

Psyopsen på Aftonbladet jobbar hårt.
__________________
Senast redigerad av Tok-Frans 2018-10-02 kl. 14:41.
Citera
2018-10-02, 15:01
  #7
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Oväntat att det var en gul taxibil. Sverigetaxi. Sämsta förarna vet alla som kört bil minst 4 meter i Stockholm.
Citera
2018-10-02, 15:30
  #8
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
En flicka påkördes av en taxi på sveavägen och skadades lindrigt varvid en man som anlände till platsen och tydligen inte bevittnat händelsen knuffade ut taxichauffören i gatan. Polisen satt sedan på chaufförsputtaren för att lugna denne! I Aftonbladets film ser man att han har ett typiskt vänsteanarkistutseende med ryggsäck och allt varför min gossning får bli att taxichauffören var en vit medelålders man!

Vet någon mer om händelsen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...tockholms-city

Förmodligen en vit ja. Blattar och negrer stannar aldrig vid en olycksplats de avviker direkt och nekar sedan om de blir påkomna. Smitning från olycka är förmodligen ett av Sveriges vanligaste brott som utförs av utlänningar. Skulle de stanna så rings det in hela släkten för att slå skiten ut den de krockat med vem som är vållande bryr sig ingen om. Finns även de som hotats att skriva på att det är deras fel trots att de är solklart utlänningens fel.
Citera
2018-10-02, 15:49
  #9
Medlem
sajebiss avatar
Enligt vittnen uppskattades barnet till mellan tre och fyra år. Var befann sig föräldrarna då, varför höll de inte uppsikt på sin unge?
Citera
2018-10-02, 17:47
  #10
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
En ung man som ska ha varit en anhörig till flickan gick till attack mot taxichauffören.
– Det var upprörda känslor och han gick till angrepp mot taxichauffören, säger Anna Westberg.
Enligt uppgifter till Aftonbladet knuffade ha chauffören ut i gatan och polisen fick brotta ner honom och föra honom från platsen i handbojor.
Taxichauffören är misstänkt för vårdslöshet i trafiken och den anhörig som gick till angrepp ska vara misstänkt för förgripelse mot tjänsteman enligt initiala uppgifter.

https://mitti.se/nyheter/brott/pakor...rade-chauffor/
Citera
2018-10-02, 18:06
  #11
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://mitti.se/nyheter/brott/pakor...rade-chauffor/

Andra källor säger att mannen som gick till attack inte var anhörig till flickan.
Citera
2018-10-03, 18:46
  #12
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Förmodligen en vit ja. Blattar och negrer stannar aldrig vid en olycksplats de avviker direkt och nekar sedan om de blir påkomna. Smitning från olycka är förmodligen ett av Sveriges vanligaste brott som utförs av utlänningar. Skulle de stanna så rings det in hela släkten för att slå skiten ut den de krockat med vem som är vållande bryr sig ingen om. Finns även de som hotats att skriva på att det är deras fel trots att de är solklart utlänningens fel.


Hahaha fan sant gällrr dock i alla ärenden de ringer hela släkten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback