Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 12:51
  #25
Medlem
Gick förra veckan 17 km tillsammans med hubden genom varierade terräng, allt från gina ängar och skog till snårskog, kalhyggen och över bäckar. Ryggen var packad med mat & vatten till oss båda. Samtidigt klämde jag 7 avsnitt från P4 dokumentär.
Citera
2018-11-08, 12:59
  #26
Medlem
Man-At-Armss avatar
Tycker om att gå, speciellt skogspromenader.
Brukar gå en mil då och då, men har nog aldrig gått längre än två mil när jag tänker efter.

Gick vilse i London i fyllan en gång. Kändes som jag gick flera mil innan jag hittade rätt, men det var säkert bara någon halv mil.

Promenader kan ju upplevas vara längre i fyllan eller när det är mycket terräng, som det vanligtvis är i skogar.
Citera
2021-03-31, 06:06
  #27
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag har ett tag velat gå långt. Ut i naturen, kanske en stor vandringsled.

Vilka leder går ni när ni går långt?
Citera
2021-03-31, 06:24
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
3 mil, full packning + vapen. I lumpen.

Mestadels grusvägar, men kanske inte direkt "i skogen".


Dito. I det civila 2 mil landsväg. Hade en period i mina yngre dagar då det nästan var vardag att gå 1 till 1,5 mil dagligen.
Citera
2021-05-26, 13:48
  #29
Medlem
Scalpings avatar
Jag gick 3,7 mil sista dagen under fjällturen förra sommaren med full campingutrustning. Lite i längsta laget och hade ont överallt, men hade bilen där framme full med bärs,mat och madrass som jag längtade efter.
__________________
Senast redigerad av Scalping 2021-05-26 kl. 13:53.
Citera
2021-05-27, 15:02
  #30
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Jag gick 3,7 mil sista dagen under fjällturen förra sommaren med full campingutrustning. Lite i längsta laget och hade ont överallt, men hade bilen där framme full med bärs,mat och madrass som jag längtade efter.

Det är hög impfaktor på 37 i terräng , gått 45km i lättareterräng och mixväg isträck och det var manligt...
Citera
2021-05-28, 12:11
  #31
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är hög impfaktor på 37 i terräng , gått 45km i lättareterräng och mixväg isträck och det var manligt...
Ja, men jag körde lätt packning också. Startvikt på 12 kg inkl mat för 4 dar. Det var kring helagsfjället och en hel del oledat sista dan, men blöt terräng och gick i snabba goretex-skor.
Citera
2021-05-29, 11:02
  #32
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Ja, men jag körde lätt packning också. Startvikt på 12 kg inkl mat för 4 dar. Det var kring helagsfjället och en hel del oledat sista dan, men blöt terräng och gick i snabba goretex-skor.

Rätt skapligt ändå , jag hade dubbelt på men det var begränsad terräng.

Var en kille nu senast som skulle köra Bohusleden unsupported (370km 4 dygn) med gadjets o vikt som dig tyvärr kom han bara 25 mil nåt då det hör jävla superregnet kom - då snackar vi stor byxbula i manlighet i prestationen , jag skall prova det men på 6 dygn nån för att slippa träna ihjäl sig

Inga större problem då med stridsväst laddad med energybars o vattenrenare och sedan missionpackrygga med sovsäck+bivy,6 st frystorkade måltider o lätt gasbrännare och mågra strumpor.
Citera
2021-05-29, 12:29
  #33
Moderator
Neksnors avatar
Enligt telefonen, som mer eller mindre vetenskapligt har loggat hur långt jag gått de senaste åren, har jag som längst gått 23 km på ett kalenderdygn. Det var på vintern. I lumpen gick vi minst 3 mil en gång, vilket inleddes med att under en halvtimme gå över ett kalhygge.
Citera
2021-05-29, 12:51
  #34
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Enligt telefonen, som mer eller mindre vetenskapligt har loggat hur långt jag gått de senaste åren, har jag som längst gått 23 km på ett kalenderdygn. Det var på vintern. I lumpen gick vi minst 3 mil en gång, vilket inleddes med att under en halvtimme gå över ett kalhygge.

Ja tror mitt rekord är sträckan Grebbestad-Strömstad 45km och 34kg startvikt o långdag på 12-14 timmar.

Gick 7.5l vatten har jag för mig , var satans sommaren 2014 me hetta från satan.

Jag fick inte ens vatten från sommarstugeägare , var sinade brunnar fick bära jävulska mängder...
Citera
2021-05-29, 16:37
  #35
Medlem
Scalpings avatar
Det är det som är skönt och kul med att ha lätt packning och gå ensam - man kan gå långt och i den farten man vill. Sen slå läger när man känner sig klar.
I sarek för några år sen hade jag ockå 12 kg på ryggen och mat för 6-7 dar. gick Sourva--Snavvavagge-Rapadalan-Skierffe-Saltolukta. Gick av bussen och började knata kl 18-23. Sov lite och sen vandrade vidare och va framme i snavvavagge precis ett dygn efter jag gick av bussen. tror det var 4-5 mil. Hela trippen till Salto tog precis 5 dygn. ca 11-12 mil nånting.
Citera
2021-05-29, 17:15
  #36
Medlem
Spanjolett-Rudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajen-broder
Ca: 3 mil, helt ofrivilligt. Meningen var att vi först skulle följa en liten bäck för att efter ett tag vika av och ta en "genväg". Vi missade dock den sk genvägen och fick vandra åtminstone ett par mil genom snårig terräng i norra norrlands inland.
Fick leva på hjortron, blåbär och nån enstaka harr vi fått upp.


Haha "fick leva på". Käkade ni var 20e minut då eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback