Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 01:48
  #121
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu menade jag mer det lite gubbsjuka i att glo på tonåringar trots man är långt över deras ålder. Jag kan förvisso ha missuppfattat din ålder men har bestämt fått en uppfattning att du är över 35.
Och då tänker jag ändå att man bör vilja ha nån form av stimulans mer än tonårskroppar.
Jag är ledsen, men det ändras nog inte med åldern när kvinnokroppen peakar. Mellan 17 och 27 ungefär. Sen går det utför. Det finns visserligen 30-taggare som hjälpligt kan hänga med om de hållit sig i form, men som mitt jobb ser ut har jag inte så mycket val.

I porr kan de hålla på till 40, men hur snyggt är det egentligen?
MILF-fantasier för smågrabbarna kanske?

Har man inte knutit an innan dess som kvinna blir det mest stolpskott.
Men det verkar inte bekomma svenskar idag. Hälften gifter och skiljer sig för minsta lilla och gifter sig igen.

Det är inte en relation de behöver. De behöver KBT-terapi.
Citera
2018-10-06, 02:03
  #122
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag lade ner tio minuter på att titta igenom våra kvinnliga influensers på youtube.
Behöver jag säga vad jag kom fram till?
Jag har suttit ett par gånger med morgonsoffor på TV också.

Vet du hur mycket sminkande som pågår bakom kulisserna?
Det är fler sminköser än faktagranskare, vilket hörs rätt väl.
Om de enda kvinnorna du spanar på är de på sociala medier är det väl inte så konstigt att du får en skev uppfattning?
Citera
2018-10-06, 02:47
  #123
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om de enda kvinnorna du spanar på är de på sociala medier är det väl inte så konstigt att du får en skev uppfattning?
Kan man tänka sig att du missade den hinten?
Tror du mitt nick är taget för att låta felstavat farlig och cool?
Citera
2018-10-06, 02:50
  #124
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kan man tänka sig att du missade den hinten?
Tror du mitt nick är taget för att låta felstavat farlig och cool?
Ja kvinnliga akademiker finns det gott om, bortom genusforskare då.
Citera
2018-10-06, 09:22
  #125
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag är ledsen, men det ändras nog inte med åldern när kvinnokroppen peakar. Mellan 17 och 27 ungefär. Sen går det utför. Det finns visserligen 30-taggare som hjälpligt kan hänga med om de hållit sig i form, men som mitt jobb ser ut har jag inte så mycket val.

I porr kan de hålla på till 40, men hur snyggt är det egentligen?
MILF-fantasier för smågrabbarna kanske?

Har man inte knutit an innan dess som kvinna blir det mest stolpskott.
Men det verkar inte bekomma svenskar idag. Hälften gifter och skiljer sig för minsta lilla och gifter sig igen.

Det är inte en relation de behöver. De behöver KBT-terapi.



Jag tänkte då inte enbart på ditt jobb, för du är väl inte bara ditt jobb eller?
En sak är att fotografera människor på ett professionellt sätt, en annan är att skapa hela sin världsbild utifrån hur 20-åriga modellbruttor fungerar.

Förtydligande: Vad jag alltså häpnas över är ytligheten du verkar leva i. Finns det några relationella värden i ditt liv? Och är de isåfall med 20 - åriga tjejer, eller människor i din egen ålder i ditt privatliv utanför jobbet?
Jag frågar nu för att få en bild av dina uttalanden, inte för att tramsa eller förlöjliga.

Citat:
Har man inte knutit an innan dess som kvinna blir det mest stolpskott.
Men det verkar inte bekomma svenskar idag. Hälften gifter och skiljer sig för minsta lilla och gifter sig igen.

Det är inte en relation de behöver. De behöver KBT-terapi.

Pratar du om männen eller kvinnorna eller både och? Vilka är stolpskotten?
KBT är det inget som helst fel på för övrigt, lösningsfokuserad vetenskapligt bevisad terapi. Bra grejer. Däremot vet jag inte om det är just KBT dessa människor behöver som du refererar till. Jag vet inte ens om de egentligen har ett problem. Inte ett problem större än vad du eller någon annan har iallafall.
Citera
2018-10-06, 16:29
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu menade jag mer det lite gubbsjuka i att glo på tonåringar trots man är långt över deras ålder. Jag kan förvisso ha missuppfattat din ålder men har bestämt fått en uppfattning att du är över 35.
Och då tänker jag ändå att man bör vilja ha nån form av stimulans mer än tonårskroppar.

En whateveråring på X år med bröst och inbjudande rumpa kommer alltid få min reptilhjärna att vakna. Fett normalt.
Citera
2018-10-06, 20:41
  #127
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tänkte då inte enbart på ditt jobb, för du är väl inte bara ditt jobb eller?
Det är inget vanligt jobb, så det tar en hel del fritid också att planera allt och få ihop bra shoots med allt vad det innebär.
För att inte tala om att den fritid man har används mycket till hitta nästa stora grej.
Citat:
En sak är att fotografera människor på ett professionellt sätt, en annan är att skapa hela sin världsbild utifrån hur 20-åriga modellbruttor fungerar.
De hänger ihop. Det finns ett fönster av tillfälle som dessa unga tjejer tar och som ett ödes vingslag går det ganska snabbt utför.
Det är en kort tid vi är på topp. Eller ska jag säga ni?
Sen kommer konkurrensen utan några som helst hänsyn underifrån. Tjejer vill upp tidigare, deras föräldrar vill inte ha dem där alls, och de själva vill att det där ögonblicket ska vara så långt som möjligt.
Det finns massor av perspektiv man kan diskutera i den ekvationen.
De kvinnor vi minns från 30, 40, 50, 60, 70 och 80-talen och naturligtvis även supermodellerna från 90 och 2000-talet, men sen då?

Tänk alla de starka och toksnygga kvinnor som började som modell och sen giock till film, för att till slut gifta sig med någon amerikansk miljardär och leva i en sagovärld resten av sina liv.

Du kan se Gunilla Persson på TV dagligen tror jag.
Det är inte riktigt samma elegans idag, om man säger.

Sen blev det redan skamligt att vara sensuell för tjej. Upp till 80-talet var varje kvinna sin egen chef och ville hon sola toppless hade ingen nåt att säga till om. Snart kommer de frivilligt ta på sig burka, hijab eller niqab. För deras egen skull. Ingen skyddar dem längre mot hoten utifrån.
Möjligen filmar de och lägger ut på nätet, men eget ansvar eller civilkurage?
Glöm det.

Därför metoo och därför samtyckeslagen.
Och kanske också därför tillåten singelinsemination?

Att ge medgivande till män att drömma om dem sexuellt uppfattas som ett svek mot systerskapet, precis som kärnfamiljen. Det där lilla fönstret där kvinnor samtycker till sex med män vill man därför göra så litet som möjligt och helst stänga helt, är den största ekonomiska utgiften för vår regering utöver det uppdrag vi alla tror att de har.
Reklamombudsmannen och många fler jagar alla sensuella eller sexuella uttryck. TV har slutat sända efter midnatt, gridgirls från F1 och DART är borta. Bilar går att sälja utan tjejer. Att det sen blir fler Prius än Ferrari gillar miljöpartister. En korvkiosk som har en tjej som äter korv i sin reklam räcker för att dömas.

Citat:
Förtydligande: Vad jag alltså häpnas över är ytligheten du verkar leva i. Finns det några relationella värden i ditt liv? Och är de isåfall med 20 - åriga tjejer, eller människor i din egen ålder i ditt privatliv utanför jobbet?
Jag frågar nu för att få en bild av dina uttalanden, inte för att tramsa eller förlöjliga.
Tack för förtydligandet. Jo, jag har ett liv vid sidan av och min intellektuella bas kommer från en helt annan värld. Jag delar medvetet inte med mig av den, men långa existensiella diskussioner är en viktig del av den.

Och jag tänker inte såga "blåsta modeller" eller bimbos bara för att det är infantilt runt omkring dem.
Ofta är de nämligen rätt mycket skarpare än sin omgivning nämligen.
Citat:
Pratar du om männen eller kvinnorna eller både och? Vilka är stolpskotten?
30 plus, som börjar bli lite desperata efter "den där mannen i deras liv".
En del av dem har redan bagage i form av ett tidigare barn.
Citat:
KBT är det inget som helst fel på för övrigt, lösningsfokuserad vetenskapligt bevisad terapi. Bra grejer. Däremot vet jag inte om det är just KBT dessa människor behöver som du refererar till. Jag vet inte ens om de egentligen har ett problem. Inte ett problem större än vad du eller någon annan har iallafall.
Den kognitiva dissonansen här är stor.
Det är långt mellan den värld unga flickor utsätts för som ung och den riktiga världen på gott och ont.
Det ondaste av allt är att de är så svaga och oförberedda på verkligheten att de antingen skräms till aktivism eller tappar koncepten helt.
Unga män har inget stöd alls.
Vilket syns i statistiken.
Citera
2018-10-09, 15:33
  #128
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jämnar det inte ut sig då? Är det inte så att kvinnor i större utsträckning istället offrar sina liv för andra viktiga saker som t ex guld, diamanter, och bra utseende? Fina skor kanske?


Ha,ha ! Som kvinna förväntar jag mig att ni karlar ska offra era liv för att NI ska kunna köpa diamanter, guldringar, och skönhetsoperationer TILL oss.

Största möjliga lyxliv, till minsta möjliga ansträngning för oss kvinnor är ett motto vi kör med i mitt tjejgäng. Samhället håller dessutom med i den inställningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback